Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Åh, jag är grön av avundsjuka!! Vilken härlig badbild, som vi längtar efter sommaren! Nu är det i alla fall vår - alltid något!
Jag har jobbat på Menigo som matsäljare i 11 månader, men jag har gått på vikariat. Nu får jag en fast tjänst och det känns jättebra. Speciellt eftersom jag var så galen och sa upp mig från mitt förra jobb utan att ha ett nytt att gå till. Nu kan jag med gott samvete att jag valde rätt! Och att jag fick vara hemma i tio månader när barnen var hyfsat små hade sina fördelar det med...
Vi har haft en mysig helg i Skåne och har firat svärfar i dagarna två. Är inte van vid att dricka vin två dagar i rad, så det var lite tungt igår.
Sommartiden gjorde att Cassandra inte var ett smack intresserad av att lägga sig igår kväll, så jag gissar hon är trött på dagis idag. Hon var vaken till tio och vi gick upp halv sju imorse. Bara tanken gör MIG trött!
Idag var vi och gjorde gipsavgjutning för ny protes. Jag gillar vår ortopedingenjör. Barnen är typ helt tokiga i honom! Och han lovade att göra en extra om den funkar bra så hon kan ha att bada i i sommar! Hurra!
Det är nog något speciellt med ortopedingenjörer. Cassandra gillar sin skarpt oxå och gav honom ett alla hjärtans dag kort. Det värmde allas våra hjärtan...
Glad påsk till er allihopa! Här rullar det på och Emils hand läker fint. Ska ner igen på kontroll den 14 april så får vi se vad läkaren säger. MEn för oss ser det fint ut och han använder sitt stödskydd eller vad jag ska kalla det.
mimpen: Åker ni till Örebro? Vi har sven-olof där och han är superbra
Även jag vill önska alla en härlig påskhelg! Önskar vi kunde få lite sol och värme, det hade verkligen varit skönt. Jag ska försöka att ta det väldigt lugnt och göra så lite som möjligt på söndag och måndag (imorgon ska vi vara barnvakt och på lördag blir vi tio personer till middag).
Imorse sa Cassandra något roligt. Hon stod och filosoferade när maken skulle ta på henne protesen. Ungefär såhär:
-Tänk om vi hade haft två proteser i familjen. Vad jobbigt det hade blivit att skilja dem åt. Vilken tur att ni bara fick en tjej med protes!
Undrar hur länge hon har funderat på det?
Nää, nu ger jag upp skenan ändå! *överdriver lite* Inättras (natten som gick på gutamål) satte jag dit skenan och tyckte att jag var smart som vek över pyjamasärmen så att skenan skulle sitta kvar och inte skava med kardborren i ansiktet på Vemund, som den gärna gör annars. Någon gång frampå morgonsidan vaknar jag och kollar ner i vaggan där Vemund sover sött men något ser fel ut.. Jo, Vemund har lyckats dra ur sin arm ur hela ärmen, skenan och allt och istället fått ut den genom halslinningen!! Smart unge, men inte så smidigt kanske.
GLAD PÅSK önskar vi genom en bild på Vemund som påskgubbe!

Ler superstort åt Cassandras uttalande. underbara tjej!!
Så söt Vemund är!!!!
tassar tråden.
Mimpen känner jag ju från sjalbarn =)
Vi har fått en liten liten kille född i v33+2 som saknar i princip i hela vänster arm.
Välkommen med Cocco! Oj, 33+2 låter jätteliten... Grattis till bebisen!
Här preparerar vi lilleman för att börja ha protesen så han ska kunna cykla, men han trampar hellre omkring på sin traktor.