Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
augusti - hoppas verkligen det bara är något han säger och inte något som faktiskt är så. Annars så måste fröken informeras asap! Usch...
mammact - gör hur ont som helst i mammahjärtat! Även i mitt och då är det inte mitt barn.
tossin - skönt med höstlov. Ha det så kul i Stockholm!
Försök att inte tänka på op nu utan bara roa er. Det finns tid sedan att oroa sig...
Jag har precis donerat 25 dollar till Lucky Fin. Var det för lite tycker ni? Är så himla svårt att veta vad som är lagom.
25 dollar var väl jättebra jelena!!
Allt är bättre än inget. Just nu har jag inga pengar alls över, men när min ekonomi blir bättre ska jag absolut donera till Bright Shiny Beads också!!! ![]()
Vi var hos och pratade med fröken idag igen, det verkar som att det är Daniel som överdriver lite... jag tror henne, vill tro henne, och jag vet att min son kan vara lite melodramatisk ibland. Jag känner mig riktigt lättad! Mammahjärtan är lite konstigt funtade, det mesta gör ont men minsta lilla positiva gest gläder också så oerhört mycket!!
Jag hade tänkt donera något i stil med 20-30 dollar till Bright Shiny Beads, så 25 tycker jag låter helt perfekt, Jelena! Molly vill ju inte bli rik på dessa armband ju, donationerna är för att täcka faktiska kostnader som hon har!
E blev opererad för något år sedan då stumpen skulle rättas till men det blev inte så bra . Benet växer liksom ut som en vass benbit ut från benet. (svårt att förklara) men det är nog bra att operationen blir av.
Låter ju super alvinminny att ni får vara hemma för det är ju just så att oftast går det inte helt smärtfritt...Fick du lön när du va hemma eller va det från sjukförsäkringskassan?
mammact tror du inte att det blir bättre då ärren ljusnar? Min E har allergi och ibland kan hans friska hand va helt sönderskrapad (han skrapar mot skon då han inte kan skrapa med andra handen) och det tycker de andra barnen är värre än hans dysmeli..
augustiblomman du känner bäst din pojke själv och lita på din intuition. Bra också att du kan kontakta läraren och reda ut ev. problem.
Jag försöker själv att hålla mig ganska lugn . Har redan märkt att han väljer att inte berätta allt som händer.Det enda rätta i såna situationer är nog att konatkta läraren. E kommer att få en assistent då han börjar skolan. Jag har själv fått välja vem det blir så det är skönt.
tossin : d va sjukförsäkringskassan.....90% av lönen....d ä jätte bra :):):
aj då en benbit eom kommer ut :( stackarn.......men hoppas allt blir bra nu då :):)
augustiblomman: vad skönt att du känner dej lättad :)
d ä väldigt skönt när man kan prata med fröken :)
jag gjorde klart me dagisfröknarna på en gång att allt som sägs å frågas osv, vill jag veta.....dom har berättat mycket, så jag tror d håller mej informerad :)
usch på måndag ska vi t göteborg, träffa läkare bolla me för å nackdelar inför eventuellt benförlägning.....hjälp å fy farao va jag våndas för d!!!!!
ha en bra dag å kram t alla er goa människor här :)
tossin: Jo, tror absolut att det blir bättre när ärren ljusnat. Det har blivit riktigt fint på emmas hand och den andra handen emil opererat.
Jelena: Kanon med donationen!!
Jag väntar på mina armband.
Augustiblomman: Skönt att ha fått prata med fröken.
igår sa Emil en sådan härlig kommentar. Han har ju ett ganska krokigt långfinger på vänsterhand och skulle öppna en av lådorna i köket. Tog tag om handtaget med sitt krokiga finger och sa:
Mamma det är ju faktiskt bra att mitt finger är krokigt för då kan jag ju öppna lådan så här perfekt!
Då blir man varm i hjärtat.