• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Sarah84
    Lilla My i Finland skrev 2010-09-08 05:18:12 följande:
    Här är det lillemans kusin som står för de elakaste kommentarerna för tillfället. Typ: Lilleman kan inte gunga så här hårt som jag för han har bara en hand. Då jag sa åt henne att han visst kan gunga sådär hårt han också, att han kan hålla i sig med sin lilla hand också, så sa hon inget mera, men lilleman blev lite inåtvänd och fortsatte leka i sandlådan. Gillar inte då det jämt ska jämföras och kommenteras vad någon kan och inte kan... Likaså då grannbarnen stirrar ögonen ur sig då de går/cyklar förbi... Bara tissel tassel....

Nu blir det jobbdags!
    Uch va trist.. Tyvärr så är det ju så många gånger när det gäller barn. Är ju inte bara med dysmeli, utan alla som ser lite "annorlunda" ut. Tråkigt bara att de är så.
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • jelena2

Tjejernas kusin som nu är 6 år var lite bekymrad förra året över Cassandras lillefinger. Han frågade om det var hennes "fuck-you-finger". Vi sa att det är hennes pekfinger, men han tyckte minsann att det såg ut som hennes fuck-you-finger. Tyckte det var rätt gulligt egentligen, för jag tror han var bekymrad över att andra skulle tro att Cassandra visade fingret...

• Augustiblomman

Jag vet inte varför jag är så dålig på att skriva på sistone... jag tänker ju på er varje dag och vill verkligen inte missa något som händer i era liv! Här är det skolstart som gäller. Daniel började som stolt 3-åring på vad som här kallas för "skola" - stora pojken nu! Fröken verkar snäll, hon frågade om handen imorse men hade inte riktigt tid att lyssna på vad jag hade att säga. Men hennes intuition eller erfarenhet tror jag räcker, för hon sa att det var väl bara att ta upp öppet och naturligt, precis som med den mörkhyade flickan i klassen. Det slog mig hur många som faktiskt är "annorlunda" - fast på ett annorlunda sätt än våra små, då... dysmelister har det ju alltid varit ont om.

Vi sprang på vårt livs andra dysmelist på Fuerteventura. Jag blev lika förvånad och glatt överraskad som sist nu med! Fast vi hann inte prata så mycket med tjejen, en 20-åring med en liten och smal högerhand, som tog betalt för inträdet på djurparken.

Kul att ni ska till Spanien, tjejer - ni är väl värda en semester!!! - synd bara att ni ska till fel landsända!

• Ekorrfamiljen

Jag har fullt upp med Vendel och hans ADHD för stunden. Vi misstänker ju att även 15-åringen har diagnos, typ ADD så det är lite struligt hemma, men jag tänker på er jag med. 

Nu ser jag fram mot dysmelidagarna i början av oktober på vårt hab.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • mammact

Augustiblomman. Ja, det ska bli skönt , men nästa gång åker vi längre än till fastlandet.

Ekorrfamiljen. Ja, det låter verkligen kämpigt. Kikar in på din blogg ibland och läser.

Sköt om er tjejer. Kramar

• Augustiblomman

Ekorren, jag har svårt att tänka mig hur du har det! Med tre pojkar med "något" - vad du är stark!!

Mammact, jag är övertygad om att vi nån gång kommer att träffas, blir det inte nu så lite längre fram! Se till att få en riktigt skön semester nu, bara!

• Lilla My i Finland

Här har jag mejlat med protesmakaren, så det verkar vara någon helt ny teknik han har tänkt till lillemans protes. Han hade talat med någon Rolf i Sverige, som varit på skolning till Österrike (?) och nu var det bara några papper som fattades för att de nya batterierna ska kunna skickas hit till Finland. Jag tror det är batterierna som är det nya... Har inte lagt mej i så mycket eftersom jag inte vet någon om sådant.

Har ledig dag från jobbet idag, så jag borde baka och städa, men det är mycket skönare att sitta i soffan med datorn i famnen och titta på brasan i kakelugnen. Börjar bli höst här på allvar...

• Cocco

Lillskrutten har börjat förflytta sig nu när han ligger i babygymmet så hans återtid till barnteamet blev tidigarelagd. Jag tyckte nämligen att han kanske skulle kunna få testa en krypprotes nu när han verkar vara så intresserad.
    Får se om det går att bygga en. Sen har vi lite fler frågor. Bland annat så tycker vi att det ser ut som att det saknas ett revben men tja det ska väl inte spela så stor roll. Och dessutom ska vi vänta med röntgen tills han är året eftersom han redan har fått så hög stråldos.

• jelena2

Cocco - ska bli intressant och se om M får en krypprotes. Cassandra skulle oxå fått en, men det blev aldrig någon. Vet inte riktigt varför faktiskt.

Idag började Funky Kids. En massa barn och jag stod utanför dörren och tittade på. Och räknade när den ena efter den andra upptäckte Cassandras protes. En stirrade bara, en ville inte hålla henne i handen, en pekade och den sista utbrast något men jag hörde inte vad. När lektionen var slut samlades det några barn runt Cassandra och de pratade. Å, vad jag önskar att jag haft röntgenhörsel då! Vi frågade sedan hur det var och sa till henne att hon får säga till fröken om barnen blir för jobbiga. Men hon sa bara att de inte pillade och då var det ok! Hon är för skön, alltså. Och hon längtar redan till nästa vecka - puh!

• jelena2

Alltså, det var en massa barn inne i salen och jag stod utanför och tittade på. Vi stod inte allihop på utsidan...

Svar på tråden Dysmelister 4