• frukarlssonn

Säger du negerboll?

Intressant tycker jag. Jag får nog erkänna att jag säger negerboll eftersom det hette så när jag växte upp, men vill att min dotter ska säga chokladboll eftersom en del kan ta illa upp. Så då får jag säga chokladboll istället {#lang_emotions_wink}

Men ja, va anser ni? Vad säger ni?

♥ Olivia 090610 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du negerboll?
  • DenNamnbitne

Det är klart att man säger negerboll. det finns ju inget "rasistiskt" med det. Det är den politiska propagandan som har gjort begreppet rasistiskt. Det är ju bara positivt med en så fantastiskt god bakelse. Negerboll är ju ett positivt begrepp som man blir glad av, så varför skulle negrer, vita, eskimåer, lappar, zigenare, finnar, tyskar, judar, indianer, eller någon annan ta illa upp av det? Jag tycker de är goda, men det är klart, man har ju blivit rädd för att säga det...en sån där tack!

• DenNamnbitne

Det är ju just det som några påpekat. Nazister använder ordet som skällsord, de har stulit ordet!

• Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg

In sweden we call them.. wienerbroads..

det finns alltid en morgondag
  • Lördagkväll

Har nästan alltid sagt negerboll, men nu har jag blivit ordentligt så numera säger jag chokladboll..

• Mithra
    Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg skrev 2010-02-27 00:13:49 följande:
    No you don't.
  • Myngle
    {#lang_emotions_laughing}
    Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg skrev 2010-02-27 00:13:49 följande:
  • Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg
    Mithra skrev 2010-02-27 00:14:37 följande:
    No you don't.
    det finns alltid en morgondag
  • Dansken

Jag använder negerboll när jag är med folk jag känner som vet att ajg inte har någon baktanke med det.. Men på fik och liknande säger ajg chokladboll, för att inte trampa någon på tårna. det är bara onödigt.

Svar på tråden Säger du negerboll?