• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • tossin

På tal om ärftligt och sånt, är det någon som undersökt noggrannare varför ert barn fått dysmeli? Det var nog tal om i början att vi skulle ha tagit nå tester men eftersom vi inte ska hfler barn så gjorde vi inte det. Nu skulle jag då igen vilja ta reda på om det är genetiskt nånting eller bara slumpen.
    Har säkert berättat det förut men nu kommer det igen den 9-10 juni ska vi vara i Örebro och få träffa en del människor på dysmelienheten, det ser vi fram emot{#lang_emotions_smile}.

• mammact

Cocco: Nej, vi har inte utrett det mer utan svaret vi har fått är att något mellan mig och min man felar. Vad vet jag ej?? Mats har en bror och han har fått barn,  men utan dysmeli. Ingen av mina syskon har fått barn ännu så det kan ju bli intressant att se om det blir någon dysmeli där.

Vi har faktiskt inte frågat om det är något barnen kan kolla upp när de själva ska ha barn.  Håller med om att det kunde vara intressant att veta varför det blir så här och inte bara spekulationer.

• Ekorrfamiljen
    jelena2 skrev 2010-05-31 09:56:02 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m52812575.htmlKolla den här tråden. Vilka sjuka männsikor det finns som får chansen att vara med i TV dessutom...blä!
    Jag såg det.. Herregud, i vecka 32 dessutom! Var finns etiken och människovärdet där?
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • tossin
    jelena2 skrev 2010-05-31 09:56:02 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m52812575.htmlKolla den här tråden. Vilka sjuka männsikor det finns som får chansen att vara med i TV dessutom...blä!
    Ja vad kan man säga... Jag försöker att inte ta åt mig när folk kommenterar saker som de inte förstår. För ingen annan än vi här kan förstå vilka härligt ljuvliga barn vi har{#lang_emotions_heart}. Jag tycker innerst inne synd om såna människor som är så rädda för allt som är annorlunda. Samtidigt tror de att de får gå genom livet utan att något ska hända dem. Jag säger bara: Lycka till!
  • mammact

man blir bara irriterad av att se sådant trams som i den tråden.... nej,nej,nej,,

• jelena2

Det är tragiskt att det finns så många människor som är så jäkla rädda för allt som är annorlunda. Men jag ser det såhär: vilken tur att de får "perfekta" barn, för de klarar inget annat. Veklingar!

• Cocco

Sicka puckon det finns.
    Jag har då aldrig fått uppfattningen om att M ska leva något annat än ett helt normalt liv.

Vem är den personliga assistenten som minsann sett ett och annat?

• Ekorrfamiljen
    Cocco skrev 2010-05-31 20:47:38 följande:
    Sicka puckon det finns. Jag har då aldrig fått uppfattningen om att M ska leva något annat än ett helt normalt liv.Vem är den personliga assistenten som minsann sett ett och annat?
    De inläggen har jag missat eller är de borttagna?

Fast jag förstår vad h*n menade om att man ser andra saker när man är inne i en situation. Just nu ser jag ju "dysmelister" överallt, dem har jag aldrig lagt märke till förr. (Speciellt en kille som bor här på ön, helt plötsligt var han i tidningen typ 3 gånger på ett par månader! Det hade jag nog inte tänkt på om jag inte haft Vemund.) Samma sak när jag arbetade som PA, då såg jag ju plötsligt rullstolarna överallt på sta'n, men det var ju mest för att jag kollade in dem extra noga för att se om det var någon brukare eller personal jag känner. Fast det kanske inte var så den här människan menade?
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • jelena2

Imorgon åker vi till Edinburgh i Skottland och det ska bli så himla kul! Jag har en brevvän där (fast vi skriver inte särskilt mycket brev längre ) och vi har hängt ihop i 31 år. Fräckt!
    Igår plockade jag fram intyget som talar om att Cassandra har en protes. Det står på engelsak och är tydligen väldigt bra att ha med sig ifall de är kinkiga i säkerhetskontrollen. Mycket att tänka på med en dysmelist i familjen!
    Vi är borta i fem dagar och jag ska ha mycket plats i väskan för att köpa barnkläder. De har en affär som heter John Lewis som har världens finaste kläder. Och jag antar att de är världens dyraste... Får se hur mycket pengarna räcker till!

Svar på tråden Dysmelister 4