• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • Maria86Emil08
    livetlilla skrev 2010-02-25 09:34:56 följande:
    fika funkar i ca 5 min med viktor... )
    5 min hinner man många kakor på{#lang_emotions_laughing}....
  • coolchick

Tjingeling!

Här börjar vi äntligen bli oss själva igen. Elliot äter och äter, han har väl en del att ta igen nu stackaren

Ser fram emot att komma utanför dörrarna igen, känns som man har varit isolerad i evigheter nu!

Vårfika vid Bertilssons stuga tycker jag låter kanontrevligt. Men nu känns våren ganska avlägsen, när snön återigen vräker ner utanför fönstret...

• Che82

Vad ni har många järn i elden. Många bra förslag.

Såg också nu när jag läste i kapp att det pratas om att sätta ett sista datum på ullaredstrippen o det är ju bra. Men.

Ja jag känner mig lite kluven. Vet inte om barnet överlever utan mig en natt...eller om jag överlever utan barnet kanske. Hur tänker ni kring att vara borta från era barn?

Tänk om jag i fyllan o villan försöker amma er? Nä, då stoppar ni väl mig? Skämtar lite om det men helt ärligt känns det jobbigt.

Minsaile o lilla livet- hur har ni gjort när ni ammat e o dragit iväg över en natt? Får faktiskt ångest av bara tanken. Men skulle ju vara så jäkla kul att slira till det med er! usch. Jobbiga tanke. jag får nog släppa den ett tag, får värsta svettattacken här. Känns ju som att det är ganska snart, den helgen kommer ju närma sig med stormsteg.

• Che82

Coolchick- skönt att det vänder åt rätt håll nu. Ni måste ju haft en mindre madröm hemma ett par dagar nu.

• Che82

Om det är fler som ammat o varit iväg så får ju ni såklart också svara. Tänkte först på de gamla i gamet bara. Veteranerna som har kids sen innan alltså.

• litenlind

Ammar du bara då, ger du inte vanlig mat också? För då är det ju bara att pumpa ur om du känner att det börjar spänna... Mer för din egen skull. Och då kan ju din man ge mjölk på flaska på natten eller när det nu behövs också.

Jag slutade amma helt när Alva var 5 månader eftersom hon vägrade ta bröstet efter det. Hon fick då pumpad mjölk och vanlig mat. Inga problem alls. Jag gillar inte riktigt att lämna henne över natten men kan med gott samvete göra det om det är Martin som har henne eller min mamma. De två är jag fullkomligt trygg med och vet att Alva har det toppenbra med. Jag skulle dock inte lämna henne till någon annan över natten. Det känner jag mig inte bekväm med.

• jojo72im

Coolchick: Skönt att ni börjar bli er själva igen! Vad härligt att Elliot äter ikapp sig nu! Själv har jag också varit isolerad=hemma i lgh - Fast helt frivilligt ska jag tillägga! Idag var första gången jag gick utanför dörren sedan ngn gång i förra veckan!! Helt sjukt ju...Undra hur man är funtad då?? Enligt min man är jag smått galen Men har ju haft lite besök hemma så jag har inte suttit helt själv Min man tycker det är kul att köra med Lin i barnvagnen, men jag har aldrig gillat det, men nu tror jag baske med att även han börjar tröttna på snön som är ivägen överallt...För hur kul är det att vara ute med vagnen nu?!

Che: Jag är ingen mamma-veteran men jag kan bara instämma i hur du känner om att vara borta en natt från lilla älsklingen Får ångest av bara tanken fast jag ju inte nattammar längre...När jag tänker på det så känns Maj alldeles för nära i tiden! Oj, som det känns nu känns nästa år för nära i tiden

• jojo72im

Tjejer: Är det ngn här som ska springa ngt löpar-lopp i år? Tänkte vi kunde köra ngn löpträning ihop här på tråden kanske? Mixa nytta med nöje, socialt med hälsosamt....Lite nyttigare än alla dessa smarriga fikor vi går på hela tiden Finns det intresse för det? Jag föredrar att springa i Skatås (när snön är bort) så är det ngn som orkar ta sig hit och vill ha en löparkompis så hojta till

• minSaile

cool..vad skönt att ni båda börjar bli bättre...usch vilken pärs ni har gått genom och ang sjukvården...vad ska man säga??? Vi har haft tur att vi har sluppit åka in på akuten med Elias under 3 år men men...man tycker att dom borde ta det mer allvarligt när det gäller små barn.

Skatås, Delsjön och Bertilssons stuga låter ju kanon när det är mindre snö och Amundö...har aldrig varit där. Många mysiga ställen runt om Gbg som jag inte har testat än.

livetlilla skrev 2010-02-25 09:34:56 följande:
    GÅr in och kollar runt (fika funkar i ca 5 min med viktor... )Ändrade till fredag 12/3
    låter bra...vi har inte varit där sen sommaren -08 så det är ju dags...

Che...jag pumpade faktiskt ut mjölken och det gick väl hyfsat bra samt att han även åt mat och Elias var ju ungefär samma ålder som din när jag lämnade honom första gången över natten. Vi lämnade till farföräldrarna så det gick bra...vi har ju inga andra här i stan som kan passa våra barn.
    Du kan ju testa att lämna honom nån kväll innan Ullaredresan så får du känna efter hur det går. Men du ska ju bara åka om du är riktigt säker så du inte sitter där och blir helt förtvivlad. Ibland tar det tid för föräldrarna ang att lämna för första gången och ofta är det ju inte barnen som mår "dåligt". Barnen tycker ofta att det är kul och din lilleman är ju några mån äldre i maj.
    Numera tycker vi det är kanon att lämna Elias och vi vill ju börja lämna Maja med några timmar så vi kan gå på bio tex..börjar lite sakta. Ofta så lämnar man andra barnet tidigare än första.
  • coolchick
    minSaile: Vi är heller inga flitiga besökare på akuten som tur är!! Med Tindra har vi bara varit en gång tror jag, då var hon dryga året gammal. Sen har vi klarat oss.
    Hoppas vi klarar oss från allt för många besök framöver också. Man känner ju inget superförtroende för dem direkt.

Man vill ju så gärna lita på sjukvården, men visst är det svårt när man den ena dagen efter den andra läser om små barn som blivit på tok felbehandlade, eller tom dött {#lang_emotions_surprised}
    Då tycker jag f*n man hellre är överbeskyddande (som vi kanske var i det här fallet...)

Lustigt, jag har haft svårare att lämna ifrån mig Elliot än vad jag hade med Tindra. Han har ju ännu inte sovit borta, det börjar dock bli hög tid för det nu!
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2