Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Kalaset var lyckat och både lilleman och lillasyster var trötta efteråt. På söndag har vi kalas igen, då för vänner som inte har barn, så det blir lite lugnare kalas än sist.
Lilla my - vad kul med flera kalas! Eller?
Augustiblomman - ditt liv låter underbart! Kvällsdopp, jag bara ryser av längtan!
Och ändå har jag förstått att det inte är så kul alltid. Vad är det du saknar? eller det kanske är en alltför privat fråga?
Tossin, kul att pojken bara susar fram. Det är så roligt att se våra barn göra något så enkelt som man inbillat sig ska vara svårt för dem.
Imorgon har vi bröllopsdag! Jag hade hoppats att maken skulle ta med mig ut på galej, men det är fullbokat i stan då cortegen kör runt (som jag ALDRIG sett fast jag bott i Göteborg sedan -86...)
Så han ska laga mat åt mig hemma istället - spännande. Hans paradrätt är hummersoppa, vi får se om det blir en repris...
jelena grattis en dag för tidigt!!!!!!!!!! hoppas ni får en bra dag. Kram
Kul med kalas och med barn som har det kul!
Mitt liv vore helt underbart om jag slapp oroa mig så mycket, främst över det ekonomiska... att ha gått utan en cent i inkomst sen i augusti börjar kännas tungt, och det känns så tråkigt och enformigt att alltid vara hemma, att alla stunder i ens liv är fyllda med barn och absolut ingen egentid alls. Men det går väl över...
Nu ska jag iväg till blomsterhandeln, inte en bröllopsdagspresent till Jelena (GRATTIS!) utan födelsedagspresent till svärmor. Barnen och jag har redan ritat ett kort, hur tjusigt som helst med röda blommor och gröna blad -TROR JAG att det föreställer!
Jelena, var bodde du före 86? Jag trodde du var tvättäkta göteborgare! (eller i alla fall sävedalenbo, vilket ju är ungefär det samma
)
Då förstår jag dig, augustiblomman. Oro över ekonomi är aldrig kul. Och bara vara hemma är såklart inte så kul i längden... Söker du jobb? Hur ser det ut på den fronten där du bor? Är det hög arbetslöshet där oxå?
Jag är född på söder i Stockholm och är alltså en tvättäkta 08!
Men jag flyttade därifrån som 4-5åring och har sedan jobbat mig ner mot Göteborg. Här trivs jag bäst och känner mig som en "riktig" göteborgare nu!
Tack för alla grattis. Maken står nu och gör hummersoppa. Han är så förutsägbar...
Hoppas hummersoppan smakade, Jelena, och att ni alla haft en riktigt trevlig valborg och första maj!
Jag söker jobb men bara när man kan maila in sin CV. Jag kommer ju ingenstans med Sofía i släptåg, jag har ju ingen barnvakt. I helgen bestämde vi oss för att låta Sofía börja dagis denna veckan, så att jag kan sätta igång med jobbsökeriet ordentligt kanske redan i juni. Inskolnngen kommer ju ta sin tid och kosta några tårar, hoppas bara att det inte blir lika tungt som med Daniel... och jag hoppas innerligt att Sofías dagisstart inte innebär att vi bara drar på oss en utgift till, i onödan... Jobb finns väl om man är beredd på att ta "vad som helst", men mitt problem är egentligen det motsatta - anses vara överkvalificerad för det mesta.
Spännande, Augustiblomman. Jag önskar dig stort lycka till i jobbsökandet!
Vi har precis bokat flyg och hotell och åker till Malaga i oktober. Maken fyller 40 och morfar bor därnere, så det blir toppen. Bara fem månader kvar...
Cassandra använder protesen ungefär varannan dag nu. Vet inte riktigt varför egentligen, men vi låter henne bestämma själv. Ibland tar hon av sig den tidigt på förmiddagen på dagis och sedan på eftermiddagen vill hon ha på den igen. Lustigt!
Malaga! låter så skönt och i oktober också när man saknar sommaren.
Härligt!
Skönt att hon själv väljer när hon vill använda protesen eller inte. Låter klokt att låta henne göra så.
Här händer inte mycket just nu. EMil är lite öm precis där läkaren har sytt annars har han mest problem med sin pollenallergi nu. Här nere i skåne så har allt slagit ut på en gång och just nu är björken som värst.
Augustiblomman: Håller tummarna för dig i ditt jobbsökande! Själv har jag sex veckor kvar som elevassistent och sedan blir jag arbetslös och vet inte ännu om de ska ha assistent till hösten. Även om det skulle behövas så har det tyvärr med ekonomi att göra.... Grrrrrrrrrrrrr....................... Jag som inte ens har bra lön...
någon av er som är med på facebook förresten??
Just Málaga blir jag väl inte så avis på, men jag vill också ha semester med familjen! Riktig åka-bort-semester, menar jag, åka utomlands och så!
Jag slapp min pollenallergi när jag flyttade ifrån Sverige, däremot har dammallergin blivit sju resor värre. Får vaccin men märker ingen skillnad än (började i augusti med en spruta i månaden), apdyrt dessutom. 10 sprutor kostar 213 euros och jag ska hålla på i 4 år...
Jag finns på Facebook, är inte särskilt aktiv dock - brukar kolla ett par ggr i veckan i alla fall men uppdaterar inte status mer än en gång per kvartal, typ...
Idag har vi packat ryggsäck, tagit foton och haft allmänt dagis-pep talk... håll tummarna imorgon!