• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • mammact

Här händer inte mycket just nu. Vi har bakat lussekatter idag dock. Provsmakat också!! I år har vi julafton här hemma med mamma, och svärföräldrarna och min lillebror.

Emil har som vanligt superproblem med sina händer när det är kallt. De blir så otroligt torra och spricker så han får stora sår. Vi smörjer och använder vantar. Fick ett tips av min frisör om någon ny salva från hälsokosten som jag ska prova.

• jelena2

Cocco, tufft med väntan när man vill veta direkt! Hoppas det finns ett litet ben därinne, för då finns det ett alternativ för lilleman. Berätta så fort du vet något, är du snäll.

mammact - hur kommer det sig att ni firar jul redan idag? Ska ni eller alla andra bort senare?

Idag har jag julpyntat och bakat lussekatter och dammsugit och gjort iordning julkort och en del julklappar som ska skickas. Och så har vi hälsat på syrran och fikat där.
    Jag har några julklappar till som ska köpas, sen är det största projektet att slå in allihop. Men det känns rätt bra, är ute i rätt god tid så jag tror till och med vi ska hinna göra julgodis i år (det brukar jag aldrig göra)!

• Augustiblomman

Daniel röntgades för första gången när han var 6 veckor gammal! Det fanns att se i hans lillhand syntes redan då, inte så mkt iofs, men ändå... håller tummarna jag med för M!

Här känns det inte alls som att julen skulle vara på väg, trots att vi i förrgår var på juleljuständningsjippo här i byn med fyrverkerier och gospelkör, och på julmarknad nere på turistorten igår. Jag har inte städat, pyntat eller bakat, än är det ju lååångt kvar... Har planerat mina julklappsköp iaf (bara barnen får klappar i år, av jultomten på julafton som i Sverige, och på trettondagen av de tre vise männen, som i Spanien). Mamma kommer om en vecka, hoppas hon får fart på oss och vårt julestök! Jag SKA ha städat terasserna fram tills dess, men resten vill jag faktiskt ha hjälp med!

• Ekorrfamiljen

Det kanske var brosk och sådant som inte gick att se på röntgen när bebisarna är så små? Men sen har jag för mig att alla ben inte är färdigbildade förrän barnet fyllt 1, men jag kan ha blandat ihop det med något. Knäskålar har de ju inte iaf och inte riktiga knogar. Tycker att det är fantastiskt att kroppen fungerar som den gör ändå.

Augustiblomman: Jag skulle nog ha väldans svårt (svårare än nu) att få julstämning när det är minst 20 grader plus och solsken.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • mammact

jelena. Nej, vi har inte firat jul. Vi ska fira på julafton precis som vanligt och släkten kommer hem till oss.

• Cocco
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-06 10:45:12 följande:

Det kanske var brosk och sådant som inte gick att se på röntgen när bebisarna är så små? Men sen har jag för mig att alla ben inte är färdigbildade förrän barnet fyllt 1, men jag kan ha blandat ihop det med något. Knäskålar har de ju inte iaf och inte riktiga knogar. Tycker att det är fantastiskt att kroppen fungerar som den gör ändå.

Augustiblomman: Jag skulle nog ha väldans svårt (svårare än nu) att få julstämning när det är minst 20 grader plus och solsken.

Helt rätt alla ben är inte utvecklade än men det första bilden var så dålig att de tyckte det behövdes en bild nu så vi vet lite mer. Bland annat så är det ett revben som såg konstigt ut på första bilden.
  • Ekorrfamiljen

Konstigt? Hur då? Hoppas att det inte var någon fara.

IDAG som först blev det lussebullsbak (eller busselullar som jag och mina kompisar alltid sa i skolan.) Gott, gott, gott.. Tog visst lite för lite saffran, men det går an ändå. Vendel ville hjälpa till men tröttnade efter första utkavlingen. Det är ju tur att jag bakar för min skull och inte för att göra ungarna glada.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Cocco

Dels ser man att det ser lite snett utifrån men på bilden så ser man att det liksom inte riktigt följer samma båge som de andra revbenen. Jag tror det satt mer rakt. Det första revebenet täcker inte riktigt uppe vid bröstkorgen men det skulle troligen inte vara ett problem för det finns inga viktiga organ där att skydda direkt.

• Augustiblomman

Jag börjar bli less på Daniels fröken... de senaste två veckorna har barnen fått en massa uppgifter, typ pyssel, att göra hemma. Jag tvivlar starkt på att ens en "vanlig" 3-åring klarar av allt som ska göras, Daniel gör det defintivt inte, och så blir det JAG som får sitta och klippa och klistra dagarna i ända. Precis som om jag inte hade något annat att göra... morr!! Idag har jag i alla fall lyckats putsa mina fönster (vet inte hur många meter det är fråga om, av glasväggar och skjutdörrar i glas, vanliga fönster har jag bara tre av) - utvändigt tycker jag det är kul, jag får motion och frisk luft, och det gör inget om det blir lite blött och söligt. Det är bara att gå en sväng med moppen efteråt. Men vad gör jag med insidan? Dels är det inne som allt kladd och söl sitter, och så måste jag ju vara rädd om parketten, också...

Har du fått nåt besked än om vad som sågs på röntgen, Cocco? Och hur är det med er andra?

• Ekorrfamiljen

Det är bra med oss. Jag har ju "kommit ut" på Facebook, så jag kan väl lika gärna berätta här också att Vemund blir storebror till sommaren om allt går som det ska.

Fönsterputs är aldrig kul, men har du inga mirakeltrasor? Då behövs inte så mycket vatten och det blir inga ränder heller. *gillar*

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
Svar på tråden Dysmelister 4