*Snackis 10*
Här snackar vi vidare ![]()
Här snackar vi vidare ![]()
Härligt att höra från dig Mia, och va mysigt det lät med skidsemestern, bilden var ju så härlig!
Det ser onekligen ut som Calibos hus, hursomehelst väldigt fint!
Trevligt med lite IKEA-shopping LMH, får han skrivbord på sitt rum, Simon? jag är i funderartagen på om Alida ska få det framöver så hon kan sitta och rita o så på sitt rum om hon så önskar.
Lite rapport om min syster, hon är på bättringsvägen och är nu hemma på helgpermission från sjukhuset, har inte pratat med henne på några dagar men kan tänka mig att det är skönt att få lämna sjukhusmiljön. Det är ju ett bra tag hon legat där nu, sedan julafton....
Ikväll har vi haft goda vänner över på middag, deras äldsta dotter och Alida är bästisar och inatt ska de ska de få sova över för första gången, spännande värre, märks så väl att de börjar bli stora nu....
LMH: Hoppas monteringen gick bra och att alla skruvar fanns med =) Sebbe spelar en del dataspel han med, favoriten just nu är Bolibompasiten och allt som finns där att utforska i spelväg.... sen gillar han Kalle kunskap.
Solaris: Vad skönt att hon fått komma hem lite, det gör nog en helt del för psyket också att få lämna sjukhusmiljön. Vet läkarna vad det är som orsakat det hela eller är det fortfarande ett mysterium?
Ja du, våra små växer upp så fort... jag kommer ihåg första gångerna man hade en kompis som sov över, det var sååå spännande och inte sjutton sov man nått den natten.. vilket resulterade i att vi var helt slut dagen efter... vilka härliga minnen =)
Oooo jag glömd ju berätta... idag har Sebbe och jag haft en sån där sköningdag, vi började med att spendera ett par timmar ute i kylan.... tills vi båda konstaterade att lite fika och upptining i köket skulle vara suveränt. Efter det hämtade vi lego-lådan och började bygga ihop två racerbilar... okey... jag tycker själv att jag har ett tålamod som inte går av för hackor... men det här med att följa instruktionsboken blev liiite för mycket... det kröp myror över hela kroppen på mig tillslut.. nääää... det lär nog dröja innan jag ger mig på att hjälpa honom bygga ihop den demolerade legoborgen...
Kul att se dig Mia, Jag tror det är Calibos hus, känner igen lilla toaletten men sen verkar de ha renoverat en del sen jag var där sist, ja det var väl 2006 vid jul tror jag.... Deras teori just nu är att jag hade ett virus på hjärnhinnan, nu har jag inte haft huvudvärk på två veckor. Ska på återbesök nästa vecka. Började nytt jobb förra veckan, jobbigt att börja använda hjärncellerna igen och lära sig en massa saker men det är det värt, trivs redan jättebra. Trevligt med arbetskamrater! Oliver har ofta kompisar hemma och han följer ofta med sin flickvän Stella, hem till henne. Att ha med en kompis hem från dagis är som att ha barnvakt, barnen leker liksom utan att störa mig, t.o.m Isabella leker med de större barnen. Får jag tid till att laga mat och sånt i fred. De tjatar om att få sova över hos varandra men det har vi inte provat på ännu. Främst för att vi inte har ngn plats, om de inte sover i vardagsrummet. Längtar fortfarande efter nytt boende, men nu när båda jobbar kan vi iallafall börja spara. Oliver säger numera att han inte tycker om vintern längre....hur långt är det kvar till sommaren? Han säger att han vill vara nakenfis ute och bada i poolen. Sötnosen.
Hallo Stina, virus på hjärnhinnan.. det låter väldigt läskigt... hoppas det inte är nått som kan komma tillbaka?!
