Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Japp hon kom därifrån så det är säkert hon. Ja, gud...ha,ha,ha kan se framför mig när vi sitter där med mascaran mellan tårna... nej, inte bra......
jelena, damen på FB, är det inte en viss Ruth....? För ens egen sinnesfrids skull tycker jag att det är bäst att låta bli att läsa hennes inlägg, trots att hon säkert sitter inne med mycket kunskap och erfarenhet som vi alla kunde dra nytta av. Hon är så radikal att man får ont i magen av henne. Jag har inte fått henne på mig även om Daniel är opererad, peppar peppar, men hon är skälet till att många hoppat av FB och andra engelskspråkiga dysmeliforum på nätet.
Datorn är så seg nu att jag inte orkar med detta, sirap i systemet eller nåt... ska be maken ta en titt och så återkommer jag, det har ju hänt massor här i tråden sen sist jag var inne!
Puss och kram på er, flickor!

Söta Vemund!!
Idag har sonen och maken varit nere i Malmö hos handkirurgen för att kolla handen som blev opererad i våras då läkaren drog ihop pekfinger och ringfinger så det inte skulle vara så stort hack. Tydligen så kan inte Emil knyta handen riktigt ordentligt nu. stramar för mycket på pekfingret och så var det lite kort mellanrum mellan tumme och pekfinger, men annars var han nöjd och detta kan ändras när han växer. Fick en ny tid om två år då det ska röntgas och kollas igen.
Har sonen sagt något själv? Har han märkt det själv, menar jag? Hoppas det växer till sig så ni inte behöver göra nya ingrepp.
Det är så svårt att fråga vissa saker och få ett korrekt svar, kan jag känna. Jag fyllde i ett jätteformulär som vi ska ha med oss till Skoliosmottagningen på torsdag. Där fanns det frågor om ryggen och jag frågade Cassandra om hon har ont i ryggen. Ja, svarade hon.
Men är det sant? Varför har hon inte sagt något tidigare? Jag blir alldeles förvirrad...
jelena: Visst är det svårt att veta vad de upplever de små liven. Ibland kan man som sagt fråga något och så svarar de något man inte alls väntat sig och då känner man som du sa; men varför har du inte sagt nåt?
För dem kanske det är så vardagligt att de inte ens tänkt på det.. Men jag hoppas förstås att hon inte konstant går med ont i ryggen utan att säga ifrån.
mammact: Tack!
Vad skönt att det kan ändras om det behövs. Hoppas han inte har för mycket besvär av att det stramar nu.
Vemunds fingrar är ju konstant krökta (förmodligen) på grund av för stramt skinn och jag försöker stretcha ut det när jag kommer ihåg, men det verkar inte ha effekt. Ska fråga kirurgen när vi träffar henne nu om någon månad. ![]()
Nej, han har inte sagt något, men det är bara just när han ska knyta handen som det stramar. Hann har mest bekymmer med sitt krokiga långfinger på vänster handen, men den kan vi inte göra något åt ännu. För det behöver växa mer.