• gravid74

*Snackis 10*

Här snackar vi vidare

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Svar på tråden *Snackis 10*
  • gravid74

Det gick jättebra imorse. Inga som helst problem att få iväg dom utan att de fick äta frukost. Hoppas att det fortsätter så.
    Ikväll har Anton dock varit jätteorolig. Somnade men vaknade hela tiden och snyftade och grät. Tillslut bara vrålade han och vred sig som en ål i famnen. Han stoppade in handen i munnen och drog i tungan så jag vet inte om han har ont i munnen, kanske de sista kindtänderna är på väg? Tillslut somnade han i min famn och nu har han sovit lugnt i en timme så jag hoppas att natten blir lugn.

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Solaris

Hej alla!

Jag tycker ochså det är intressant att höra hur ni andra gör på vardagar  efter förskolan och läggningsrutiner osv.

Fossing- Det förekommer rätt så frekvent bland barnen på mitt jobb, men på Alidas förskola  verkar det inte  förekomma inte alls. Kanske mest för att de flesta föräldrar jobbar i Uddevalla/Kungälv/Göteborg el. andra ställen med långt pendlingsavstånd(däribland jag) och därmed hämtar sina barn sent.
    De senaste veckorna har Alida dock uttryckt en önskan att få bjuda hem någon av förskolekompisarna på helgen, så nu börjas det
    Våra vänneroch grannar bor ungefär 200m från oss och till våren tänkte vi att hon skulle få traska sista biten herm till dom själv,så hon kan leka med deras dotter(som fyllt 6 och dom trivs väldigt fint ihop), det är en genväg genom en äng, så vi får följa henne på vägen dit.

Annars rullar vardagen på här.
    Min syster ligger fortf. på sjukhus, men är inte nedsövd och kan äta nu, men hon får rätt många krampanfall och blir så trött av dom, läkarna misstänker Hjärinflammation, SLE bla.
     I söndags hälsade vi på henne och hade med barnen och hon verkade så pigg och nästan som vanligt, men nu har hon blivit lite sämre igen. Usch ,känns som det inte finns en ände på det här
    Snart fyller hon dessutom 28, det enda hon önskar sig är att få komma hem, vilket är fullt förståeligt.

Alida 060928 & Knut 090321
  • skojsan

Tack för alla beskrivningar av vardagsrutiner. Vi har gjort ett litet schema som gör det lättare för oss med disciplinen. De är ju inte så trötta på kvällen så vi får verkligen låta klockan styra läggningen, inte barnens tillstånd. Nu har vi bett att Doris ska få sova lite kortare på dagis och vi hoppas att det ska hjälpa. Annars ligger de bara och busar upp varandra eftersom de sover i samma rum.

Lotta är på sitt tredje discokalas och hon planerar redan för fullt för sitt eget discokalas som hon ska ha när hon fyller 5 år Första gången T lämnade henne på kalas kom han hem med ett stort leende och konstaterade att barnkalas är lyx, för det är två timmars barnvakt och han kunde bara sitta och fika när han väntade.

Vi har haft med ett barn hem från förskolan. Jag tyckte det var roligt och fick lite smarta tips (som att en fyraåring faktiskt kan torka sig själv efter toabesök, jag hade inte tänkt på det innan). Vi har bytt telefonnr med några fler, men det har inte blivit av, jag tror det blir mer lekutbyte när det blir ljusare ute och lättare att gå hem istället för att ta bilen. Dessutom är man lite bekväm när barnen har sin allra bästa kompis hemma. När barnens avdelningar är ute samtidigt på dagis brukar de oftast leka tillsammans.

Solaris: det låter oroligt att hon inte har blivit bra än. Hoppas att de kommer på vad det är så hon kan få behandling, eller att hon självläker.

• Heeso

ang att leka ef förskolan: nu är jag ju hemma på dagarna så det är enklare för mig att ta med någon. Dessutom är Agnes "bästis" också bara ett 15 timmars barn och bor tvärs emot oss. Så de leker JÄMT. De går ihnte på förskola ihop men leker ofta när de kommer hem. Men rent generellt får hon gärna gå hem med någon alternativt att vi tar hem någon. När jag jobbade hämtade vi ju vid 16,15 så då blir det ganska lagom att leka en timme tills föräldrarna  kommer eller vi hämtar. Så här händer det lite titt som tätt.

• MiaC

Hej på er flickor =)
    Nu har jag hittat hit igen... läste lite tillbaka i tråden och det är mycket som händer... känner igen det mesta från vår egen vardag så nu kan jag lugnt konstatera att vi är "normala" =)

Hos oss rullar allt på som vanligt, förra veckan var vi på skidsemester. Sebbe älskar allt som har med fart att göra så att åka utför var verkligen hans grej. Efter tre dagar åkte han själv i knappliften och kastade sig ut i backen, han har tom fått till svängarna lite. Så otroligt fashinerande hur lätt de har för att lära i den här åldern.

Solaris: Fy vad läskigt med din syster, jag hoppas att de hittar vad som kan vara fel. Vore ju skönt om hon fick komma hem till sin födelsedag =(
    Fossing: Ett stort grattis i efterskott =)
    Stina: Fy för din "migrän/feber", vet de vad som orsakat allt?
    Ullen: Vad härligt med lite förnyelse i hemmet =) Har ni mycket kvar att fixa?

Vet ni jag måste fråga en sak... men är inte detta Calibos hus?
    www.hemnet.se/beskrivning/1440915

Kram på er alla

• MiaC

Hej på er flickor, hoppas att ni haft en bra dag. Jag tycker den här veckan har gått hur fort som helst, fast det gör iof alla veckor... vilket är skönt för det innebär att det snart är semester igen =)
    Sebbe har lyckats stuka foten idag på dagis så han hoppar omkring här hemma på ett ben.
    Vad ska ni hitta på i helgen... vi har inga planer alls, vilket känns rätt skönt.
    Kram på er

• LMH33

Mia - kul att höra av dig igen

Vi har en Ikea-helg. Köpte möbler till Simons rum och nu håller jag som bäst på att montera. Med tanke på vad klockan är kan man nog tänka sig att m orgondagen får tas i anspråk också ....
    Han ska få ett skrivbord och en expedithylla så att hans rum blir mer användbart för honom.  Lukas går honom på nerverna ibland

kramar och ha en fortsatt trevlig helg

• MiaC

Åååå vad kul LMH, på IKEA hittar man alltid en massa bra saker... och lite till =)
    Perfekt med skrivbord och hylla, nu börjar de små verkligen få användning för en egen arbetsplats. Vi har valt att ställa Sebbes arbetsplats inne hos oss på kontoret, då är vi alltid nära om han vill fråga något. Detta kanske ändras när han blir äldre men just nu vill han vara där vi är.

• MiaC

Vad roligt, såg precis att man kan ladda upp bilder... nya funktioner... I like =)
    Här kommer två bilder från vår skidsemester (blev vist bara en.... den vägrar ladda upp en till).

• LMH33

Mia - Jag tror nog att Simon kommer att sitta vid sin dator lite mindre nu när den får vara på övervåningen, långt från oss. Men några timmars färre dataspel i veckan skulle nog inte skada
    Dessutom kommer jag nog att kunna vara däruppich leka med Lukas och hjälpa honom samtidigt. Så det blir nog bra.

Svar på tråden *Snackis 10*