• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE

Yaimie:

Vi hade folk i våran grupp som aldrig drack soppor utan valde att gå ner i vikt med hjälp av halvfarten och träning o ner i vikt gick dom men inte lika snabbt som oss på helfart, men det är ju ingen tävling utan det viktiga är att man mår bra, trivs med sitt val och att man kör i sin egen takt..oavsett om man väljer att gå ner med soppa eller mat.

Muminlina:

Varför så anti Lifetimeträffarna? *lite nyfiken*

• BHJE

Åh!!
    Viktcentrat, där jag tränar, kommer inom ett par veckors tid att öppna ännu en träningsanläggning och den ligger granne(!) med mig, dvs det kommer att ta mig två minuter att gå från dörr till dörr...snacka om underbart att kunna träna lite varje dag och närhelst man känner för det. Man kommer att ha öppet 06-22 precis som där jag tränar nu. Vilken lyx att kunna träna när andan faller på utan att behöva planera för busstid som idag...kan knappt fatta att det är sant

Sen har jag också bestämt mig för att köra två-tre soppveckor i anslutning till att gymmet öppnar här ute. Anledning till det är att få bort sötsuget jag lagt mig till med sen jag gick i mål; jag började unna mig alldeles förtidigt då jag inte hade den karaktär jag trott. Nu har jag iofs inte lagt på mig mer än 4kg sen februari men jag känner på kroppen och ett par jeans o jag ska ta tag i detta innan det går överstyr. Dock kommer jag inte att köra på XV's vlcd-soppor utan ska testa Naturdiets. Folk som gått XV (som jag känner) har även kört Naturdiet och haft samma resultat och då det skiljer en rejäl slant ska jag ge det sistnämnda ett försök. Hos oss kostar en XV-soppa 31kr medans naturdiets capris är 9kr. Någon med erfarenhet av Naturdiet?

• Muminlina

Mozilla: Grattis till ditt nya gym!!! Så underbart att ha det så nära!! Inte mycket att skylla på då om man inte går dit ;) Jag har ca 15 min på cykel till mitt så det är ju inte så långt, man jag kom på sist när jag cyklade dit att snart kanske det blir halt, och då cyklar jag inte så då får man räkna in busstiden, och här i stan går det bara bussar 1-2 ggr tim...
    Ang Lifetime ja... Jag vet inte riktigt, men jag tror att det är för att man måste sitta o "diskutera och redovisa" vad gruppen pratat om, jag vill helst få ha mina tankar ifred, inte behöva tjattra en massa om jag inte är på humör... Jag inser att detta låter väldigt osocialt, och det är konstigt för jag har verkigen blivit översocial mha XV och mitt stärkta självförtroende, men just dessa träffar - neej, jag gillar dem inte. Men jag ska dit på torsdag, om jag har barnvakt, och då kanske jag tycker det känns bättre, vem vet.
    Jag har bestämt att jag på måndag ska köra igång med halvfart igen, på rikigt. Det här håller inte, mitt sötsug och frosseri gör mig tokig! Har tänkt att varje gång jag får lust att gå ut i köket o leta efter något att äta, när jag inte ska, då ska jag lägga mig ner och göra sit-ups! Tror jag kommer tillbringa mycket tid nere på golvet... :P
    Jag kanske kör nån soppvariant igen oxå, gjorde ju en misslyckad vecka xv i somras, men jag tror att jag kan behöva det. Kanske jag ska köra det på måndag ist? Hm, får tänka på detta över helgen.

• Emma hstd

Ansuter mig här (hoppas det är okej )
    Började igår på helfart och har börjat testa lika olika "påsar", började med kyckling och tänkte att detta klarar jag aldrig... Men som tur är så smakar de andra jag testat mycket godare =)

Tycker det är intressant att följa er andra här då min grupp inte börjar innan den 27:e så kan man behöva lite stöd

*Hugo 041116* *Oliver 070217* *Teodor 080425*
  • Gladhannapanna

Kul att de öppnar ett gym precis där du bor Mozilla!!!

Förstår precis vad du menar med att man unnar sig och saknar karaktären... Har bara gått på jämvikt i en vecka men har redan köpt hem choklad som jag ätit ett par rutor från. (mörk med mint). Ingen katastrof men inte alls bra.

Har varit hemma i två veckor och skolar in min lilltjej, helt hopplöst att gå hemma, blir ju inte samma planerande som när jag jobbar så rätt som det är är det dags för mellanmål och jag har inte tänkt. Lätt hänt att ta en macka istället för frukt och keso eller liknande.

• rockmind

Är det normalt att känna sig frusen när man går på helfart? Känner att jag fryser ofta nu, det gör jag aldrig annars, är snarare en sån som svettas för ingenting i vanliga fall...

Tycker också att hungern borde lägga sig lite snart, har varit vrålhungrig i två dagar nu!

• Cornellia
    rockmind skrev 2010-09-03 15:02:20 följande:
    Är det normalt att känna sig frusen när man går på helfart? Känner att jag fryser ofta nu, det gör jag aldrig annars, är snarare en sån som svettas för ingenting i vanliga fall...

Tycker också att hungern borde lägga sig lite snart, har varit vrålhungrig i två dagar nu!
    ja, det är vanligt.
  • Månefrost

rockmind: jag fryser också mellan varven. Brukar ta en kopp te så blir jag lite varmare.

emma hstd: jag bar gjort en omstart med helfarten och är på dag 5 idag. Känns toppen bra och jag är nästa aldrig hungrig!

Någon som vet om man måste blanda psylliumfröna i dricka eller kan man bara ta dem med vatten i samband med måltiden?

Isak 060117 & Lowe 081130
  • Månefrost

Mozilla: Vart i stan är det som de ska öppna?

Isak 060117 & Lowe 081130
  • BHJE
    Månefrost skrev 2010-09-03 16:45:00 följande:
    Mozilla: Vart i stan är det som de ska öppna?
    Dom öppnar nytt här ute i Laröd, i Formtoppens gamla lokaler och jag bor mitt emot
Svar på tråden xtravaganza