• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • mammact
    Sarah84 skrev 2010-03-14 17:20:24 följande:
    Nu är vi hemkommna från Klackberg & Dysmeli-läger =)Haft jätte skoj.. Träffade Jelena med familj =)Men mest skönt är nog att vara hemma =)
    Vad kul att ni har haft kul!!  Vad fick ni hitta på för kul däruppe?

På onsdag ska EMil och MAts (min man) åka ner till Malmö för att kolla handen. HAr gått nästan två veckor då sen operationen så det ska bli intressant att se/höra hur det ser ut! Dessutom är det Emils femårsdag på onsdag! Vi har haft barnkalas idag och det gick alldeles utmärkt att öppna presenterna trots bandage.
  • Sarah84
    mammact skrev 2010-03-14 17:46:53 följande:
    Vad kul att ni har haft kul!!  Vad fick ni hitta på för kul däruppe?På onsdag ska EMil och MAts (min man) åka ner till Malmö för att kolla handen. HAr gått nästan två veckor då sen operationen så det ska bli intressant att se/höra hur det ser ut! Dessutom är det Emils femårsdag på onsdag! Vi har haft barnkalas idag och det gick alldeles utmärkt att öppna presenterna trots bandage.
    Lilla vassaloppet för de som ville, likaså skotersafari, pulkarace m.m. Vi var & badade igår hela dan, Agnes tjatade hela dan om att bada, så de va uppskattat även för Gustav =)
    Inte så jätte stora ändringar på 8 år =)
  • milisi

I morgon måndag ska vi upp till Örebro och göra avgjutning till ny protes. Den O har nu har hon haft sen augusti så hon har vuxit ur den nu. Hon har den duktigt varje dag ändå men jag märker att armbågen hamnar på fel ställe och protesen åker av lätt + att hon kommer inte åt elektroderna så de ger rätt effekt. Det som är jobbigt är att vi måste åka kl 06:15 hemmifrån...stön. Som tur är är jag inte ensam. Min man kunde inte följa med pga jobb men min pappa ska följa med och han är van bilförare och morgonpigg så då kan jag slappa lite i bilen (läs sova).

Nån frågade om O var högerhänt. Jo det märks att hon är högerdominant och det har nog gjort protesanvändingen lite lättare.

Angående artikelt i Otto Bocks magasin så är det lite komiskt att sidorna bredvid handlar om en släkting till min man (Johan Tybåhl). Vi visste inte att han hade hjälpmedel, har nog bara träffat honom när han redan suttit ner ;)

• jelena2

FL-abstinens!!!
    Nu har även vi kommit hem. Efter frukost åkte vi till min faster och farbror och hälsade på och det drog ut på tiden. Vi träffas vart 10:e är eller så så det finns lite att prata om... Men vi vill gärna fortsätta åka på vinterlägren så då får vi träffas varje är nu! (De bor bara ett par mil ifrån lägret.)
    Det har varit en kanonhelg, tycker vi! Lagom stort antal (drygt 90) vilket gjorde det mycket lättare att få kontakt med andra familjer. Roligast var såklart att träffa Sarah!
    Tjejerna tyckte fyrverkeriet och scootersafarin och pulkaåkningen och skidåkningen och dansen på festen var bäst! Det mesta med andra ord!
    Efter att ha varit på två flotta sommarlägeranläggningar så var det här väldigt stor skillnad. Rätt sunkigt, faktiskt och maten var inte alldeles lysande. Men det var det trevligaste lägret vi varit på!

Jösses, vad Olivis ser stor ut! Är hon äldre än mina tjejer? Jag hade för mig att hon var yngre, men jag måste komma ihåg fel...
    Intressant det där med vänster- eller högerhänt. Om Cassandra sa en läkare bara att ja, då vet ni att hon är högerhänt och så garvade han. Tja, hon har ju inget val. Men faktum är att hon sparkar fotboll med vänster fot...

Spännande att höra vad de säger om operationen på Emil på onsdag. Och födelsedagskalas - vad kul!

Stackars Sofia med halsfluss - inte kul alls!

Sängarna på lägret var gräsliga och jag hade ont i hela kroppen. Ska bli så skönt att krypa ner i min mjuka säng om en liten stund!
    Godnatt!

• jelena2

Måste tillägga en sak. Cassandra benämner sin dysmeli med att hon har ett lillefinger. Hon kollade in de andra lite mer den här gången och hon ser inte längden på armen, utan bara fingrarna. Finns det inga sådana, så har personen ett lillefinger - punkt.
    Vår Sarah här i tråden har följaktligen två lillefingrar!

Det fanns en ny liten tjej (10 mån) med på lägret som har dysmeli på lika hög nivå som Cassandra och jag blev jätteglad! Äntligen någon att identifiera mig med! Dock så var inte de lika intresserade, trist för mig. Vi pratade bara lite, men nu vet de var vi finns om de börjar fundera mer lite senare...

• mammact

Jelena kul att höra att ni har haft det bra och hoppas att du har sovit gott inatt då!

Emil räknar dagarna nu dels till födelsedagen, men också till att förhoppningsvis få bli av med bandaget!

• Augustiblomman

Jelena: Va??? Inte intresserade? Jag begriper det inte!! Vad sött med lillefingret, vad underbart! Kul i alla fall att ni hade ett bra läger - är inte lite avundsjuk ens en gång, inte en gnutta...

Sofía mår bättre, och har börjat äta nu, fast hon snarkar som en gris när hon sover. OM hon sover.... (gäääsp!)

• Sarah84
    jelena2 skrev 2010-03-15 16:23:08 följande:
    Måste tillägga en sak. Cassandra benämner sin dysmeli med att hon har ett lillefinger. Hon kollade in de andra lite mer den här gången och hon ser inte längden på armen, utan bara fingrarna. Finns det inga sådana, så har personen ett lillefinger - punkt.Vår Sarah här i tråden har följaktligen två lillefingrar! Det fanns en ny liten tjej (10 mån) med på lägret som har dysmeli på lika hög nivå som Cassandra och jag blev jätteglad! Äntligen någon att identifiera mig med! Dock så var inte de lika intresserade, trist för mig. Vi pratade bara lite, men nu vet de var vi finns om de börjar fundera mer lite senare...
    *hehe* jasså jag har 2 lillfingrar =) Gulligt =)
    Har tjejerna pratatmkt om lägret nu hemma?
  • jelena2
    Sarah84 skrev 2010-03-15 22:00:50 följande:
    *hehe* jasså jag har 2 lillfingrar =) Gulligt =)Har tjejerna pratatmkt om lägret nu hemma?
    Inte så mycket faktiskt. Men tydligen desto mer på dagis, för imorse sa en fröken att de hade hört att vi hade haft det bra och om allt flickorna hade gjort!
    Det brukar ta ett litet tag innan allt landar och sedan blir vi förvånade stup i kvarten när de pratar om saker som hänt för att tag sedan...

Inatt har jag sovit så gott. Gud, vad jag älskar min säng!
Svar på tråden Dysmelister 4