• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • alvinminny
    Ekorrfamiljen skrev 2010-10-11 10:13:47 följande:
    Här sa de att de inte kollar efter missbildningar på lemmar (bara hjärta, lungor, njurar och likn.) Det ul som var i 3D gjorde vi privat i Stockholm. (Och betalade nästan 2000:-  och ändå kan de inte säga vad de faktiskt ser! ) Vi bor på Gotland.

När är bebisen beräknad alvinminny?
    näe d ä ju inte klokt, jag va oxå på privat i Göteborg, där sa hon iaf att dom kolla d, dom kollade tom läppspalt på alla :) sen om d ä sant vet jag inte....men jag har gjort vad jag kunnat iaf för att man ska få veta innan känner jag, man klandrar ju gärna sej själv anars :)

bebisen ä beräknad till 14 januari....Alvin sluta i urakut snitt, så Minny gjorde jag planerat snitt med, så  min barnmorska säger att d inte kan neka mej ett planerat snitt nu heller, så d blir väll nån vecka innan ifall allt går vägen :)
  • mammact
    Augustiblomman skrev 2010-10-10 20:18:34 följande:
    Grattis till 3:an, Alvinminny! Som Mammact säger, dysmeli är ju nästan aldrig genetiskt... eller är det nåt annat "fel" du går och oroar dig över? jag vet inte om jag är en spåkärring, men med Daniel "visste" jag, sa t.o.m. till maken att jag hade känslan av att han blivit till för snabbt och att vi inte fått med oss allt. Med Sofía hade jag inga såna föraningar alls. (Det har hänt lite för ofta att jag vetat vilka som är ihop eller har gjort slut innan paret går ut med det, och har vid flertalet tillfällen drömt om graviditeter innan den blivande mamman själv vetat om det - men det hör nog inte alls till en dysmelitråd Och nej, jag får inga visioner om vinnande sifferkombinationer...).
    hmm vad spännande med sådana talanger eller vad man ska kalla det. Ja, kanske inte alltid om det är läskiga saker. Jag önskar du kunde säga till mig att du ser att jag blir gravid igen. Men maken vill ju inte så jag börjar väl acceptera det antar jag...
  • Augustiblomman

Haha, Mammact, jag lovar, anar jag en graviditet så hojtar jag till!! Det är inte ett dugg läskigt att folk blir kära och får barn!  Och vad gäller Daniels dysmeli, så gjorde mina föraningar att det var en oerhörd LÄTTNAD för mig när han föddes att det "bara" var handen!! Jag visste inte att dysmeli ens existerade innan, så jag hade väntat mig nåt "stort" "fel". Hrmmm, svårformulerat, men jag vet att ni förstår vad jag menar!

Det blir utan barnen den här gången, men har ni tid och lust så skulle jag tycka att det var hemskt trevligt att träffas i Göteborg i november. Vad säger ni?!? Det blir verkligen inte lätt att lämna barnen hemma. Jag vet att de kommer att ha det bra med sin far under de två veckor jag kommer att vara iväg, men jag kommer att längta ihjäl mig. Visst är jag en urusel mor.... men vi har skola, jobb och ekonomi att tänka på också.... 

• jelena2

Augusti, jag säger bara en sak: YIPPEE!!!!!!!!!!!
    Klart du inte är en urusel mor, hade du varit det hade du bara tyckt det var skönt att vara ifrån barnen. Och det tycker du ju inte. Som moder måste man faktiskt göra något på egen hand ibland, fast saknaden blir stor.Och JAG tycker det ska bli tokkul att träffa dig!

Alvinminny - välkommen till världens bästa tråd! Och grattis till bebisen i magen!
    Jag har tvillingflickor på 4,5 år och det är Cassandra som har dysmeli. Hon saknar nästan hela sin vänstra arm.
    Än så länge verkar hon inte vara medveten om att folk tittar. Nu när vi var i Spanien och åt glass på ett cafe, så gick det förbi två personer. Jag riktigt såg hur han kommenterade Cassandra och sa till sitt sällskap att kolla. Som vände sig om flera gånger och till sist fick jag nog och utbrast högt: vad stirrar du på? Hon varken hörde eller förstod mig på språket, men fattade ändå och vände sig om. Grrr!

Ang benförlängning så känner jag två familjer på rak arm som har större killar som gjort flera operationer. Är ni med i Dysmeliföreningen? Det finns en jättebra epostlista där du kan få många svar om en specifik fråga.

Jaha, då var man tillbaka till vardagen då. Trött som en gnu, så det är precis som vanligt. Vi har haft en toppenvecka och till och med vädret har varit bättre än normalt. Mycket konstigt, det brukar inte hända oss. Vi hade bara regn en dag och då tyckte tjejerna det var skönt att bara vara inne och leka. Nu ska jag klä mig och väcka barnen. I eftermiddag ska vi filmas, så det gäller ju att stajla till sig.

• mammact

Skönt att ni hade det bra i Spanien!! AHHHHHHHHHHHHHh men jag blir så irriterad på folk som glor!! Förstår din ilska!!!!!!

• Ekorrfamiljen

Augustiblomman: Samma här!! Jag var så lättad att det "bara" var handen. Åh, vill ju också träffa dig.. Tar du en sväng förbi Gotland på vägen eller?

jelena: Skönt med lyckad resa. Förstår ilskan mot hon som käkat blängsylta, bra att du sa ifrån. Kram!

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • alvinminny

d irriterar oss  med :) å att dom oftast inte nöjjer sej med å bara titta utan måste säga nått......har ofta fått hört: ojojoj kolla han, han har blivit av med sina fingrar.........människor!!!!

mysigt me tvillingar :) å vad skönt å va ute på semester :):):)
    skiljer bara ett halvår på våra då:)

jag gick med i dysmeliföreningen nu så får vi se om jag stöter på några med benförlägning!!!

vi ska ner t göteborg 25:e oktober till nån hand å gåskola....nån som vart där???

hoppas att ni har en lika solig fin dag som vi :)

• jelena2

Menar du armprotescentrum? De har även gåskola. Vi är där varannan vecka på torsdagar.

• alvinminny
    jelena2 skrev 2010-10-12 15:14:28 följande:
    Menar du armprotescentrum? De har även gåskola. Vi är där varannan vecka på torsdagar.
    mm d menar jag....va tvungen att kolla lappen:) vi skulle träffa båda doktorerna samtidigt!!!! d har vi aldrig gjort förut :) synd att d inte va en tor då....hade man fått träffa er i verkligheten :)
  • alvinminny

hoppas ni får en trevlig helg alla :):):)

nån som ska göra nått speciellt???

Svar på tråden Dysmelister 4