• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Sarah84

Jag hoppas in & skriver lite då =)
    Nu är jag trött på snön. Vill INTE ha mer anu.. Vill ha vår & sommar =)
    Men nu längtar vi till Vinterlägret =) Ska bli jätte skoj..

• April Mamma
    Sarah84 skrev 2010-02-23 20:54:14 följande:
    Jag hoppas in & skriver lite då =) Nu är jag trött på snön. Vill INTE ha mer anu.. Vill ha vår & sommar =) Men nu längtar vi till Vinterlägret =) Ska bli jätte skoj..
    Är det fortf sommarläger o vinterläger för de i föreningen?

Jag var assistent i ca 3 år till en tjej med dysmeli och vet att dom åkte på läger osv..
    men detta var för många år sedan..
  • Sarah84
    April Mamma skrev 2010-02-23 20:56:49 följande:
    Är det fortf sommarläger o vinterläger för de i föreningen?Jag var assistent i ca 3 år till en tjej med dysmeli och vet att dom åkte på läger osv..men detta var för många år sedan..
    Japp som de alltid varit. Vi åkte på alla läger mellan 1988 - 2002.
    Denna gång åker jag med min "egna" familj =)
    Nu för tiden är ju sommarlägren 1 gång på varje ställe, förr var de ju 2 år på samma.
    Jasså? Är denna tjej gammal nu? Kanske jag kan veta vem det är..
  • April Mamma
    Sarah84 skrev 2010-02-23 21:01:08 följande:
    Japp som de alltid varit. Vi åkte på alla läger mellan 1988 - 2002. Denna gång åker jag med min "egna" familj =) Nu för tiden är ju sommarlägren 1 gång på varje ställe, förr var de ju 2 år på samma. Jasså? Är denna tjej gammal nu? Kanske jag kan veta vem det är..
    jag skriver privat till dig istället..tror att du säkert känner henne o hennes familj =)
  • Sarah84
    April Mamma skrev 2010-02-23 21:04:00 följande:
    jag skriver privat till dig istället..tror att du säkert känner henne o hennes familj =)
    Ja gör de =)
  • milisi

Ja jag är också sååååå trött på snön. jag är en cykla-till-jobbet - person och har inte kunnat cykla sen sista veckan i november. allt känns så stressigt på morgonen när man ska skotta fram bil eller springa till buss. Cykel kan man påverka själv på ett annat sätt+att man får vardagsmotion. Nu har jag inte rört på mig sen då i november mer än lite promenad till pulkabacken.

I måndags vaknade vi med -25 grader här. Men det blev strålande sol på dagen och jag och olivia var ute i 4 timmar och lekte i snön. Pulka och skidor åkte fram och så värmde vi en färdig pizza i ugnen och tog med ut och åt pizzaslice i solen. En helt perfekt sportlovsdag. Idag verkar det vara en solig dag också så det blir nog mycket ute. Var och köpte korv och korvbröd och en engångsgrill så att vi kan gå en promenad och grilla eller skotta fram lekparken och grilla där.
    Tog kort när vi var ute i snön men de är för stora för att få in i fotoalbumet så jag måste trixa lite med dem.

• mammact

Här har ni en som också är trött på snön. Vår och sommar efterlyses även till skåne! Nu är det bara en vecka kvar tills Emils operation och som vanligt börjar man bli nervös. Som tur är så är inte han nervös. Han undrar mest vad han ska få att äta på sjukhuset denna gång. Väldigt matglad kille och så får man ju alltid present också.

grattis i efterskott till tjejerna Jelena2

• tossin

Ja usch nu får det räcka med snö och kallt. Vi hade -31 grader idag morgon{#lang_emotions_frown}.

April mamma
    får jag fråga vad han/hon behövde hjälp med som du var assistent åt och hur gammalt barn det var frågan om?

Här väntas det på att det ska bli vår och E ska få återuppta ridningen

• Lilla My i Finland

Oj vad kallt ni hade i morse tossin! Vi hade ju "bara" - 20 här.

Vad bra med ny tråd! Så mycket enklare att hitta då det finns länkat i föregående tråd! Tack jelena för tråden!

• Augustiblomman

Jaaa, grattis Jelena till flickorna i efterskott!   och jag lider med dig Mammact, väntan inför operation tyckte jag i alla fall var jättejobbig...

Här händer det inget särskilt. Daniel har varit sjuk sen i fredags eftermiddag, första feberfria dagen var idag. Vi får se hur han sover i natt och hur han verkar på morgonen, jag hoppas verkligen att det blir dagis för honom imorgon! Han vill hemskt gärna gå själv också. Idag har han gnällt över hur liten Sofía är hela dagen och hur lite man kan leka med henne... Här börjar det kännas riktigt vårlikt, barnen var ute på terassen och lekte hela eftermiddagen. Vi ser förstås snömassorna på TV, och Daniel tycker att mormor och jultomten måste ha jättekul i snön!

Svar på tråden Dysmelister 4