• Svar på tråden xtravaganza
  • rockmind
    mozilla skrev 2010-08-26 11:55:29 följande:
    Det blir bättre  

Låter bra det! Hur vet man att man är i ketos? Ska man kolla sig med stickor eller hur gjorde ni andra?
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-08-26 13:54:29 följande:
    Låter bra det! Hur vet man att man är i ketos? Ska man kolla sig med stickor eller hur gjorde ni andra?
    Kolla med stickor? Visste inte ens att sådana fanns
    Men man känner när man är i ketos...man blir piggare, gladare och får oförklarlig energi...kommer oftast efter tre dagar men inte ovanligt att man går in i den redan dag 1.
    Tulipanen skrev 2010-08-26 13:17:45 följande:
    Hej

Tack för era svar. Jag maila dit men de ville jag skulle boka ett info möte . Men ville bara veta innan om det innehöll dessa ämnen. Så att man var inställd på vilket man ska börja med. Tack för ert svar

Trevligt med en tråd som man kan få stöd o hjälp av. Jag fortsätter att följa tråden

//
    Vad knas att man tycker du ska boka in ett möte för att få svar på en sån enkel fråga! Jag hade tolkat det som att det är safe för dig med allergin att köra deras soppor...annars hade dom väl ändå sagt att de innehöll det du frågade om?!

• rockmind
    mozilla skrev 2010-08-28 11:51:42 följande:
    Kolla med stickor? Visste inte ens att sådana fanns
    Men man känner när man är i ketos...man blir piggare, gladare och får oförklarlig energi...kommer oftast efter tre dagar men inte ovanligt att man går in i den redan dag 1.

jo, jag köpte stickor på apoteket som man kan kolla halten av ketoner i urinen.... idag är min 4:e dag och än sålänge har jag inte kommit in i ketonfasen. idag är helt klart den jobbigaste dagen tycker jag, känner mig svimfärdig av hunger (trots att jag druckit mkt vatten) så jag hoppas verkligen att det vänder snart och att jag kommer in i ketonfasen senast imorgon.... ska försöka hålla ut för jag vill verkligen satsa på detta nu ska INTE ge upp!

mozilla: var du hos läkaren nån gång under helfarten, för att göra hälsokoll? verkar som man "borde" göra det efter några veckor?
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-08-28 17:00:08 följande:
    jo, jag köpte stickor på apoteket som man kan kolla halten av ketoner i urinen.... idag är min 4:e dag och än sålänge har jag inte kommit in i ketonfasen. idag är helt klart den jobbigaste dagen tycker jag, känner mig svimfärdig av hunger (trots att jag druckit mkt vatten) så jag hoppas verkligen att det vänder snart och att jag kommer in i ketonfasen senast imorgon.... ska försöka hålla ut för jag vill verkligen satsa på detta nu ska INTE ge upp!

mozilla: var du hos läkaren nån gång under helfarten, för att göra hälsokoll? verkar som man "borde" göra det efter några veckor?
    Nej, jag gjorde aldrig någon...ingen i min grupp gjorde o det var inte något som man rekommenderade så länge som man mådde bra och inte hade några problem sedan innan med blodtryck, blodvärden osv. Däremot var man väldigt påstridig när det gällde att lyssna på sin kropp och dess signaler. 

Jag arbetar natt och när man jobbat natt ett visst antal år får man gå på en hälsokoll hos Previa och värdena jag hade precis innan jag gick i mål var toppen; jag låg exakt där man skulle ligga o det retar mig lite att jag inte gjorde en koll innan start, just för att ha nått att jämföra med.
  • rockmind

På 6:e dagen, alltså igår, fick jag utslag på stickan att ketonerna är igång Så det tog sin lilla tid, men jag hade säkert ett väldigt stort "kolhydratsförråd"....

Nu har jag alltså kört helfart en vecka och det går bra. Är varken yr eller har ont i huvudet, dock är jag fortfarande hungrig till och från. Men ska testa din metod Mozilla, att dela upp nån av måltiderna så det blir fler måltider. Tror iaf att jag gått ner 3 kg om man ska tro vågen hemma, så det känns kul!

Hur går det för er andra som också nyligen börjat?

• BHJE
    rockmind skrev 2010-08-31 09:07:50 följande:
    På 6:e dagen, alltså igår, fick jag utslag på stickan att ketonerna är igång Så det tog sin lilla tid, men jag hade säkert ett väldigt stort "kolhydratsförråd"....

Nu har jag alltså kört helfart en vecka och det går bra. Är varken yr eller har ont i huvudet, dock är jag fortfarande hungrig till och från. Men ska testa din metod Mozilla, att dela upp nån av måltiderna så det blir fler måltider. Tror iaf att jag gått ner 3 kg om man ska tro vågen hemma, så det känns kul!

Hur går det för er andra som också nyligen börjat?
    När du delar upp en påse till två middagar så drick ett stort glas vatten innan, blanda den halva påsen med samma mängd vatten som till en hel + att du dricker ett stort glas vatten efter ...gör man så får man en helt annan mättnadskänsla
  • rockmind
    mozilla skrev 2010-08-31 16:44:12 följande:
    När du delar upp en påse till två middagar så drick ett stort glas vatten innan, blanda den halva påsen med samma mängd vatten som till en hel + att du dricker ett stort glas vatten efter ...gör man så får man en helt annan mättnadskänsla
    Tackar för tipset
  • Sylten

Idag har jag varit på första träffen, den individuella och jag kommer köra igång imorgon. Är såååå taggad! Har aldrig riktigt känt mig så motiverad innan så nu SKA det gå vägen!

Kommer att köra helfart och har nog tänkt dela upp påsarna. Tackar för tipset ovan!

• rockmind
    Sylten skrev 2010-08-31 20:43:09 följande:
    Idag har jag varit på första träffen, den individuella och jag kommer köra igång imorgon. Är såååå taggad! Har aldrig riktigt känt mig så motiverad innan så nu SKA det gå vägen!

Kommer att köra helfart och har nog tänkt dela upp påsarna. Tackar för tipset ovan!
    Lycka till, kul att det är fler än jag här i tråden som är nybörjare! Hur mycket har du som mål att gå ner? Själv behöver jag tappa 25-30 kg... känns långt borta men det SKA gå (hoppas jag, hehe)
  • Sylten
    rockmind skrev 2010-08-31 21:03:45 följande:
    Lycka till, kul att det är fler än jag här i tråden som är nybörjare! Hur mycket har du som mål att gå ner? Själv behöver jag tappa 25-30 kg... känns långt borta men det SKA gå (hoppas jag, hehe)
    Ja jag instämmer. Skönt att både kunna läsa "solskenshistorier" från dom som har kommit en bit på vägen och sen vi som är i början.

Jag har runt 35 kg att gå ner. Det kommer bli tufft men jag ska fokusera på hur jag kommer må sen! Och att få köpa en ny garderob...

Visst SKA det gå!!!
Svar på tråden xtravaganza