• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • jelena2
    Cocco skrev 2010-04-22 20:35:13 följande:
    Tack Jelena då har jag lite bättre koll på vad som väntar. Vi ska på första team mötet den 18 maj, jag antar ni ska dit samma dag? Jag förstod det som de hade heldagar när alla i teamet var på plats.
    Nej, vi kommer inte bli kallade på något nytt läkarbesök förrän till hösten. Så tyvärr ses vi inte då. Men kanske en annan dag?
    Alla i teamet innebär Anna-Karin, arbetsterapeut; Stewe, ortopedingenjör; Ingrid Olsson, läkare och någon från handkirurgen (Per Hessman eller Ann Nachau).
  • jelena2
    CartoonKid skrev 2010-04-22 21:32:43 följande:
    Hejsan allihopa!Jag heter Nathalie och går andra året på naturvetarlinjen på gymnasiet och just nu håller jag på med ett projektarbete om dysmeli där jag valt att inrikta mig mer på familjelivet och även lite av graviditeten.Jag skulle bli väldigt glad om några av er skulle vilja ställa upp och berätta lite om hur det är, svara på några frågor och sådär. Jag vill gärna ha med alla föräldrar, biologiska och icke biologiska, och även pappor.Jag skulle bli jätteglad och tacksam om ni skulle vilja ställa upp, och vill ni inte svara här så har jag min mejladress;[email protected]">[email protected]mvh / Nathalie
    Jag svarar gärna på frågor. Jag har mailat dig oxå - vet inte vilket som är lättast.
    Fråga på bara!
  • Augustiblomman

Jag svarar också gärna, Nathalie, ifall du är intresserad.

Jobbigt, Milisi... men du klarar det!!! Imorgon är ALLTID bättre!

• mammact

styrkekramar till dig Milisi!!

Nathalie även jag ställer gärna upp och svarar på frågor!!

Ha en bra helg allihop! Här blir det en helg med vantar på för emil och en massa smörjande av fingrarna som han har massor av eksem på. Har alltid haft och har inte riktigt hittat någon bra salva så har ni något bra tips så tas det gärna emot.
    Smörjer hela han både morgon och kväll då han har problem med torr hud och eksem. Mycket beror på att han föddes en månad för tidigt säger dem, men han är ju fem år nu..... Grrrrrrrrrrrrr...

• Lilla My i Finland

mammact - olivolja hjälpte mej. Är atopisk, så det är kanske inte samma som din kille, men ändå...

• Augustiblomman

Vi använder en rosenolja (eller kanske är den gjord på nyponen?), "rosa mosqueta" heter den på spanska i alla fall, och är jättebra. Det enda som har hjälpt Sofías rumpa, och som vi har på Daniels hand varje kväll för att opreationsärren ska minska. Det doftar inte rosor om den, vilket ju är synd, men den luktar i alla fall inte riktigt lika mycket mat som olivoljan!

• mimpen

Milisi, jobbig morgon! Det är ingen lek att vara höggravid och ha bängliga storbarn!

nathalie, jag svarar gärna på frågor! Jag har adopterat ett barn med dysmeli.

• Ekorrfamiljen
    CartoonKid: Vi svarar gärna på frågor om dysmeli också!

milisi: Jobbigt med trotsbarn när man själv inte orkar. Här tryter både ork och tålamod ett par gånger i veckan iaf när snart-4-åringen får sina utbrott och då är jag inte ens gravid..

Vemunds skena funkar nu - hurra!! Den sitter hela natten, från att jag sätter dit den på kvällen tills jag tar av den på morgonen! Tänk att lycka kan vara en jobbig plastskena som plötsligt sitter där den ska, när den ska!
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • jelena2

Ekorren - jag förstår precis vad du menar. Man kan bli glad för så "lite", liksom. Förr önskade man sig ett par miljoner, nu önskar man att det funkar med skenor eller proteser...

Någon som vill knipa platsen som min 18 000:e besökare? Bara fyra kvar...

Svar på tråden Dysmelister 4