• jelena2

Dysmelister 4

Då var det dags för en ny tråd! Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 05:53
    Nu finns vi även på Facebook! Där finns vi i en sluten grupp som heter Dysmelitråden.
    Sök gärna upp oss där!

• Svar på tråden Dysmelister 4
  • jelena2

Ja, var är alla?

Cassandra har fått en ny protes. Den är lite annorlunda så här kommer krävas en inkörningsprocess. Främst så får hon sträcka ut sitt lillefinger i protesen hela tiden istället för att ha den lite böjd som hon hade innan.
    Selen runt högerarmen var väldigt konstig, men Christian ändrade lite på den igår. Det är en tjej som h ar gjort den här protesen och den är faktiskt snyggare på något sätt. Och mer genomtänkt vad det gäller bekvämligheten. Rätt intressant!

Jennifer har haft vattkoppor och varit för jävlig, rent ut sagt sista veckan. Hon har slagit mig och sparkat på mig och attityden hade knäckt en hormonstinn tonåring. Måtte detta gå över snart - helst igår!

• jelena2

Förresten, vi har avbokat oss från vinterlägret. Tycker att det blir väl så dyra pulkaåk och vara ledig från jobbet och allting. Och så är det protesträning och simskola de dagarna. Försökte få maken att intressera sig för slalom och lära tjejerna, men det gick dåligt... Jag har aldrig stått på ett par slalomskidor och är inte tillgänglig som lärare...

• mammact

härligt med en ny snygg protes!! Hoppas att det blir bra med den. Ja, vi hade inte heller riktigt råd med vinterlägret så det har vi hoppat. Skidor .... vad är det... ??? Hi,hi nej skämt åsido, jag har aldrig heller stått på ett par slalomskidor. Sommar människa som jag är ..

Vad händer annars här. Jobbet har börjat igen och nu jobbar jag 70% hela våren så en liten ökning och den första veckan har det kännts helt ok.

• jelena2

Och nu har Cassandra fått lite prickar. "Spännande" att se hur de utvecklats till imorgon...
    Vill inte vabba mer nu!

• mammact

japp det lär vara detsamma. Hos oss fick emma först det och exakt 14dagar efteråt fick emil det. Vi hade sådan tur i oturen att det var på sommaren... inget vab då.. Tråkigt för er dock.

• Ekorrfamiljen

*lämnar livstecken*

Här är det lugnt, inga stora händelser, förutom att jag måste tömma och städa ur min lägenhet snarast.

Vemund växer så det knakar och har nu lärt sig att gå. Han är kanonduktig med lillhanden, så allt känns bra inför dagisstarten också. Nu har jag hållit honom vaken så han ska sova längre imorgon, men nu hörs det att det är läggdags.

Kram på er!

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Augustiblomman

Här händer just ingenting, men jag lämnar livstecken, jag med. Jag är omringad av en massa graviditetshormoner som ställer till det. "Alla" jag pratar med dagligen (främst vid lämning och hämtning på skola och dagis, både mammor och personal) väntar barn. Snacka om babyboom, i dessa dystra kristider! Konstigt nog känner jag mig inte det minsta sugen själv. Jag hade ju världens babyblues, insikten om att det aldrig skulle bli fler (även om det är självvalt), kom som en stor sorg... men nu är jag faktiskt bara glad över att slippa!! Daniel är glad över alla stora magar. Han hoppas på lillasystrar åt kompisarna, det är ju det roligaste som finns. ♥ Värmer i mammahjärtat att höra att han är så glad över att ha Sofía! ♥

• Lilla My i Finland

Här är det trots, trots och lite trots som står på agendan förutom klädtvätt, städning, matlagning, dagis"förande och hämtande", jobb och syskon"kärlek".

Den nya protesen har vi inte alls hunnit använda som vi hoppades, men kanske vi snart får igång träningen då ergoterapeuten börjar komma till dagis.

• alvinminny

har inte vart här inne på ett tag....har haft fullt upp med lilla Ellie :)
    men nu börjar rutinerna komma in :)

me alvin händer d inte så mycket jusst nu....väntar på nya ider t gbg så vi kan förberada för benförlägning!!
    han har än så länge aldrig skyllt på dysmelin att han inte kan.....han ä tvärtom....biter ihop å ska fixa allt själv !!
    han har vart sån så länge jag kan minnas.....läkarna påstog att d va undermedvetetnär han va liten.....för att han skulle visa att han inte va sämre än andra!!

ha en bra helg allihopa :)

Svar på tråden Dysmelister 4