• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • Ekorrfamiljen
    Augustiblomman skrev 2011-01-24 13:06:59 följande:
    Idag är jag lycklig och kvittrar som en lärka. Totalt OT, men Daniel kan nu skriva sitt namn!!!
    Weeeeiii!!!! Grattis! Stort ju.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • jelena2
    Augustiblomman skrev 2011-01-24 13:06:59 följande:
    Idag är jag lycklig och kvittrar som en lärka. Totalt OT, men Daniel kan nu skriva sitt namn!!!
    Inte alls OT - det handlar om våra barn ju!!! Jättekul!

Cassandra hade på sig en fin, rosa tröja igår.
    "Den har jag fått från Katja. Inte Katja från dagis utan din kompis Katja!" Snacka om att du gjorde intryck!
  • Augustiblomman

Jag är så mallig så att jag spricker, überstolt morsa, jag tycker det är en jättegrej att Daniel kan skriva sitt namn - och att han kom på själv hur han skulle få ihop det! Det tog honom en bra stund att klura ut ordningen på bokstäverna, men vad rätt och vad fint det blev till slut! Svårast att skriva var N, det ville bara bli ett M hela tiden. Men skam den som ger sig!! Jag vet att andra mammor använder eftermiddagarna till att drilla sina ungar i räknandets och skrivandets konst, men vi tycker 3-åringar ska leka och stoja istället, och tillbringar vår lediga tid på lekplatsen och stranden istället. Det gör att det känns extra värdefullt att han grejade det!

Cassandra är himla söt, Jelena. Ge henne en jättekram från mig! Hon gjorde intryck på mig med. ♥♥♥

Idag ösregnar det och det är sååå trist. Hade jag något att läsa skulle jag gilla läget, men nu känner jag mig bara rastlös. Men det går väl över! I övrigt, inget nytt... Ha det gott, tjejer!

• jelena2

Äntligen är Cassandra smittfri och imorgon är det dagis och jobb igen. Jag har vabbat mer i januari än vad jag gjorde under hela hösten, om inte hela förra året!

Protesanvändandet har stått helt still och vi får se om jag kan lyckas få på henne den en stund imorgon. Ikväll har hon legat och kliat på sina sårskorpor på magen och låret så det lär bli fina ärr där... Trist.

Har varit hos frissan idag och färgat håret. Efter att ha varit en blekt blondin i åratal, så är jag nu tvåfärgad: blond och rödhårig. Hajar till varenda gång jag går förbi en spegel! Svärmor var så glad över att jag inte har blått i håret längre...

• mammact

Katja!!!! Klart det är stort! Stora killen ju! så duktig!

Skönt att komma iväg till jobbet igen Jelena! Hoppas ni kommer igång med protesen nu också, men klart inte skönt att använda den när man har en massa prickar. Du är säkert hur fin som helst!! Borde också gå till frissan snart igen, för nu är jag så trött på håret och bara sätter upp det. Nu är det dags att köra till jobbet, sovmorgon på torsdagar. skönt att ha en sådan dag tycker jag! ut i kylan. 10minus...... blä....

• Augustiblomman

Här har vi +19, men regnet bara vräker ner... jag vill att det ska sluta förmiddagsregna, det har det gjort varje dag denna veckan. Det klarnar till vid 12 och blir t.o.m. varmt och soligt från kl 13 och framåt, svinkallt så fort solen går ner, och så börjar vi dagen med regn igen dagen efter. Tröttsamt, även om vi också har fina regnbågar i princip dagligen. Jag borde också klippa mig, göra nåt annorlunda. Men jag fegar som vanligt... Jelena du är säkert jättefin i håret och Cilla och jag borde skämmas!

För att inte vara alltför OT, så börjar vi oroa oss lite för "sammanslagna fingret", det som består av 2-3 fingerknoppar med ett inbakat tåben... Daniel säger att det är som en sten, och jag vet inte om han har direkt ont, men det verkar besvära honom i någon mån iaf. Vet inte om vi ska rusa på planet till Las Palmas eller vänta och se.

• jelena2

Katja, tycker ni ska vänta lite och se. Såvida inte det är månaders väntetider, för då kanske det är bättre att boka och sedan avboka om det inte verkar vara ett större och långvarigt problem. Men jag har lärt mig från Cassandra att de vet vad de vill de här små och oftast har de rätt, trots allt.

Pratade med en fröken igår igen om ett annat barn som vägrar låta Cassandra vara ifred med hennes lillefinger, vilket har lett till att Cassandra aldrig vill vika upp tröjärmen längre. I tisdags sa hon först nej till erbjudandet, tills hon kom på att hon var hemma och att Floria inte skulle kunna pilla på henne hela tiden. Jag blev både ledsen och irriterad på denna flicka och hur ska det gå till våren och sommaren? Måste Cassandra gå med långärmat då med när hon inte har protesen? Förbaskade unge! Demon

• Ekorrfamiljen

Kul med ny frissa/färg, jag vill också! Mindre kul med andra klåfingriga ungar. Där borde ju verkligen personalen vara mer aktiv..

Vemund har halsfluss så här blir det 10 dagars penicillinkur. Min stackars bebis. Skönt att vi fick veta vad som var fel iaf efter 4 dygn med hög feber och gnäll. Vemund gnäller aldrig annars, han gör verkligen allt för att hålla humöret uppe.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Cocco
    jelena2 skrev 2011-01-27 21:04:09 följande:
    Katja, tycker ni ska vänta lite och se. Såvida inte det är månaders väntetider, för då kanske det är bättre att boka och sedan avboka om det inte verkar vara ett större och långvarigt problem. Men jag har lärt mig från Cassandra att de vet vad de vill de här små och oftast har de rätt, trots allt.

Pratade med en fröken igår igen om ett annat barn som vägrar låta Cassandra vara ifred med hennes lillefinger, vilket har lett till att Cassandra aldrig vill vika upp tröjärmen längre. I tisdags sa hon först nej till erbjudandet, tills hon kom på att hon var hemma och att Floria inte skulle kunna pilla på henne hela tiden. Jag blev både ledsen och irriterad på denna flicka och hur ska det gå till våren och sommaren? Måste Cassandra gå med långärmat då med när hon inte har protesen? Förbaskade unge! Demon
    Då får de väl pumktmarkera F tills hon har lärt sig. Det handlar ju om respekt. Vad hade de gjort om F hade blivit helt galen på att pilla de andra barnen mellan benen. Inte hade de låtit henne hålla på då.
  • jelena2
    Cocco skrev 2011-01-27 21:32:48 följande:
    Då får de väl pumktmarkera F tills hon har lärt sig. Det handlar ju om respekt. Vad hade de gjort om F hade blivit helt galen på att pilla de andra barnen mellan benen. Inte hade de låtit henne hålla på då.
    Det "roliga" är att dessa flickor är bästa kompisar fast de bråkar en del. Men jag har lite svårt för detta barn av flera anledningar, men detta tar priset. Och tro mig, fröknarna har sagt till henne upprepade tillfällen...
    Men ditt exempel fick mig att flina i alla fall. Tack för det!
Svar på tråden Dysmelister 4