Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Idag var Elsas stump lite röd när vi tog av protesen och hon sa att det gjorde ont när maken klämde där. Vi vill INTE ha problem med stumpen. Vi vill inte ha problem med stumpen. Det vill vi INTE.
Måste ringa OTA i morgon och resonera lite. Jag har känt sjläv och tycker den känns som att det sitter bra. Men den hamnar ofta snett och hon har hoppat studsmatta idag, då kanske det belastas galet.
Håll tummarna för att det är något tillfälligt bara!
Mimpen, det var det jag menade, att om jag förstått det rätt hur det såg ut, så var det ett solklart fall av transversell dysmeli i Elsas och även Olivias fall!
Frågan är just hur det klassas när det INTE är rakt av men heller inte längsgående...?
Spännande Jelena - hoppas hoppas hoppas!!!
Jag fortsätter att hålla tummar och tår att allt proteskrångel ordnar sig! (vet inte om det är ett lustigt eller ett klantigt sätt att uttrycka sig i en dysmelitråd, men jag vet att ni förstår att det är välment!).
Vi fick intyg från läkaren idag, hon var snäll och lyssnade och gjorde verkligen sitt bästa - men sen får vi väl se vad skolan tycker om det, också. Jag har skrivit ett långt brev, med flera punkter - nárheten till skolan, sänkt inkomst, syster på dagis på samma ort som måste byta ifall Daniel hamnar på annan skola, och så dysmelin... får han inte plats här så blir det på en annan skola inom kommunen, som vi snällt får köra honom till och ifrån...
annars kan vi också välja att vänta ett år, men då tappar han kontakten med dagiskompisarna i alla fall, och vi får betala dagisavgift i ett år till.... jag fattar det inte, varför ska all skit drabba just oss, just nu?!
Vad skönt, mimpen, att det inte var "värre". För fixa en ny protes är ju inte gjort i en handvändning...
Vi har oxå superbra service här. Jag ringde igår morse och vi åkte dit efter lunch (dagis var stängt igår). Och halv fyra ringde han och sa att protesen var klar! Snabba ryck!
Nu har vi varit på armprotescentrum. Vi pratade lite om han ska kunna ha protes och så. Det blir ju lite speciellt eftersom det är så högt upp och man ännu inte kan avgöra hur det ser ut inuti. Runt 1 år kan man göra en ny röntgen för att se om handen sitter fast i skelett eller bara i mjukdelar. Men alla var överens om att den rörlighet han har i handen är super.
Sen pratade de lite om de hade ju erfarenheter av en flicka som har nästan lika mycket men när jag sa att jag visste vem det var kunde de ju inte säga mer utan att bryta sekretessen. Lite lurigt det där. Det är svårt att prata fallbeskrivningar när det finns så få med liknande missbildning.
Själv tycker jag det är positivt att de på något sätt kommer att vara två som ser nästan likadana ut. Och som dessutom inte skiljer så mycket i ålder.
M saknar nog inte muskulatur i bröstet men eftersom muskel inte riktigt kan fästa i skuldran så sitter muskulaturen lite längre ner på vänster sida.
Stewe verkar vara riktigt trevlig.