Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
instämmer helt med det ni skriver om oansvariga föräldrar med mera!!
Snyft... Jag finns ju på facebook. Märkligt.
Här händer inte mycket mer än att barnen har varit hos tandläkaren idag båda två och inga hål som tur var! ![]()
Nästa vecka ska vi för första gången till armprotescentrum. M har lite deformerad bröstmuskulatur och jag undrar om han inte även har polands syndrom alltså att man saknar muskler i/och/eller runt brösten. Undrar hur det kommer att påverka hans funktion.
Jag kan garantera att Mammact finns på Facebook - men lite lustigt är det, jag kunde inte heller hitta dig.
Onsdag är min skype-dag med mamma, tjattrade med henne i en timme och nu får jag verkligen rappa på om jag ska hinna äta frukost innan jag ska hämta Sofía på dagis. Stackarn störtbölade idag...
Jag håller tummarna för att det ordnar sig med proteser och skenor! Cocco förresten, det finns en mamma här på Familjeliv med en son med pollands syndrom, men det var länge sen jag såg henne nånstans. Men hon kanske går att efterlysa eller leta upp på nåt sätt, om hon fortfarande är aktiv.
Daniel vaknade imorse med ett jättestort myggbett på lillhanden, bettet såg större ut än handen... ilsket rött och fult dessutom... och fånig som han är, torkade han bort alla försök till att kräma in handen med antiklimedel!
stackare myggbett är inget kul helst inte så stora. kram till honom!
Ja, jag finns ju där, men lite läskigt att jag inte går att hitta.... Hmmmm
Hejsan allihopa!
Nu har jag skickat ut mina frågor till projektarbetet, vissa till er mejl och vissa som personligt meddelande här på hemsidan :)
Är det någon jag glömt eller någon ny som vill ställa upp så är det bara att hojta till!
Tack så mycket :)
CartoonKid, hur kommer det sig att du valt att skriva om just dysmeli? *nyfiken i en strut*
Cartoon Kid - om du vill ha svar från Finland också så kan jag gärna svara på frågorna också.
En fröken på dagis pratade med Florias mamma och berättade att våra tjejer gärna vill leka med hennes flickor. Fröken fick då svaret att de inte är intresserade och vill inte att flickorna leker privat utan det räcker på dagis. Och då menade hon med alla barn!
Som fröken sa, lycka till med den inställningen när stora tösen börjar skolan till hösten...
Vi tycker det är hur märkligt som helst, men förklarade för våra tjejer att Florias mamma vill umgås med henne ifred när de är lediga. Hoppas de slutar fråga nu, för jag fattar knappt själv...
Jag fick frågorna från Cartoon Kid och måste erkänna att vi inte vet vilken typ av dysmeli Cassandra har. Vet ni? Transversell är väl rakt av och longitudinell längsgående? Maken har för sig att Cassandra har en korsning, men jag är osäker. Måste komma ihåg att fråga om det på Armprotescentrum. Känns nästan pinsamt...
Natti, natti! ![]()
Jelena, jag hade också problem med den frågan... rent spontant tycker jag ju att Daniel har en "rakt av"-grej, Cassandra likaså, att det inte är fråga om renodlat "längs med" är klart i alla fall, men det känns lite "båda och" ändå... vi får väl skämmas ihop, Jelena!
Sofía och jag är nyklippta och fina i håret, och det ööösregnar!