*Snackis 10*
Här snackar vi vidare ![]()
Här snackar vi vidare ![]()
Hejsan hej!
Här är det väldigt förkylt och febrigt, förra veckan var det Knut och nu i veckan var det Alidas tur att få sin beskärda del
Så ,jobbandet har nästan legat i "vila", jobbade två dagar förra veckan och 1 dag i denna, sedan iofs är det min "kortvecka" denna och då är jag ledig både tors-fre...
Vad tyckte Axel om "skollivet",då,gravid?
Nu är jag ju inte lärare i skolan utan i förskolan och Alida ska få hänga med dit nån dag när jag jobbar tidigt skift, hon tyckte det vart så kul när vi hälsade på där för några veckor sedan så hon vill dit och träffa barnen på "mammas förskola igen", vi har många barn i 4-5årsåldern så hon trivdes verkligen.
Snart är det ju Jul igen, vad får era 4-åringar i julklapp?
Till Alida blir det nog lite kläder, en docka+ lite dockkläder, sedan har hon tydligt deklarerat att hon vill en dockservis som hon fick syn¨på sist vi va på IKEA, så den får det nog bli ochså, men där tar fantasin slut....
Knut 'är dock ännu svårare, har inga förslag alls.ni som har 1-åringar vad får dom i julklapp????
Solaris: Axel gillade att vara i skolan och vill följa med fler gånger
Axel kommer att få en cykel, bakugan (nåt japanskt som är väldigt inne nu), en Bamsefilm, pysselböcker och säkert något mer.
Anton kommer nog inte få så mycket av oss, han tycker nog ändå att pappret är roligast, men jag har tänkt köpa en ritbräda som man kan sudda och så ska han få en ryggsäck.
Usch och fy vad fort tiden går. Man hinner inte riktigt med känner jag och snart är det jul.
Vi har i alla fall flyttat hem nu och det känns bra, barnen har blivit lugnare och jag och M slår inte ihjäl varanda länge
Fint har vi fått det också.
Hur är det med er andra, livet leker antar jag. Barbella hur går det för er? Och Stina HUR går det för dig. Blir det nr 3 eller???
Antar att ni alla sett det men om någon missat så har Thea fått en lillasyster som heter Elsa.
Grattis Fossing och hoppas allt gick så bra det kunde m förlossning och allt.
Vad köper ni till trollen då i julklapp. Här har vi bannlyst leksaker så det blir böcker, kläder, elektrisk tandborste bla. Sen ska Nina och Elsa få varsitt Nintendo DS av mina föräldrar, får väl se hur detta kommer funka, ska begränsa det lite tänkte jag, vill inte ha några barn som sitter och spelar hela tiden.
kramkram på er.
Tack Ullen och alla ni andra som grattat på FB. Äntligen var det våran tur... Har lite problem att landa i den nya situationen men det börjar kännas bättre. På tisdag harvi årsdag för lilla Mira som även var Elsas BF. Fick en igångsättning för att slippa detta hemska datum så den 23;e föddes lilla Elsa (37+6) Förlossningen gick jättesnabbt, ska försöka skriva ner förloppet framöver. Men i korthet kom virke kl8,vardå lite öppen så 9:30 tog de hål på fosterhinnorna, inget hände så ca 11:30 får jag värkstimulerande dropp och 14:00 är hon född.
Grattis Fossing, va skönt att allt ändå gick bra den här gången!!! Snacka att det gick snabbt när det väl om igång.
Ullen: ingen 3:a i sikte här inte....men det är bara en fråga om när....
Först ska R. få fast jobb, sen MÅSTE vi hinna flytta, orkar inte bo här längre med mina störande grannar. Å andra sidan kommer de jubla när "kärringen med de skrikiga barnen" flyttar, dvs jag. För om jag störs av dem så måste ju de störas av oss, kan tänka mig vad grannarna tänkte 09:00 i lördags morse när Oliver var förstoppad och satt på toa och gallskrek i en timme ca...... När han inte vill bajsa så spelar inte ens mircolax ngn roll. Han kniper ihop värre än värsta hummern och släpper inte ens ut microlaxen. Som tur är fick vi honom att bajas tillslut på kvällen, sen gick han nog 5 ggr på toa innan han gick och lade sig.
Tillbaka till en 3:a...hade ju tänkt vara gravid nu i december men det blir inte så...vi väntar lite till, har ju 3 år till 40.
