xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Vikten i sig är ju inte det man ska stirra sig blind på utan det är bättre att gå efter klädstorlek. Sen får man ju se till hur man är byggd också, om man är bred om höfterna kanske man inte ska sikta in sig på en vikt som gör att man ser ut som ett cykelställ med brett mellanrum mellan sina två ben
Jag för egen del hade som mål 60kg men min viktcoach sa 70kg men det ansåg jag för mycket för mina 161cm. Vi enades om 65kg och när jag gick i mål vägde jag 63. Jag pendlade upp o ner 1-2kg under ett bra tag men sen slappnade jag av och vips vägde jag närmre 70 är 65. Nu väger jag mellan 64,5-66kg och det står helt still så jag börjar undra om det inte är här jag ska ligga på vågen och istället fokusera på att bli av med det degiga här o var.
För er som är nya kan jag berätta lite kort om mig;
Jessica heter jag, är en 36-årig trebarnsmamma från skåne. Gick med i Xtravaganza augusti -09 och gick i mål för ett år sen snart. När jag skrev in mig vägde jag 93,2 och efter 12 soppveckor och ca tre månader på halvfart gick jag i mål, 30kg lättare. Sen min målgång har jag kört en soppvända till men då Naturdiet som funkar precis lika bra men är mycket billigare! Funderar på att ta en vända till för att rensa kroppen men har inte bestämt mig än
Oj, igår blev det lite mer än vad som var planerat, tog en portion av potatisgratängen eftersom jag glömde att göra en god sallad till maten, och alla gäster hade redan satt sig. Men som xtravaganza-måttot säger: jag VALDE att äta och nu får tag ta konsekvensen. Och i längden påverkar det inte min viktnedgång i alla fall. Nu blir det 2 veckor med helfart =)
Jag tar 5 soppor av naturdiet varje dag, annars hade det blivit lite väl jobbigt ;)
Var iväg och solade solarium igår - vad mysigt det är att få slappna av totalt och bara halvslumra. Har förresten kommit igång lite mer med promenader också. Min coach frågade om jag var ärlig mot mig själv när jag sa att jag inte hade tid att promenera om dagarna..... ochjag kanske inte var helt ärlig. Har iaf gått nästan en timme om dagen de senaste tre dagarna.
Ha en bra vecka allihopa!! =)
Nu va det ett par veckor sedan jag skrev här, men efter en viktmässigt jobbig skidsemester och en tuff vecka för att "komma tillbaka" så är jag här.
Jag undrar vad ni andra går ner i veckan. Min konsulent och jag har kommit fram till att jag skall hålla fokus på vikten veckovis så att jag inte tappar fokus och slappnar av. Jag ska/vill går ner två kg i veckan vilket konsulenten tyckte va "inga problem" det fixar jag lätt. Jobbar nu på detta, men det är inte lätt. En del i min grupp går ju ner 3 kg i veckan.
Spelar ju roll vad man väger innan. Jag är nu 1,71 lång och starta min viktminskning på 76,7 och väger nu 70,1 kg.
Jag tränar något i stort sett 6 dagar i veckan. Promenada 1 timme eller löpning.
Vad går ni andra ner?
Idag börjar jag om med helfarten och har siktet inställt på 5 veckor! Nu jäklar SKA jag till målvikten!
jaha.. då var 6v avklarade på helfart, försöker att köra några till när man är på G...
Totalt -22kg...
Usch jag ligger magsjuk än och får knappt i mig vatten... Drack psyllium frön igår och dom rann rätt igenom.. Ingen energi alls.. Suck!

Vad kostar det att vara med xtravaganza?