• Svar på tråden xtravaganza
  • Ulle75
    JennyCB skrev 2011-03-24 12:38:28 följande:
    Tjenixen. Vi träffas ju ibland jag å du. Typ tordagar. Hoppas att det funkar bra för dig med helfart, jag börjar lessna nu
    Hejsan, ja där ser man, världen är liten Skrattande

Dagen har varit okej, så jag kämpar på!! Förstår om du är trött på det så länge som du käpat, du är helt klart en förebild.
  • Mary7812
    Ulle75 skrev 2011-03-24 09:11:13 följande:
    Hejsan! Nu hoppar jag in här. Ulrika heter jag, har fyra barn och 35kg övervikt. Började på XV i jan, men det har inte gått bra, har bara testat halvfart, men det är svårt att bli motiverad när det är så lätt att gå fel och upp det lilla man gått ned. Anledningen till att det har blivit halvfart är att jag har struma, dock är mina värden bra så jag ville inte sabba det, men känner nu att mina +35kg är en större hälsofara!
    Så idag är första dagen!! Peppa mig gärna!!
    Hejja Ulle!!! Du kommer att fixa det lätt som en plätt... Kom ihåg att ha fokus på din viktminskning, lägg allt annat åt sidan och sätt dig själv först och främst nu. Lyssna på CD-skivan och visualisera målbilden när det är jobbigt.

Hejja, Hejja, Hejja!!!  Skrattande
  • JennyCB

Köpte 2 tröjor i storlek M idag. Är rätt nöjd. Köpte skärp också, byxorna glider ner. Men det är ett behagligt problem

• Mary7812
    ACPK skrev 2011-03-24 13:34:43 följande:
    Hej!

Vad kul att se att du är tillbaka! Jag har tittart in här en hel del men det har varit väldigt dött... Och jag har inte själv bidragit med något då jag har gått på helfart men tyvärr fuskat helt för mycket. Inget jag är stålt över men lika bra att erkänna. Har gått ner i veckorna och sen upp på helgen när jag syndat på en fest. Va nere på 66,9 som bäst men ligger nu på 68,4 kg. Jag vill ju till 62 kg och hade för en tid sedan gjort upp en ny plan att jag skulle gå ner till 65 och därifrån ta de sista tre med vanlig hederlig träning och mat.

Hur har det gått för dig? Vi höll ju jämna steg där i början.
    Hallå!!!
    Ja, det är samma här för mig och blev inte bättre när jag bestämt ett datum för att starta igen. Det gick bra i början, de första 3½ veckorna men sen började jag småfuska och helt tappa fokus.

Jag var nere på 73,3 och i söndags startade jag om på 77,5. men bara 3cm plus i midjan. Jag tror och hoppas att det är lite muskler och mest vätska efter en tjänsteresa till tyskland med öl och onyttig mat. Jag har redan nu på dag 5 gått ner 2,5kg.

Fördelen med andra omgången är att det går oerhört mycket lättare. Jag är piggare, inte lika hungrig längre och så kan jag träna hårdare den här omgången än förra.

Vi får kämpa på båda två den här gången! Jag har som mål att gå ner all min övervikt nu, jag vill ju ner till 65-67 och siktar på att hålla på 4-5veckor. Mer än så får det inte ta för nu jäklar ska jag kämpa ännu hårdare än sist.

Men från när räknar du din startdag nu?
  • Mary7812
    JennyCB skrev 2011-03-24 19:11:50 följande:
    Köpte 2 tröjor i storlek M idag. Är rätt nöjd. Köpte skärp också, byxorna glider ner. Men det är ett behagligt problem
    Ohlala...!  Bra jobbat!
  • ACPK
    Mary7812 skrev 2011-03-24 19:12:26 följande:
    Hallå!!!
    Ja, det är samma här för mig och blev inte bättre när jag bestämt ett datum för att starta igen. Det gick bra i början, de första 3½ veckorna men sen började jag småfuska och helt tappa fokus.

Jag var nere på 73,3 och i söndags startade jag om på 77,5. men bara 3cm plus i midjan. Jag tror och hoppas att det är lite muskler och mest vätska efter en tjänsteresa till tyskland med öl och onyttig mat. Jag har redan nu på dag 5 gått ner 2,5kg.

Fördelen med andra omgången är att det går oerhört mycket lättare. Jag är piggare, inte lika hungrig längre och så kan jag träna hårdare den här omgången än förra.

Vi får kämpa på båda två den här gången! Jag har som mål att gå ner all min övervikt nu, jag vill ju ner till 65-67 och siktar på att hålla på 4-5veckor. Mer än så får det inte ta för nu jäklar ska jag kämpa ännu hårdare än sist.

Men från när räknar du din startdag nu?
    Jaaaa startdag.... Egentligen så har jag ju betraktat det som att jag går på helfart hela tiden, men med fusk så jag jag vet inte vad det är. Men jag har varit duktig sedan i måndags.

Tycker det går mycket lättare de dagar då jag kan träna. Fösröker göra det så ofta som möjligt men jag måste parera in det med mannen då jag är mammaledig mm så det är inte helt lätt. Mitt sug försvinner då!

Nu kör vi vi skall ner! Min coach har tipsat mig om att ta det dag för dag och i små steg eftersom jag har lätt för att fuska. Så då skiver jag ner varje morgon vad jag väger och det peppar mig en del.
  • Mary7812

APCK: Ja, men så gör jag oxå. Tar det dag för dag, vecka för vecka. Jag förstår att det är lättare de dagar som du tränar, för mig är vardagarna lättare än helgerna för då är jag så inrutad med frukostsoppa, jobba, en kopp kaffe, lunchsoppa... och ja, du förstår för att sen träna efter jobbet.

Jag bor ju själv så jag har inget hemma att frestas med och har konsekvent tackat nej till "festligheter" eftersom jag inte vill falla ur från rutinen. Är rätt så tråkigt men går riktigt bra ändå och ännu bättre de dagar jag väger mig ;)

Idag är det dag 5 och jag har nu gått ner 3kg! Ikväll blir det träning igen och imorgon är det spinning som gäller.

Nu kör vi!!! Glad

• Ulle75
    Mary7812 skrev 2011-03-25 07:38:44 följande:
    Idag är det dag 5 och jag har nu gått ner 3kg! Ikväll blir det träning igen och imorgon är det spinning som gäller.

Nu kör vi!!! Glad
    Grattis!! Ja nu kör vi!!
  • Ulle75

Dag 2, och det känns ändå okej. Huvudvärken och tröttheten är värst, dock inte säkert att det beror på bristen av mat, då min store pojke blev magsjuk i natt, så jag har sovit dåligt.
    Annars är väll humöret sådär och jag är hemma med alla fyra barnen idag efter som vi inte vill föra ev magsjuka vidare.

• Mary7812

Shit vad jobbigt det är nu... Har varit galet hungrig sen klockan 14. Bara en timmer kvar tills jag kan äta så nedräkningen pågår för fullt och ingen träning blev det heller. Fick paltkoma efter lunchsoppan. Om man nu kan få det på soppor... haha!