Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Grattis mammact!!!
(Lite avis, vill också jobba som elevassistent..)
Lilla My: Det låter som en jättebra strategi tycker jag!
Nu ska vi iväg på marknad, och passa på att kika på ett hus vi är intresserade av - från utsidan. Mäklaren ska ringa nästa vecka.
Attans vad snabb Vemund blivit på att ta sig upp för trappan från kontoret. *måste rusa*
Lilla My: Den taktiken är kanon försöker också att använda den.
Tack så mycket ekorrfamiljen. Hoppas marknad och hustitt var trevligt!
Vi bytte dagis nu i augusti. O är 4 år så hon förstår nog ganska mycket kring sin dysmeli men väljer aktivt att säga att hon inte vill tala om det nu...sen mamma säger hon bara när jag frågar om något barn har frågat eller så på dagis.
Första dagen tog jag med brevet som finns på dysmeliföreningens hemsida och skrev om så det passade för O. Har inte fått några reaktioner på det varken plus eller minus mer än från fröknarna som tyckte det var skönt att ha en förklaring om de skulle få frågor (vilket det verkar som att de inte har fått). Eftersom jag var med i 2 veckor på inskolningen kunde jag ge tips och information till personalen om hur de kunde öva och ha Olivia deltaktig. Det verkar inte som att de gör någon skilnad i lek eller ansvar vilket känns skönt. Vi har turen att ha en av fröknarna som är inne och grav-vikar och hennes systerson har liknande dysmeli så hon är en trygghet för mig att veta att hon vet hur det kan vara kring dysmeli och protes med mera.
Det är föräldramöte nu på onsdag så då får vi se om det är någon som har något att fråga om
Något helt annat. Ser på här är ditt liv på SVT och där är en tjej som heter LenaMaria Klingvall och hon verkar ha dysmeli men det nämns inte. Hon är född 68 om jag kommer ihåg men nevrosedyn nämns inte så det verkar vara dysmeli i mina ögon. Hon skulle ju kunna föreläsa på nästa års sommarläger.....hon har simmat i OS i landslaget också, sjunger och målar med fötterna.
nu ska jag ta han om lilla viggo 14 veckor...han vände sig från rygg till mage i veckan och tränar nu för fullt.
Åå så typiskt! Här är ditt liv tog ju slut nu då jag lag på ettan.
Vad bra att ni tycker det är en bra taktik jag kör med.
Skulle vara roligt att ha en kristallkula som skulle säga hur det blir om man gör på ett sätt eller hur det blir om man väljer ett annat sätt...
Jag googlade på Lena Maria och det står att ingen vet orsaken till hennes handikapp. Cassandra kollade lite på programmet och blev väldigt bekymrad för hennes skull. Hon kunde inte förstå hur denna Lena Maria klarar sig och hur hon gör vissa saker. När de visade hur hon stickade med fötterna sa Cassandra att det var ju bra att det fanns någonting hon kunde. Och sedan började tusen-frågor-kampanjen. Hur gör hon ditten och hur gör hon datten? Inga lätta frågor att besvara när man själv undrar... Jag vill själv titta på programmet i lugn och ro, så vi har spelat in det.
Bra tips om föreläsare, maila det till nästa års lägerledare. Eller så kan jag framföra det till en som jag vet kommer vara det.
Lilla My - vi gör likadant. Pratar om olikheter och så vidare. Och jag hoppas det stärker Cassandra. Och Jennifer med för den delen.
Men det känns konstigt att framhärda att Cassandra är "normal" och vi andra är "onormala" som har två armar, som hon på FB tyckte. De flesta människor har ju helt enkelt dubbel uppsättning av det mesta och ett fåtal har det inte.
Här har vi haft kalas idag igen. Jag har blivit förvånadsvärt uppvaktad med tanke på att jag fyllt väldigt ojämnt, men det är såklart jättetrevligt. Men jag skulle behöva träna massor nu för att jobba bort allt gott jag stoppat i mig!
Läste lite mer i gruppen på FB och samma kvinna är stark motståndare till operationer på handdysmelister! Hon tycker föräldrarna ska gå i terapi för att lära sig acceptera sina barn som de är istället för att låta handkirurger skära i barnen och förstöra dem, för det är bara kirurgerna som tjänar på det. Alltså, jag måste säga att hon verkar inte ha alla hästarna i stallet. Som förälder gör man väl det som är bäst för ens barn? Och lyssnar på kirurger och annan personal runt omkring som har erfarenhet? Visst, jag är glad att Cassandra inte behövt opererats men det har ju inte funnits skäl för det heller. Hmm, ska nog inte läsa så mycket där... Jag blir bara irriterad!
Det är en nervosedyn? (stavas de så?) skada hon har. Mamma ringde under programmet & fråga om jag tittade =)
Hon har tydligen varit med på något/några av våra läger för många årsen.
Mamma va nästan säker på att de var en nervosedynskada.
Nä, det stod på hennes sida att de inte vet varför hon föddes så. Så det är alltså inte neurusedyn, för det hade de nog vetat om det var det.
Programmet går i repris idag, tror jag.
såg också programmet och det var bra och intressant och man blev så inspirerad.
Måste hålla med om det är med operationer. De operationer vi gjort på Emma och Emil har vi gjort för deras skull och för att det ska underlätta. Så känner jag det, sen är det ju en operation till som Emma kan göra om hon vill och det är att förlänga sitt pekfinger, men det väntar vi med och låter henne själv bestämma om hon vill göra detta eller ej.
Hon LenaMaria, är det hon som är kristen och bor/bodde i Jönköping? I så fall har jag sett henne några gånger och även på tv. Jag blev så otroligt fascinerad av att hon satte på mascara med foten!
Jag menar, här snackar vi träning. Min finmotorik i fötterna saknas så gott som helt.. tänk vad mascara jag skulle ha överallt utom på ögonfransarna. ![]()