• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Cocco

Ibland så har jag hand om handikappsridningen på stallet. I början innan M kom så tyckte jag det var lite jobbigt ibland särskilt de autisktiska barnen är svåra att interagera med. Men nu så känns det så självklart. Förra veckan så var det en tjej med lätt utveklingstörning som är där och hjälper till och helt plötsligt så var det lätt att prata med henne och få henne att hänga med på grejer. Att få ett barn med funktionshinder har gjort mig en bättre människa och berikat mitt liv.

• jelena2

Cocco, precis så känner jag oxå! Jag känner mer samhörighet på något sätt.

Augustiblomman, har du körkort? Jag drömde att vi åkte bil tillsammans och du körde. Min bil. Och så hände det något och det visade sig att du hade krockat med en annan bil (och jag upptäckte inte det först) och de undrade om vi kom från Stockholm för där bryr de sig inte om såna saker!?!? Jag fick reda ullt alltsammans och det var bara plåtskador. Men påminn mig om att inte låna ut bilen till dig!

• Ekorrfamiljen
    jelena:

cocco: Lite så känner jag med, men å andra sidan har jag ju gjort praktik på habiliteringen och arbetat som personlig assistent inom omsorg om funktionshindrade, så många av mina fördomar har kommit på skam, tack och lov!

Nu är ju mellansonen autistisk och har ADHD, så det spelar förstås in också.
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Augustiblomman

Jag har ingen som helst kontakt med andra handikappade, och det tycker jag nästan är lite synd... jag vet inte om de inte finns, eller om de göms undan... bara på rehabiliteringskliniken där Daniels logoped befinner sig kan man ibland se någon i väntrummet - men där verkar ämnet vara ett enda stort no-no, ingen frågar eller pratar om varför man är där. Lite lustigt, faktiskt.

Jelena, jag har körkort och bil, och har kört prickfritt i snart 20 år - men bara lugn, jag ska inte röra din bil!!!

Idag har vi helgdag och var i lekparken i förmiddags med Daniels bästis från dagis. Nu går de på samma skola, men inte i samma klass, och man märker att de saknar varandra så. Kompisen säger också att Sofía är hans flickvän och att de är kära i varandra! Hur gulligt som helst!

• Ekorrfamiljen

Jag måste lägga in bilden här med. En av mina fina FL-kompisar har stickat ett par måttbeställda vantar till Vemund - så vi slipper ha en strumpa på lillhanden i vinter! Visst är de fiiina! *kär*

• jelena2

Ekorren - kanonfint! Varmt och gott i vinter!

Augusti - då kör du bättre än jag. För jag har krockat (dock inte mitt fel) och åkt fast för fortkörning flera ggr. En gång blev jag tom av med körkortet...
    Så det kanske är bättre att du tar bilen?

• Augustiblomman

I natt drömde jag att jag var ett av barnen i Daniels klass, och fröken lärde oss att skriva. Jag grät och grät, så tårarna skvätte och snoret bara rasade, försäkrade henne om att jag redan kunde skriva men jag kunde inte bevisa det, för att jag inte såg vad hon skrev på tavlan. Det var faktiskt en riktig mardröm! Jelena, drömde jag faktiskt också om här om natten (kanske en vecka sen) - du visade stolt upp ett par tribaltatuerade tuttar vid en poolkant nånstans. Ja, var får man allt ifrån!!

Jag tror inte alls att jag är bättre bilförare än du, Jelena... jag har bara inte åkt fast! Tror det är säkrast att alla tar sin egen bil, faktiskt! Sen jag blev mor kör jag försiktigare, ska medges, men innan hade jag svårt för att hålla mig. Plattan i mattan, här kommer Kattan, typ...

Ekorren, Vemund är hur fin som helst i sina nya vantar och mössa -  bara älskar hans min på fotot!

• Ekorrfamiljen

Ja, han ser lite .. hmm, uttråkad (?) ut på bilden. Han börjar väl tröttna på att mamma klär ut honom i lite konstiga outfits och ska fotografera hela tiden, men men..

Vilka roliga drömmar ni har. Jag drömde att jag vräkte i mig marsipanbröd med nougat i på någon marknad.. (Jag kör ju LCHF = undviker sötsaker. ) De där marsipanbröden är annars min svaghet i juletid. Tomte

• alvinminny
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-01 14:29:49 följande:
    Jag måste lägga in bilden här med. En av mina fina FL-kompisar har stickat ett par måttbeställda vantar till Vemund - så vi slipper ha en strumpa på lillhanden i vinter! Visst är de fiiina! *kär*

sikken sötis :)
  • jelena2
    Augustiblomman skrev 2010-11-01 22:32:34 följande:
    I natt drömde jag att jag var ett av barnen i Daniels klass, och fröken lärde oss att skriva. Jag grät och grät, så tårarna skvätte och snoret bara rasade, försäkrade henne om att jag redan kunde skriva men jag kunde inte bevisa det, för att jag inte såg vad hon skrev på tavlan. Det var faktiskt en riktig mardröm! Jelena, drömde jag faktiskt också om här om natten (kanske en vecka sen) - du visade stolt upp ett par tribaltatuerade tuttar vid en poolkant nånstans. Ja, var får man allt ifrån!!

Jag tror inte alls att jag är bättre bilförare än du, Jelena... jag har bara inte åkt fast! Tror det är säkrast att alla tar sin egen bil, faktiskt! Sen jag blev mor kör jag försiktigare, ska medges, men innan hade jag svårt för att hålla mig. Plattan i mattan, här kommer Kattan, typ...

Ekorren, Vemund är hur fin som helst i sina nya vantar och mössa -  bara älskar hans min på fotot!
    Hahaha, jag skrattar så jag dör!!! Tribal???
    Jag kör med betongskor, därför har vi pratat om att byta bil till en slö historia. Får se...
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-02 09:57:52 följande:
    Ja, han ser lite .. hmm, uttråkad (?) ut på bilden. Han börjar väl tröttna på att mamma klär ut honom i lite konstiga outfits och ska fotografera hela tiden, men men..

Vilka roliga drömmar ni har. Jag drömde att jag vräkte i mig marsipanbröd med nougat i på någon marknad.. (Jag kör ju LCHF = undviker sötsaker. ) De där marsipanbröden är annars min svaghet i juletid. Tomte
    Jag har börjat träna ordentligt och vill inte heller käka så mycket sött. Idag fick jag ett pris från Delicato som bästa säljare. Jättekul, men vad mycket onödigt i!
    Storpack delikatobollar, latte nougat och tosca tårta. Inte vad jag behöver nu...
Svar på tråden Dysmelister 4