• gravid74

*Snackis 10*

Här snackar vi vidare

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Svar på tråden *Snackis 10*
  • Solaris

Va härligt att R fått ett jobb som inte innefattar kvällar & helger , måste kännas underbart!  Stort lycka till med husletandet!

Härligt med en solsemester, Gravid, skönt att det löste sig så att ni fick sova på hotell pga. flygstrulet.

Skojsan- Skönt att slippa vabba alltför mycket i höst, vi hade det lugnt ända fra m t. november då det var några veckor man fick vabba flera dagar i veckan.

Gällande julklappar blev det så här med, barnen fick 3 julklappar var och en tillsammans, av oss. Sedan kom ju mina föräldrar på kvällen och då blev det ännu mer, så det var bara bra att vi inte köpte mer, för då kunde de verkligen njuta av de presenterna de fick av oss på dagen.

Vår Jul har varit sådär.... både mysig och mindre mysig.
    Mysig för att barnen  och vi hade en  skön dag och bara tog det lugnt innan mina föräldrar kom, "omysig" för att min älskade lillasyster åkte in hastigt (med ambulans) till sjukhuset. Hon har haft influensa(symtom) i över en vecka, men feber hade gått ner, men igår(julafton) mådde hon så dåligt så hon var nästan medvetslös.
    Så hennes kille ringde på en ambulans och hon fick komma in och o hon fick dropp och så, men hon är väldigt orkeslös, sover mestadels(enligt mina föräldrar som varit där).
    Idag har de iaf tagit prover på henne, vars resultat varit konstigt nog,bra, men det är bara så skumt detta har verkligen dämpat julglädjen ,man går här hemma och oroar sig och vet inte var man ska ta vägen, samtidigt som man måste vara stark för sina barns skull.....
    Hon är ju 27 år och ALDRIG sjuk annars och hon varken röker eller knappt dricker någon alkohol.
    Usch, nu blev detta långt, var bara tvungen att skriva av mig lite, för det känns lite lättare då...

Kram på er alla!

Alida 060928 & Knut 090321
  • LMH33

Skickar en kram till dig Solaris - hoppas din syster snart blir bra igen.

Hoppas ni andra haft en härlig jul. Vi har haft det ganska lugnt och skönt. var hos mina föräldrar på julafton för svensk jul och bjöd hit dem igår på lite kalkon och ugnsstekta grönsaker - engelsk stil. Om några dagar kommer S:s mor, syster och systerdotter hit så då blir det lite julfirande igen

Just nu sover Lukas, simon kollar på TV, han har varit lite hängig idag. Och S är iväg och handlar en ny  TV på mellandagsrean. Vår tjockTV är över 15 år nu och har lite grön- och gulton i bilden ibland, så nu kan vi byta ut den med gott samvete

dOG FORTSÄTTNING

• LMH33

Hm, jag skulle ju rätta stavningen och inte skicka...

Hjärta GOD FORTSÄTTNING Hjärta

skulle det ju stå.

• Heeso

Hänger inte med så ofta längre med GOD FORTSÄTTNING till er alla.

Hoppas din syster blir bättre snart Solaris.

Här har vi haft huset fullt i dagarna tre. Först föräldrar och min bror med sin familj som nu består av 3 barn. Och sen svägerskan och sambo och igår min kusin med familj och  morbror. Så fullt upp med andra ord.

Men nu  kan vi pusta ut lite. D jobbar idag och imorgon så lite vardag nu.

Märta har annars hunnit bli 9 månader så det är fullt ös. Dags att sätta upp trappgrind då hon ålar sig fram som en mask och kryper några småtag.

• UllenK

Hoppas din syster mår bättre Solaris. Inte alls kul när nått sånt händer kring jul

Heeso, låter som Axel det, han jobbar med att ställa sig på knä men ger oftast upp och kör soldatkräl istället

Här har julen varit både bra och dålig. Bra att man firar med släkt och vänner, barn och vuxna är på sitt bästa humör även om jag stressar som vanligt när vi har mycket folk hemma. Dålig att vi är förkylda hela bunten och jag har känningar i bihållorna som vanligt och lite feber idag, men det hinner nog bort innan nyår. Ögoninflammation också men det är bara jag så det är väl ok.

Men det tråkiga är väl om den lilla flickan som ni säkert läst om i tidingarna som ramlade i havet på lillejulafton. Hon är ett år äldre än Nina och har gått på samma avdel ing som henne och går på Tvet, alla känner henne och vet precis vem det är. Det sista vi hörde var allt annat än bra men vi håller tummarna hårt hårt här hemma att lilltjejen klara sig.

Gott nytt år på er alla damer ♥♥♥♥♥

• Tina Lisa

Här var det livat! flera sidor att ta igen, jag får erkänna att FL hade fallit ur minnet lite.

Stina: Vad skönt att han fått jobb! Hus till salu här nu igen Hur har det gått med uppmärksamheten? Har det lugnat sig?

Ullen: Gott att vara hemma igen, tänk att det blev klart till slut. Hoppas ni slipper sjukdommar framöver. Det har väl lite med den strida strömmen av små barn att göra kan tänkas

solaris: Det var tråkigt att höra. Hoppas non piggnar till snart, din syster.

skojsan: Här har med vabbandet minskat drastiskt. Det var lite precis i början av terminen, men sen har det vrit rätt lugnt.

