xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Jag tror det är fullt möjligt! Det kommer du fixa med målmedvetenhet!!!
Drick mycket vatten särskilt nu i början, sen använder jag det som hungersläckare... Det är de 3-4 första dygnen som är jobbiga med huvudvärk, hunger mm. Sen kommer du in i Ketos och då mår du mycket bättre:)
Lycka till!
Tips på de kalla dryckerna är att använda riktigt riktigt kallt vatten, ev mindre vatten o lite krossad is o kör med stavmixer (el likn) för att få den riktigt slät - jag fixar inga klumpar då klöks jag! Testa dig sen fram om du vill ha mer utspädd soppa eller lite tjockare.
Lycka till!
tusen tack för tipsen
ja, jag ska bara klara det. har varit tjock alltför länge nu!!!
vägde som mest 120 kg efter barn nr 2. Alla sa att man skulle rasa i vikt med amning, men jag gick ner 8 kg (efter att ha gått upp ca 30 i graviditeten). Så efter de 8 kg fick jag käma och kämpa mig ner till 100. Och här har jag stått i ett par år. Nu bara måste det gå!!!
va duktiga ni verkar vara allihopa. så mycket ni har gått ner och kämpat.
Att tappa 22kg till juni är helt möjligt; på 12 veckors flytande gick jag ner 20. Ett tips till drickorna är att dela upp påsarna så det blir fler än tre mål samt blanda ut med lika mycket vatten som man rekommenderar till en hel. Om man inte får ut allt pulver så drick med sugrör för att slippa alla klumpar ![]()
ja, klumparna är verkligen illa, men även smaken tycker jag. Men ska till affären idag och köpa pepparmintsolja/essens och lite citron, vitlökspulver, lökpulver mm. Vill verkligen klara detta. Har nu ätit i 2 dagar och det är jobbigt. Men jag vet att jag kan och jag vill!!! Hungerna är ändå ok tycker jag, eller ickehungern. Dock känner jag mig svag, inte direkt hungrig, men svag. Längtar så till det stadie där man blir piggare igen. Verkar ju som att det är vid dag 4 eller nått. Jag prövade att kissa på sticka redan i morse, för att se hur Ketosen låg. Och den är helt klart lila, inte den allra mörkaste färgen men på väg. Så något händer ialla fall. Och vågfantast som jag är vägde jag mig i morse och har redan gått ner 1,6 kg. !!! Yippi!!! Vet att det är vatten i början, men känns ändå kul att det händer
Nu är det första riktiga frukosten efter helfart. Äggen kokar på spisen.
Det synd att gå ner till halvfart, för jag har mått så bra på helfart, samt fått så bra resultat! Skulle vilja fortsätta längre... Sist nu så gick jag ner 1,5 kilo i fett, så jag följde min planering perfekt. Tot 7 kilo ner på 4 veckor. "Tyvärr" så blir det ingen mer helfart på tre veckor, eftersom jag åker till Malaysia imorrn... ;)
Däremot så känner jag att tiden som har ägnats åt att inte äta har lagts om till att skaffa sig bättre tankar kring mat, och jag ser verkligen framför mig hur jag enkelt håller vikten på semestern, eller till och med går ner ett kilo på tre veckor. Jag har läst flitigt i forumet, samt läst om Jenny o Jessica som har egna xtravaganzabloggar - kan starkt rekommendera dem!
Själva transportdagarna är de som blir störst utmaning... Så fort jag går ut genom dörren brukar jag känna att det är fritt fram. Godis på tåget, mackor som man kanske inte var sugen på, onyttig mat ikväll i sthlm, flygplansmat, massor av vin...
Men så ska det inte bli den här gången! Upp till bevis om tre veckor! =)
Kram på er som väntar ut våren hemma!
=)
Hej på er alla duktiga människor!
Jag har verkligen nått min gräns vad gäller vikt nu.
På tisdag har jag bokat in en informationsträff på Xtravaganza i Gävle. Vad ska jag tänka på när jag går dit? Vilka frågor är viktiga att ställa? Får man köra igång direkt om man vill tror ni? Jag tänkte att det kanske är lika bra att köra medans motivationen är på topp... Har sett på olika bloggar att de har fina före och efter-bilder, tas de på första mötet, eller är det något folk har tagit själva? Finns det kanske någon mer här som går i Gävle och som har något att säga om det?
Ja, ni ser, jag har massor av frågor. Vill inte misslyckas igen, och jag blir verkligen peppad av att läsa alla era inlägg, så hit kommer jag tillbaka både för att läsa om hur det går för er, och förhoppningsvis för att berätta om mina framgångar!
Tack och på återseende!
/Anna
17 kg på 8 veckor. 26 kg more to go