• gravid74

*Snackis 10*

Här snackar vi vidare

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Svar på tråden *Snackis 10*
  • UllenK

åh, daggis, vad roligt med en resa igen. Åhhh, den som ändå fick åka bort. Ja, ja, vad vore en dag på strand, dötrist urtråkigt och alldeles för sandig. Nope, här drömmer jag mig vidare mot Ullared

Låter mindre kul m allt vabbande ni håler på med, men åh andra sidan hade vi nog inte varit sämre om jag hade jobbat, jag är själv dålig i bihålorna igen för andra gången sen jul. Men snart kommer sommaren. Hoppas vi i allafall

Kramkram

• MiaC

Hej på er sötnosar... snart börjar melodifestivalen =) Ser fram emot detta med skräckblandad förtjusning... sist var det verkligen så dåligt så jag hoppas att de sparat de bästa låtarna till "sist" =)

Idag har vi resat på vinden... fy sjutton vad mycket bröte man har... illa. Vi har fått ihop 4 kartonger med bara kläder (dessa ska lämnas til insamling).

Gravid: Ja just det, glömde bort att du varit hemma tills nu nästan =) Jag hoppas att du inte kommer behöva nyttja så många VAB-dagar i framtiden... men några lär det ju bli =/

Daggkåpa: Båtluffa, detta bara måste du berätta mer om =) Är det i Grekland ni luffa? Hur gör ni med boende osv? Spännade, kanske man skulle ge sig på nått sånt...

Ullen: Jaaaa sommar... vill haaaa... NUUUUU =) Jag tor aldrig jag längtat så mycket efter sol och värm... ska bli så gött när våren kommer.

Kram på er alla

• gravid74

Har varit barnlediga i helgen och mannen och jag har varit i Bryssel och hälsat på en kompis till maken som bor där. Jag köpte flygbiljetter i höstas och gav U i julklapp. Vi åkte i fredags em och kom hem idag vid två. Barnen var hos mormor och morfar och de hade haft det jättebra men mormor och morfar var lite trötta nu
    Vi hade det underbart i Bryssel men det regnade tyvärr en del. Killen vi bodde hos jobbar inom EU så han bodde i en riktig paradlägenhet på 240 m2 och ca 6 meter i takhöjd . Jobbet betalade hyran. En sån himla cool lägenhet.

Mia: Har missat nästan alla delfinalerna i år men finalen om två veckor kommer jag att se hoppas jag. Tycker inte att det har varit så intressanta artister i år.

• MiaC

Gravid: Ååå det lät inte helt fel, Bryssel är verkligen en härlig stad... bra shopping med =)

Kan inte annat än hålla med dig beträffande artisterna i årets melodifestival... dessvärre är jag en festivaljunkie (stavas det så tro)  så jag MÅSTE titta... trots torftigt artistutbud =)

• Calibo

Hej alla!

Det var rätt längesedan jag kikade in i tråden. Livet rullar på och det känns som att man inte har så mycket att berätta. 

Det var säkert vårt hus – vi har fått en tomt och håller på att bygger nytt (också i Mölnlycke). Budgivning är avslutad och om allt går väl ska vi skriva ikväll. 

Apropå resor så hade vi en härlig resa över jul och nyår – då vi var 4 veckor i Thailand. Inte en dag för lite och kan verkligen rekommenderas!

De små är stora nu och det känns lite vemodigt att inse att jag inte har några små barn längre.

Kram till er alla!

• Solaris

Tina - Lisa : Så det blev Rom, UNDERBART!!!
    Läste på FB, hoppas ni mår bättre nu.

Daggkåpa:Va härligt det låter med båtluff, ni kommer garanterat få det lika härligt igen.

Ullen: Ullared låter inte så dumt det heller . Jag får tåla mig till vår "årliga" tripp i augusti

Gravid: Härligt med tumanhandresa, kan jag tänka.

Mia: Jag har varit ganska frekvent följare av Mello, men nu börjar det bli tröttsamt med alal delfinalerna, men första deltävlingen såg jag och den tyckte jag var ok.

Calibo:  Kul att se dig i tråden igen. Grattis till husförsäljning och husbygge. Ja, nu har vi snart alla varsin 5-åring i familjen.

Här har vi mitt uppe i ett sjukdomsstim, förra veckan hade Knut feber och denna veckan var det visst Alidas tur.
     Eftersom jag är ledig tors-fre var tredje vecka och denna veckan är en sån vecka så blev blir det bara 1 dags jobb denna veckan, pga. vab igår o idag.
    På fredag ska jag äntligen få (om barnen är frisk) snusa bebis. En kompis fick sitt första barn i januari, så jag hoppas barnen och jag är helt friska då
    Hur är det, jobbar ni alla 75-80% eller har någon gått upp till heltid?

Alida 060928 & Knut 090321
  • gravid74

Calibo: Kul att se dig härigen. Roligt med nytt hus. När flyttar ni?

Solaris: Jag jobbar 75%, vill aldrig mer jobba 100%

Förra veckan turades U och jag om att vara hemma med en sjuk Anton. Han hade feber i tre dagar men inget annat. Men denna vecka verkar bli en full jobbvecka om inte morgondagen visar något annat.
    Idag var jag på uppföljningssamtal med Antons fröken. Kan säga att det var en mycket stolt och nöjd mamma som gick därifrån. Var inte lika nöjd när jag sen fick gå hem med en illvrålande Anton.

Nu vill jag att snön som kom försvinner bums!!!!!!

• Tina Lisa

Calibo: Kul med nytt hus! Hoppas försäljningen gick bra, ni hade ju gjort det så fint, så det kan inte ha varit några problem.

Solaris: Barnen har inte varit på dagis sen den 23:e februari och då var det en dag. Men på måndag ska vi igång igen och nåde den som tar med nåt smittsamt dit Jag har gått upp från 75 till 80%. sakta men säkert. Får jag tag i ett nytt jobb så kommer det att bli heltid, annars kommer jag nog gå på 80 ett bra tag.

gravid: Vilken bra julklapp, tänk om man fick en sån nån gång. Håller med dig om snön. Nu får det faktiskt räcka.. med vinter.

Elina verkar börja få problem med mardrömmar. Nyss låg hon i sängen och grät och sa att hon inte kunde låta bli att drömma om lejon och spöken, vart det nu kommer ifrån. Sa till henne att hon skulle tänka ut vad hon ville göra i sommar så hon kunde berätta för mig imorgon. får se hur det funkar. Nån annan med mardrömsproblem?

• LMH33

Tina Lisa: Här har vi också en del mardrömmar. Mycket om nordpolen av någon anledning. Dessutom har han börjat bli rädd när han vaknar på nätterna eller när han känner sig ensam. Det är nytt faktiskt. Jag tror att det hör till åldern - de funderar så mycket nu, blir mer och mer medvetna om den lite större omvärlden. Klart att det är mycket att bearbeta.

• Tina Lisa

Elina somnade till slut och berättade dan efter att hon vill rocka rockring, åka till stranden, liseberg och djurparken i sommar. Ja just det, klippa gräs också

Att det var lite extra jobbigt den kvällen var nog för att hon inte var så trött. Fast det händer att hon pratar om mardrömmar när hon vaknar på morgonen, men hon brukar inte vakna av det på nätterna än iaf. Kom ihåg nu att de första mardrömmarna hon nämnt var att hon drömde om jultomten. det var ett par jular sen och hon tyckte han var läskig då. Stackarn...

Svar på tråden *Snackis 10*