Vad roligt med nytt jobb, vad gör du nu? Goa arbetskamrater betyder verkligen så mycket, för mig är det verkligen a & o. Jag håller också på att leta nytt... inte superaktivt men jag kollar annonserna regelbundet =)
Vi är verkligen slöa när det kommer till att ha Sebbes kompisar här hemma, måste skärpa oss med detta helt klart. Men jag är lite ego här... på vardagarna hinner man inte mer än hem äta, slöa en timme (i bästa fall) och sen i säng (Sebbe lägger sig vid 2000 och somnar som en stock). På helgen vill jag/vi hitta på en massa ihop... men så klart får han träffa kompisarna en stund när vi är ute i trädgården. Jaja, jag tror att det blir bättre till sommaren då man kan vara ute längre... =)
Sebbe har blivit riktigt förkyld med en massa feber brännandes i den lilla kroppen.
Så typiskt att det skulle komma nu, vi som planerat in biobesök (Trassel) och en massa annat mys nu till helgen när vi är ensamma hemma.
Min käre sambo ska nämligen iväg på konferens fre-lör så Sebbe och jag har lägenheten för oss själva =)
Vad har ni för planer den här helgen?
Hemma efter några härliga dagar i Dalarna där vi har åkt skidor. Vi var på ett ställe nära Borlänge som heter Romme Alpin. Ett riktigt höjdarställe för barnfamiljer. Vi bodde på ett hotell vid backen som bara var ett drygt år gammalt. De hade två lekrum, ett för de mindre och ett för lite större barn med TV-spel bl a och varje kväll visade de film. Axel stortrivdes där. Han tyckte dock inte att skidåkningen var någon höjdare. Vi "tvingade" honom att åka lite varje dag och han var duktig tycker jag men han tröttnade jättefort.
Anton har mest varit inne för det har varit väldigt kallt med -17 grader och han har varit lite småförkyld. I natt fick han en fruktansvärd hosta och idag när vi åkte hem hade vi bara kommit några mil på väg så hostar han tills han kräks
Han sov när det hände och vaknade konstigt nog inte trots att jag höll på att torka. Lukten i bilen resten av vägen var ju ingen höjdare heller men hem kom vi väldigt smidigt. När vi kom hem visade det sig att han deeutom hade 39,5 så han var väldigt ynklig. Blir nog en tur till doktorn imorgon för han andas så tungt.
Mia: Kul att se dig här igen. Ni verkar också haft en härlig skidsemester.
Stina: Spännande med nytt jobb, kul att du trivs.
Gravid: Hallo där tjejen... huuuu -17 lät väldigt kallt, vi hade som lägst -5 och det tyckte jag räckte =/ Under lite bättre förhållanden (inte så kallt och familjen frisk) komer säkert Axel gilla äventyret lite mer.. tänkt när han kan åka med Anton, då blir det livat värre =)
Jag hoppas att Anton mår lite bättre nu också. Hosta är nog det värsta... =/
Sebbe hade ingen feber igår och han ville så gärna gå på bio så vi bokade in oss på 1330-föreställningen och vi kan verkligen rekommendera filmen, Trassel, den var så söt och rolig =)
Mia: Var var ni och åkte skidor?
Idag har Axel och jag åkt skridskor. Han testade senast för ett år sedan. Det gick lite bättre idag men jag fick stötta hela tiden.
Axel har börjat sluta kalla oss för mamma och pappa. Känns lite konstigt, låter som om jag är någon annan. När jag frågade honom varför han mig för mitt namn och inte för mamma tittade förundrat på mig och sa "men du heter ju det " ![]()
Gravid: Vi bodde på Högfjällshotellet, jättemysigt.... verkligen perfekta backar för de små. Sen åkte vi även till Lindvallen med "långliften". Bra backar där också men så mycket mer folk och därmed kö till liftarna =/
Vad kul med skridskor, det har inte Sebbe fått prova än =)
Förstår din känsla med namnet... Sebbe har vid nått enstaka tillfälle tilltalat mig och Patrik med våra namn.. och det både lät och kändes väldigt konstigt... =) Logisk förklaring dock från Axels sida... =)