• Svar på tråden xtravaganza
  • Ulle75
    Mary7812 skrev 2011-03-25 16:59:53 följande:

Shit vad jobbigt det är nu... Har varit galet hungrig sen klockan 14. Bara en timmer kvar tills jag kan äta så nedräkningen pågår för fullt och ingen träning blev det heller. Fick paltkoma efter lunchsoppan. Om man nu kan få det på soppor... haha!

Jobbigt, jag delar upp mina såhär äter jag,
    7.00  0.5st
    9.30 0.5st
    12.00 1st
    15.00 0.5st
    17.30 0.5st

Tycker det funkar just nu får väll se om några dagar, men en tanke att du kanske kan dela upp dina.
  • Mary7812

Tack för tipset Ulle. Det är flera som har sagt men jag tycker nog ändå att det är bättre och enklare att äta tre mål om dagen. Igår var bara en dålig dag överlag som tydligen gav resultat. Jag gick ner 1,5kg fr. igår Glad. Jag var tvungen att smygväga imorse eftersom jag misstänkte att det var så. Blev så glad för då var det värt att genomlidag gårdagen.

Idag är det dag 7 och imorgon är det dags för min veckovägning. Längtar! Snart ska jag åka iväg på spinning och sen ska jag ligga i soffan och läsa ikapp tidningar. Jag har hur många som helst som jag inte har hunnit läsa. Det är Toppform, Iform, Fitness Magazine och en Cosmopolitan... Tror ni att jag ska inspireras idag Flört

• BHJE
    Ulle75 skrev 2011-03-25 22:06:24 följande:
    Jobbigt, jag delar upp mina såhär äter jag,
    7.00  0.5st
    9.30 0.5st
    12.00 1st
    15.00 0.5st
    17.30 0.5st

Tycker det funkar just nu får väll se om några dagar, men en tanke att du kanske kan dela upp dina.
    Det är bra att dela upp sina påsar så som du gör, det underlättar avsevärt sen när det är dags att trappa upp och börja äta igen. Då ska man ju ha i sig fem (eller 6) mål om dagen och vänjer man kroppen redan på soppstadiet med att äta på specifika ca-tider så är kroppen van sen
  • Mary7812

Mozzila: du kan ha en idé där när det gäller att vänja sig inför upptrappning och halvfart men jag har så himla svårt att skaka soppor på jobbet och ännu svårare att skaka halva soppor.

Mellanmål och sånt är ju lättare att ta med och äta när det väl är dags tycker jag.

Idag pressade jag i en halv vitlök i min varma grönsakssoppa. Guuu så gott det var!

• Ulle75

Just nu är det jobbigt, är dag 3 som igentligen gått bra. Men just nu när familjen sitter och äter, så känner jag mig inte alls nöjd med min soppa. Kycklingen luktar ljuvligt och ja nä fyyy magen kurrar, fast jag är nog mer sugen än vad jag är hungrig.

• Mary7812

Söndag är vägdag och idag är det en grym vägdag.

(vikt 17/2 efter 3v med helfart och 2v. halvfart: 73,8. därefter pendlade jag mellan 74-75kg)

Omstartvikt den 20/3:  77,5  (efter några dagar i tyskland med mkt öl och annat gott)
    Vikt idag den 27/3: 73,4

Jag är så otroligt glad att jag inte bara har gått ner det jag hade gått upp utan även ligger 1hg under min förra lägsta vikt. Tänk att inom två veckor kommer jag att ligga under 70kg!!! Förhoppningsvis lite tidigare för jag hoppas att jag har ork och energi att köra på på gymet.

Hörni, idag skiner solen och det vi har vridit fram klockan till sommartid! Snart ska vi visa upp våra kroppar på stranden och känna oss nöjda med det. Inte skämmas eller gå omkring och dölja dom i saronger, t-shirts eller annat. Förstå vad härligt det kommer att kännas!!! Glad

• virknålarna

Är det någon som vet hur man säger upp Xtravanza, känner mig färdig med dem men hittar ingen information.

• BHJE

Virknålarna:

Du får ta dig till ditt kontor och fylla i ett uppsägningspapper, sen är där en uppsägningstid på allt mellan 1-3 månader beroende på var i landet man bor då varje ställe är sitt eget. Bryter du kontraktet innan tiden är slut kommer du att krävas på de månader som återstår av din bindningstid. Lycka till

• Ulle75
    Mary7812 skrev 2011-03-27 09:00:11 följande:

Söndag är vägdag och idag är det en grym vägdag.

(vikt 17/2 efter 3v med helfart och 2v. halvfart: 73,8. därefter pendlade jag mellan 74-75kg)

Omstartvikt den 20/3:  77,5  (efter några dagar i tyskland med mkt öl och annat gott)
    Vikt idag den 27/3: 73,4

Jag är så otroligt glad att jag inte bara har gått ner det jag hade gått upp utan även ligger 1hg under min förra lägsta vikt. Tänk att inom två veckor kommer jag att ligga under 70kg!!! Förhoppningsvis lite tidigare för jag hoppas att jag har ork och energi att köra på på gymet.

Hörni, idag skiner solen och det vi har vridit fram klockan till sommartid! Snart ska vi visa upp våra kroppar på stranden och känna oss nöjda med det. Inte skämmas eller gå omkring och dölja dom i saronger, t-shirts eller annat. Förstå vad härligt det kommer att kännas!!! Glad

Heja!!! Va gött. Bra jobbat. Ja nu längtar vi till sol och bad.
  • Ulle75

Idag känns det bättre, har inte varit sugen på mat, trots många tillfällen har bjudits. Jag säljer barnkläder och har varit iväg och visat kläder (hemmaparty) och det gick bra. Annars är det svår att motstå all god fika där.