Dysmelister 4
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
Sök gärna upp oss där!
Hej, nu är jag tillbaka! Landade igår, resväskan var med och inte en minut försenad - oturen hängde inte med hela resan, med andra ord! Jag hade det trevligt i Svedala, hade inte för krävande schema som så många gånger förut och valde bara guldkornen - träffade bara dem jag verkligen ville, resten hoppade jag över helt. Bl a var det himmelens kul att få träffa Jelena och hennes tjejer!
Vad gulligt Alvinminny med den oväntade julklappen!
Hur gick det på barnkliniken i fredags, Cocco? Hur gammal är M redan, är det jag som saknar tidsbegrepp eller är han ovanligt tidig med att krypa?!
Jelena, Mammact, Ekorren.... er har jag större koll på tack vare Facebook... ibland hinner man liksom ingenting, som att skriva en liten kommentar eller hälsning, men ni ska veta att jag sååå glad över att ni finns!! Puss!
M är 6.5 månad korrigerat. Tror inte det är så ovanligt att de börjar försöka krypa i den åldern. Nu har precis lärt sig sitta och är väldigt nöjd med det så han kanske väntar med att försöka ta sig fram ett tag till.
Det gick väldigt bra på barnkliniken men det kommer ta en vecka till innan vi får provsvaren. Det gjordes fullständiga tester på hans blod så att de verkligen är säkra på att järnbristen beror på att han är prematur och inget annat.
Tyvärr vet jag inte riktigt vad man kan göra åt järnbristen när det inte går med järnmedicin. Igår fick han lite blodpudding men det var på tok för starkt för magen.
Välkommen hem, augusti! Fantastiskt med en lyckad hemresa - det var bara för att din familj längtade efter dig, tror du inte? Hur glada var barnen på en skala mellan 1 och 10 när de fick krama sin mamma igen?
Pratade med en kund idag som ska åka på semester till din ö i slutet av veckan. Och då blev jag så avundsjuk!
Alltid kul att läsa här, även om jag inte har så mycket att skriva själv.
Vad gulliga ni är, allihopa! ♥♥♥
Ungarna var förstås jätteglada över att få hem mig, maken lättad (han tyckte det hade arit fysiskt väldans ansträngade med två små på heltid) och den som grät floder på flygplatsen var givetvis jag... lite pinsamt, kanske...
Cocco, helt klart var det jag som inte hade koll på M:s ålder - fast jag kan tillägga att mina kröp då verkligen inte vid 6,5 månaders ålder! Sofía rörde sig över huvud taget inte förrän hon var nästan 10 månader gammal. Och Daniel ville bara gå från första början, han kröp aldrig! Jag hade också missat att M hade tillväxtproblem, såg det i din pres igår när jag var inne och lurkade. Vet i sjutton om jag ens fattat att han var prematur - vad är det med mig egentligen? jag som brukar ha koll!! Hoppas allt är bra med lillparveln, det låter betryggande att det gått så bra på barnkliniken!!
Ekorren, har ni gjort något speciellt idag? Grattis än en gång, och hoppas att ni orkade med något litet firande i alla fall!! Maken och jag firar första bröllopsdagen om en månad, det blir garanterat inga presenter här heller, men något borde vi väl ändå kunna hitta på...
Jag fick ett ex av dysmelifilmen av Jelena, och den tittade vi på idag, barnen och jag. Daniel sa ingenting, han satt käpprakt och tittade intresserat och sa efteråt att "den tyckte jag om!"
Han kommenterade inte hur någons händer såg ut, bara det de gjorde (klädde på sig, spelade fotboll osv), och frågade bara varför flickan som spelade piano i slutet hade en arm (dvs en protes) liggande på pianot. Jag är jättenyfiken på vad han tänkte, men valde att inte pressa honom på svar. Det var ju första gången han egentligen sett andra dysmelister i hela sitt liv. Det kändes som ett viktigt ögonblick på nåt sätt...
augustiblomman: Vad härlig att ni såg filmen tillsammans. Min tanke är att ni verkligen måste försöka komma till ett sommarläger allihopa. Ta filmupplevelsen och gångra med 100 ...det är wow-faktorn på föreningens sommarläger. (vinterläger med men det är ju kallare då och så)
vill också här påpeka att ni är underbara allihopa! Jag är så glad över att denna tråden finns. Kramar
Och jag håller med föregående talare!!! 
säger d samma :) fast jag ä ny här :):)
Milisi, jag har många gånger tänkt samma tanke själv... men ett dysmeliläger i Sverige ter sig myyyyyycket långt bort...
Idag har vi firat Sofía, fast egentligen fyller hon inte 2 förrän imorgon. Får se hur hennes dag kommer att bli, vi har stormvarning och skolan är inställd imorgon. Lite läskigt... Den tropiska stormen Delta slog ju till rejält hos oss för några år sen, och den härjade här just natten mellan den 28 och 29 november... lustigt, jag kommer ihåg datumet men inte året! Annars vet jag inte om det händer något, dagarna är sig lika. Hur är det med er?! Har ni haft en trevlig helg och första advent?