Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Välkomna, Mammact och ni andra!
Idag är det riktigt varmt här, bara de högsta palmerna vajar lite, himlen är klarblå och havet glittrar!
hej alla mammor!
jag läste lite i förra tråden om hur era barn ibland har blivit bemötta av omgivningen..med andra barn som stirrar och säger elaka saker.
jag förstår att det måste vara den värsta oron för er föräldrar att tänka på hur det kommer att vara för era barn att växa upp.
det kommer att bli hur bra som helst!
själv är jag 24 år och född med dysmeli,saknar höger hand..har en liiiten tumme med en liiten nagel men inget ben i eller så.
det har varit tufft ibland när jag vart liten men man lär sig även vilka som är ens riktiga vänner och man får på något sätt sorterat ut idioterna ganska fort;)
jobbigast är det såklart i tonåren,då har man broblem så det räcker redan och så ska man se annorlunda ut med! men jag tror att man ändå växer upp och får lite extra skinn på näsan och blir en tuffing på ett bra sätt!
kram på er alla!
korrenochborren - Tack för att du delar med dej av erfarenheterna dina!
Här var vi ute på café idag där de hade en liten "lekhage" för barnen. En flicka i 6-7 års åldern satt med sin mamma vid ett bord nära och frågade sin mamma varför lilleman bara har en hand, men mamman var så smart så hon sa att flickan skulle gå och fråga av mej varför han har så.
Flickan kom fram till mej och frågade: Varför har han en sån hand? och nöjde sej med svaret att han blev född sådär. Hörde sen då hon diskuterade med sin mamma om hur orättvist det är då somliga har så. Och visst är det orättvist! Håller helt med, men vi får göra det bästa av situationen bara! Kul hur som helst då mamman vågade låta flickan fråga själv. Det finns hopp för mänskligheten!
Hade ett litet samtal med killen i bilen en dag. Han undra varför han ser ut som han gör och om han får hand/fot då han växer. Jag svara som det var att nej han kommer aldrig att få en fot/hand ytan det kommer alltid H att fixa åt honom. Det var tyst en stund i baksätet sedan kom det ....va töntigt
. Dom är nog härliga dom här våra barn.
Lilla my: Vad härligt att det finns sådana bra vuxna människor också!!
Måste bara tillägga att det är mycket som är töntigt nuförtiden...