• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • jelena2

Hoho? Hänger ni bara på FB nu eller vad är det frågan om?

• tossin

Jag är nog alltid in hit och kikar nu som dåFlört men skriver inte så ofta.
    alvinminny hur blir det med benförlängningen?  Svåra beslut?

• mammact

jelena. jag kikar också  här, men har inget vettigt att säga. ) Hi,hi, nu börjar resfebern sätta in för tidigt på söndag morgon bär det ju av mot Spanien och vi längtar!

• alvinminny

tossin:
    vi va ju iväg i måndags t gbg.....å nu visar det sej att vi inte har nått val, doktorn tror att d kommer skilja ytterligare 4 cm så småningom :( så i sep -11 blir d benförlägning ända fram t sommarn.....ska träffa nån tjej me ställning å så snart....d ska börjas förberad redan nu :( usch detta känns verkligen hemskt, jobbigt oxå att han ska va borta så mycket frrån sklolan första året!!!!

ha d så himla mysigt utomlands nu :) mammact

• Augustiblomman

Jag är också inne dagligen, men lider på sistone av stress och idétorka... det blir inte så mycket skrivet då. Imorgon ska maken till handkirurgen i Las Palmas med Daniel, ska bli spännande att se vad de har att säga - fast många gånger säger de inte så mycket... vi skulle sätta oss ner och skriva upp frågor ihop inför läkarbesöket, men stressen och idétorkan satte sina käppar i hjulet även där. Vi var på röntgen både i måndags och igår, skallröntgen och handbilder, det gick jättebra båda gångerna. Daniel börjar väl bli van... veteran redan i så unga år, jag vet inte om jag ska tycka det är trist eller om jag ska glädjas. Tur i oturen, kanske man ska säga?

Alvinminny, det låter onekligen jobbigt med benförlängning - men det kanske ändå bra att det blir gjort nu och inte senare? Bra att ni har tid att förbereda er för det som komma ska! jättekram till er båda.

• tossin
    alvinminny:  det är säkert ändå bra att det görs nu och inte senare barn jar ne tendens att klara sånt där bättre än vi föräldrarFlört. Vet bara själv hur jag kommer att lida med E när han ska opereras snart men han är nu väldigt inställd på att det ska bli bättre efteråt så jag håller verkligen tummarna att det lyckas
  • Ekorrfamiljen

*packar och städar*

Den 10 november ska vi till Astrid Lindgrens med Vemund.. Är det någon som har tid/lust att träffas någon av dagarna däromkring?

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • jelena2

Alvinminny - skicka ett mail till [email protected] om benförlängning. Där kan du nog få många svar och lite peppning, hoppas jag. Stort lycka till!

Astrid Lindgrens är i Stockholm, va? Hade ni kommit till Göteborg hade vi självklart velat ses!

mammact - ha en underbar semester!!! Hjärta

Alla: spelar ingen roll om ni har något "viktigt" att berätta eller inte - tycker allt ni skriver är lika intressant! Kram på er!

• alvinminny

det hade nog känts lättare om d "bara" va denna gången.....men han ska göra d 2ggr till ilivet :(
    fast jag håller med barnen klarar d bättre än vi......men d känns hur jobbigt som helst å jusst d här med att d ä fler ggr....anars hade man ju kunnat sagt till han att d här är en gång å aldrig mer!!!!

tack för tipset jalena 2 :):):) allt man kan få veta är positivt :)

• Cocco

I tisdags var och träffade teamet igen. De var mycket imponerade över Ms balans och att han var så liksidig =)
    Jag har tyckt ett tag att han inte använder sin lilla hand så mycket och att jag tycker den är väldigt svag.
    Det lutar åt att det inte kommer bli någon protes för han har inget han riktigt kan styra den med.

Men när vi kom hem så lekta jag lite med lilla handen och då kände jag att han svarade. Det var inte jättemycket men betydligt starkare än förut. Så det kanske finns lite kraft i den iaf.

I övrigt så är M rätt sjuk. Han har envis förkylning som inte vill ge med sig. Och när vi var på bvc sist togs ett blodprov och M har på tok för lågt hb. Järnmedicinen gör att han får ont i magen så nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Järnet måste upp men inte på bekostnad på att han ska ha ont i magen i flera timmar efter intaget.

Svar på tråden Dysmelister 4