• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • jelena2

Grattis till Sofia idag på 2-årsdagen!!! Nalle

• mammact

Grattis till stora tjejen på 2års dagen! Hoppas att stormen har lugnat sig och att allt är bra med er. Kramar

• Ekorrfamiljen

Grattis i efterskott till Sofia! {#emotions_dlg.flower} 2 år minsann, då är man ju ingen bebis längre.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Cocco

Jag och barnen är sjuka. Tur det finns massor att pyssla med så här innan jul. Idag har vi gjort chokladbollar och imorgon tror jag vi ska ge oss på pepparkaksdegen. Och så storstädning förstås.
    Idag lekte stora barnet med Milou och Milou han bara skrattade hela tiden. Så härligt att de dem leka med varandra.

• Augustiblomman

Tack för alla grattisar, tjejer! ♥ Sofía skickar en stor puss till er alla!

Jag har varit dålig i ett par dagar, har lite ont i halsen och är jävelusiskt hes, och har en "klump" (eller känslan av en i alla fall) som sitter längre ner i bröstet och gör jätteont. Så jag försöker ta det lugnt, inta soffan varje förmiddag och kolla på svensk film... min pappas fd frus nye man gav mig en hel hög Michael Nyqvist-filmer när jag var i Stokholm, trodde aldrig jag skulle hinna se dem, men vad fel jag hade!

Jag klarar inte av att julpyssla när jag är sjuk, tyvärr.... nån storstädning blir det inte heller... blir riktigt avis på Cocco - ni verkade ha en riktigt produktiv dag hemma hos dig! Här har vi långhelf framför oss, det är helgdag på måndag och onsdag, och klämtisdagen har också alla ledigt (förutom min man, förstås). Förutom julpynt och allmän städning, borde jag putsa fönster och städa terasser också innan mamma kommer den 13:e... men det känns bara att det är för mycket, jag vill inte, jag orkar inte.... och jag har inte tid!!!, som Daniel alltid säger när man ber honom göra något han inte känner för (som att hämta sina skor eller plocka upp kritorna).

• Ekorrfamiljen

Här borde städas, dammelefanterna invaderar både hall och sovrum och ungarna slänger både kläder och leksaker omkring sig som om de hade betalt för det. Kanske att jag orkar göra en lussekattsdeg (bara jag kommer ihåg att köpa saffran!!) och en pepparkaksdeg idag. Vendel vill så gärna göra pepparkakor och jag har looovat. Lite julkänslor kanske man kan uppbåda om man känner juldofterna.

Ha en fin helg tjejer!

Ps. Den kvinnan ni pratade om på FB som var så emot operationer, vad hette hon? Orkar inte scrolla tillbaka i tråden. Ds.

• Augustiblomman

Ekorren, den militanta dysmelisten på FB heter Ruth... och lycka till med pepparkaksbaket!

Trevlig helg allihopa!!

• Ekorrfamiljen

Ah, okej, då är det hon som tagit kontakt med mig nu då.

Ja, jag får väl ta och göra degen nu så kanske vi kan baka senare under dagen. Egentligen ska degen vila över natt i kylskåpet, men orka vänta.

• Cocco

¨Vi var och röntgade M i måndags. Det ska bli spännande och se om det finns något ben mellan lilla handen och kroppen. Finns det inte det så blir det ingen protes. Tyvärr fick vi inget svar direkt utan det är handkirurgen som ska ge besked till oss. Jag får ringa nästa vecka och se om de har hunnit kolla. Det är visserligen inte bråttom men det spelar ju rätt stor roll.

• Ekorrfamiljen

Men kan man se benen så tidigt? Vi kollade ju Vemund när han var en månad och då sa de att alla ben är inte färdigbildade i hand och handled förrän barnet är runt året gammalt. Hoppas att ni får ett positivt besked, oavsett vad det är.

Det blev inga pepparkakor igår och Vendel insisterade dessutom på köpedeg, så jag ska ta mig i hampan och baka lussebullar och pepparkakor med honom idag, bara vi varit iväg på julmarknaden en sväng först.

Svar på tråden Dysmelister 4