Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Tack Augustiblomman för krya på dig hälsningarna. Vi fick åka till vårdcentralen med EMil som nu fått pencillin. Dubbelsidig öroninflammation. Men nu ska han bli frisk och kry!!
Ja, visst funderar man många gånger på om man ska operera eller inte, men i Emmas fall är vi mycket nöjda och när det gäller Emil så ser det ut att bli bra. OCh hans andra operationer på vänsterhanden har varit tvungna känns det som eftersom fingrar satt ihop där.
Idag har jag fått veta att jag kommer få en fast tjänst from nästa vecka! jag är så himla lättad!!! Jag var ju så galen att jag sa upp mig från mitt förra jobb utan att ha ett nytt, gick hemma i tio månader och så halkade jag in här. Och nu äntligen kan jag känna att jag gjorde rätt som slutade på mitt gamla jobb, för det blev bra till sist. Och det var en perfekt tid att vara hemma, när barnen var små.
Det finns en mening med allt!
Hoppas Emil kryar på sig fort nu när han har fått pencillin!
Tossin - ja, det är ju en bit att åka för er. Men jag tror det kommer vara väldigt värdefullt, både för er och för E med lägret. Det har lägren varit för oss i alla fall.
Grattis Maria till trean i magen! Du är flitig du!
Mimpen - har du ringt om en ny protes idag?
Skönt att lilleman håller sig frisk. Hoppas tjejerna kryar på sig snart!
Jag läser men har inte alltid så mycket att skriva..
Hoppas Emil kryar på sig snart!!
Grattis till jobbet jelena!
Hej Maria, känner inte till din uppsats (bara hört om den här) men ska läsa den när jag får möjlighet.
Vi får se vad ekonomin säger om läger till sommaren, men annars åker vi om ett par år när Vemund är lite äldre och har mer utbyte av det för egen del.
Idag gjöt jag av en av Vemunds fötter i play doh, ska gjuta av andra foten och båda händerna sedan också och föreviga det i gips. Det kan vara kul att ha när han blir stor sen.
Varför orkar jag inte ha på honom skenan? Jag tror ju att det är bra, men jag blir så trött när han får av sig den på max 2 minuter, hur vi än sätter den. Efter tredje gången ger jag typ upp - varje kväll.. *suck* Jag är ju glad att han är så duktig med sin andra hand, men åååh, han måste ju ha skenan på. De gånger jag lyckas smyga på den när han somnat vaknar jag och hittar den bredvid honom mitt i natten.. Skruttunge!
Nu är det läggdags, för längesen! Ha det gott allihop!
Kul att spara gipsavgjutningar!! Kan förstå att du blir trött på att sätta på skenan när busungen tar av den hela tiden. Barn vet ju ofta vad de vill tyvärr. MEn du är duktig som kämpar på. Kram
Hej flickor! Hoppas helgen varit riktigt bra för er alla! Idag har vi haft det jätteskoj, med badpremiär för barnen! Vi var på stranden i förmiddags, för en promenad, men kläderna bara åkte av ungarna. Synd bara att man själv ska vara en sån badkruka... men det är så gott att sommaren är på väg, eller rent utav här!
Min man berättade för mig igår att när barn kommer och frågar honom med vad som hänt Daniels hand, så brukar han säga, att "den inte ville växa. Du (=barnet som frågar) hade också en sån hand när du var jättejätteliten och låg i din mammas mage, men din hand växte". Enligt maken är det en förklaring som alla barn accepterar, och som gör Daniel mer lik dem. Jag vet inte... tycker det känns som en sockrad version av sanningen, om ni förstår vad jag menar?
Tossin: vad jag hört är de myo-lägrena superbra. Det är vecka 32 eller 33 va? Vi har inte fått någon inbjudan men jag tror det beror på att Olivia bara är 4 år då. Lägren är för 5 och 6 åringar just för att öva att äta med två bestick, knyta skor och klä på sig svårare kläder när de måste klara sig själva på 6-årsgrupp och senare i skolan. Man har bara möjlighet att vara med på myolägren i max 3 år vad jag har förstått och de ger kunskap för livet.
Marush: var kan man få tag på din uppsats? Även om det inte är aktuellt med operation för Olivia så är jag nyfiken på allt som rör dymeli.
Jelena: Grattis till jobbet. Vad jobbar du som nu då?
Ekorrfamiljen: Håll ut. Det är bara att ta på och ta på, ta på ,ta på och ta på. Du vet ju att det är bra för ett bra slutresultat.
Augustiblomman: Har elever som är nere i Malaga nu på praktik och de går längs stranden och sitter och solar. Är inte alls avis (ironi) när det är mulet, snö/regn och fortfarande 40 cm snö på tomten. Isen ligger för tjock som vi kommer nog inte kunna komma ut till landet över påskhelgen som vi tänkt, tror det blir första påsken på typ 30 år jag inte varit på landet (som är på en ö, därav blir isen ett probelm)
Här har vi en feberhelg med hosta och snor så det blir att vabba måndag och ev. tisdag.
Åh, vad härligt det låter med värme och sol och bad.
Jo, det är bara att kämpa på med skenan, men usch vad trött jag blir på den. Sen att Vemund ser det som en sport att få av den på kortast möjliga tid gör det inte enklare.
Ibland håller jag mig tills han somnat, men mitt i natten när han vaknar för nattmål är den lik förbaskat av.. ![]()
Milisi, ifall Maria inte svarar själv, så hittade jag hennes två uppsatser via dysmeliföreningens hemsida. De handlade inte direkt om operationer, vill jag minnas, utan mer om dilemmat att det innebär att patienten själv inte får/kan ta beslut själv rörande sin dysmeli, hur man uppfattar sitt annorlundaskap och om dysmelin som del av ens identitet.
Bildbevis på årets första dopp finns förresten i mitt galleri, om ni är intresserade. Ingen höjdarbild, men den är tagen idag!