Sen får vi väl se kanske ångrar mig med tiden, fast just nu är jag helt bebistokig.....vill ha vill ha vill ha. Men så glad och nöjd med de två vi har.
Hej alla!
Håller med dig där, Ullen ang. tiden den här hösten har rusat fram och vi har fram tills för några veckor sen klarat oss från allt vad sjukdomar heter.
Förra veckan fick både jag och C en hel jobbvecka var och idag fick han vabba då Alida var lite småfebrig och Knut snuvig, men nu verkar hon inte haft nån feber ikväll,så kanske det kan bli förskola imorgon, och Knut inte lika snuvig som igår.
Ett stort grattis Fossing till er lilla Elsa, så himla fint namn,tycker jag! Skönt att allt gick bra och att du fick igångsättning.
Stackars Oliver, det är verkligen inget vidare att vara förstoppad. Förstår att ni vill flytta Stina, håller tummarna för att R får fast jobb snarast så ni kan göra slag i saken!
Känner igen det sista du skrev, är ochså inne i en riktig bebistokig-period just nu och längtar efter en liten till, Knut börjar ju bli så stor
Samtidigt som jag är mer än nöjd med dom två jag har nu, fast om jag ska vara ärlig så känner vi nog oss inte helt färdiga än
Var och med vilka ska ni andra /släktingar/familj ska ni fira jul med?
Syrran och hennes kille drar till Thailand så dom ser vi inte örken av och C:s fmailj ska vi träffa efter jul pga. att en bror jobbar över jul och den andra hälsar på sin tjejs släkt i SMåland över Jul, så vi ska faktiskt "bara" vara hemma hos oss och mysa, mina öfräldrar kommer dock så det kan inte bli bättre, känns underbart att slippa hasta runt bland släktingar i år.
Solaris: vi ska oxå vara hemma i jul. Fast hade nog hellre åkt till Thailand om vi haft råd.
Och kan berätta att R. fick nytt jobb i veckan!!!!! Äntligen kommer han jobba dagtid och vara hemma på kvällar och helger. Inget mer ensamstående mamma för mig...hoppas jag ialfall.
Han börjar redan imorgon och kommer tom att ha några lediga dagar i jul....TOPPEN!!!!!!
Till sommaren ska det letas ny bostad kan jag tala om...så fort provanställningen är över....
Stina: Vad härligt för er, grattis!
Julafton firar vi i Göteborg hos min faster och kusiner. Förhoppningsvis kommer det att vara en ny medlem i släkten med. Min kusin väntar sitt första barn vilken dag som helst, hon hade BF den 8 dec och om inget händer före den 23:e blir hon igångsatt och då kommer de nog inte på julafton.
Förra veckan var vi på Lanzarote, det var så skönt och barnen stortrivdes. Vi hade fint väder så vi kunde bada i havet flera gånger. Det var nog runt 20 grader i vattnet. Vi hade all inclusive så vi behövde aldrig gå hungriga. Resan hem blev lite jobbig, vi skulle komma hem i torsdags kl 23.15 och kom hem 17.30 på fredagen. Det blåste sydliga vindar så planen kunde inte landa på Lanzarote utan fick landa på Fuerteventura. Som tur var ordnade de hotell så vi slapp sitta på flygplatsen hela natten.
Idag var det luciatåg på dagis och Axel var stjärngosse, han var den ende som var det.
Grattis Fossing, skönt att höra att allt gick så bra!
Nu ska jag bara jobba lite till, sen blir det jullov. Det blir skidor i julklapp till båda barnen, vi får se om Doris har någon glädje av det. Hon blir säkert glad för att få dem i alla fall. Och så får de ett scrapbooking-kit och ett pussel. Hade gärna köpt massor av mer saker, men vi har begränsat oss eftersom mormor och morfar är här och det blir nog mycket julklappar ändå.
Stina: Grattis till R:s jobb, det måste kännas otroligt skönt!
Vi har haft två vab-dagar på hela hösten och båda dessa dagarna var gränsfall för att vara hemma, lite feber kvällen innan bara.
God Jul allihopa!
Vi fick en bra start på julaftonen då Anton sov till 9.15 och Axel steg upp 9.30
Verkar lovande inför juldagarna då man gärna vill sova lite längre.
Idag ska vi fira jul hos min faster och mina kusiner. Min äldsta kusin kommer tyvärr inte för hon ligger på BB. Hon fick en flicka igår 15 dagar över tiden.