Vi hade en bra jul i Blekinge och Småland och njuter nu av långledigt till 10:e januari. Imorgon ska vi dock med Elina till ögonkliniken, för hon ser dåligt, föga oväntat med tanke på hur illa jag ser.
      Elina har sällan varit till bekymmer, nån grinig period har det väl varit, Just nu tycker jag det är härligt att hon börjat kunna tänka logiskt och resonerar efter det. Det hjälper ju en del. Julian är det lite mer riv i. Slåss en del och sånna tråkigheter, men däremellan go och glad. Största fienden är tröttheten, då blir han monster.
      Håller på att göra oss av med lite barnprylar. Skötbordet är ur vägen och lite mer plats finns nu i badrummet. ska bli skönt att bli av md allt bråte. Har nog landat i tvåbarnslivet rätt bra, det känns som om det räcker. Det blir bara bättre och bättre. De leker så bra och vi kan göra fler roliga saker ihop. Julian fyller jusnart tre.Livet rusar vidare i rasande fart. Har blivit lite mer aktivt i jobbsökeriet och varit på intevjuer, men det har inte blivit nåt än. det kommer väl så småningom, Jag trivs rätt bra med mina 75% så länge.

Önskar er alla en god fortsättning och ett Gott Nytt År om vi inte hörs mer innan dess.

Kram på er alla!

P.S Resturangbesök är jag med på! Jag kan nästan jämt

• gravid74

Idag kom vi hem efter några dagar hos svärföräldrarna i Skåne. Det var ännu mer snö där. Igår åkte U, Axel och de andra ut till deras sommarställe på Österlen och där hade det varit kolossala mängder. Det var medningen att vi de skulle firat julen där men det fanns inga öppna vägar ut dit dagen före julafton så de fick bege den idén.
    Jag och Anton fick stanna kvar i Trelleborg och gå till vårdcentralen istället. Han har varit förkyld i över en vecka och så fick han hög feber natten till igår, men testerna visade som tur var inget utan han har säkert fått en ny förkylning, hans kusin var döförkyld när vi kom ner på juldagen så han snappade säkert upp den.

Imorgon ska vi fira nyår med 10 vuxna och 10 barn så det kan nog bli livat värre.

Solaris: Hoppas att din syster mår bättre nu.

Heeso & Ullen: Tänk att era små redan är så stora, tyckte precis att de föddes.

Idag fick vi papper om inskolningen för Anton som sker den 10 januari. De har gått från 2 veckorsinskolning till 3 dagarsinskolning. Då är man med hela tiden i tre dagar 9-14 och den fjärde dagen ska man bara lämna dom, men man ska finnas tillgänglig under två veckor. Det blir spännande. Ser dock inte framemot att lämna två barn före 7.30 på morgonen.

• stina73

Solaris: hoppas din syster mår bättre, själv kom jag hem från sjukhuset den 23/12 och hade tur som fick fira jul hemma.
    Låg inne från den 19:e då R. ringde ambulans då jag hade 39-40 i feber och hade så ont i huvudet så jag inte kunde röra på mig, ville bara gråta men hade så ont så det inte ens gick att gråta. Fortfarande huvudvärk som kommer och går men mår bra mycket bättre. Nu vet R allt om hur jobbigt det är att vara ensam med två barn, hoppas han håller tyst i framtiden.
    Jo, han kom på besök med barnen på sjukhuset och påpekade att han varit hemma med barnen hela dagen och inte ens hunnit läsa GP än, och att om han lämnar Bella ensam i 10 sek så har hon rivit ner ngt eller förstört ngt.... VA NÄHÄ!!!!! Så kan det väl aldrig vara!!!! Måste du passa barnen...... hela tiden???!!!! Jag sa bara: -Välkommen till min vardag!

Tina lisa: Uppmärksamheten lugnade sig nästan på en gång....precis som jag gissade men å andra sidan så har den inte försvunnit helt heller, ligger nog på en normal nivå nu.

*~*Oliver 060920 & Isabella 090513*~*
  • gravid74

Nu är Anton inskolad. Han har haft snabbinskolning på tre dagar från 9-14. U har varit med hela tiden men Anton har knappt varit i närheten utan har gått på upptäcksfärder och har haft jättekul. Han har dock inte haft tid att sova middag de två första dagarna, idag lyckades U få honom att somna men då fick de gå till ett litet rum där de var helt ensamma.
    Imorgon ska han vara där helt ensam från 9-14. Vi tror att det kommer att gå jättebra men man vet ju aldrig.

Stina: Mår du bättre nu, lät jättejobbigt, tur att du fick komma hem till jul.

Har nu jobbat första veckan efter jullovet och nu är det helg eftersom jag är ledigt imorgon

• skojsan

Favoritrepliken från den här julen: "Tomten komde på skidor och säjde hao hao" Vi bestämde oss för att låta barnen tro att tomten kom med alla julklapparna och att han åkte skidor hit. Barnens egna skidor är nästan orörda, vi skyller på de många minusgraderna. Själv har jag nog varit ute på skidor mindre än fem gånger, för efter ett par timmars skottning brukar jag vara för trött för att åka.

Solaris: Hoppas att din syster har återhämtat sig. När jag hör berättas om såna som blir helt utmattade utan förklaring känner jag stor tacksamhet över min egen situation, som ju annars är rätt bisarr. Jag hade också helt perfekta värden enligt läkaren, för frisk att sjukskrivas fast jag var alldeles yr när jag klev ur sängen och körde så illa att bilar tutade på mig nästan dagligen. Men var ju tvungen att ta mig till och från jobbet. Är så tacksam att det vände på en helg när jag fick rätt hjälp.

Stina: hoppas att du mår bättre också och att R:s förståelse för din situation med barnen håller i sig.

Tina Lisa: jag som har väntat på att du skulle annonsera en trea snart.

Dags att jobba lite innan barnen kommer hem från farmor-helg.

Svar på tråden *Snackis 10*