• gravid74

*Snackis 10*

Här snackar vi vidare

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Svar på tråden *Snackis 10*
  • UllenK

Hallå töser

Jösses vad det skrivs bara för man har fullt upp några dagar.

Stina, det där låter ju otäckt, men skönt att det verkar bra, och roligt med nytt jobb.

MiaC, roligt att "se" dig

Gravid, förstår hur du känner med mamma och namn, nina säger Mats till honom ibland, och då brukar han rätta henne, jag heter faktikst pappa, för han tycker det låter så konstigt.

Här är fullt upp som vanligt, mycket både med barnen och allt annat. Men konstigt nog så funkar allt så mycket bättre närt jag har fullt upp och barnen är runt om kring mig.

Annars händer här inte mycket, färdigrenoverade är vi ju så äntlgien är det klart, resor är inga planerade och fler barn blir det inte. Japp, man är färdig med sitt liv alltså Nej men allvarligt, känns rätt skönt att inget är planerat fram över, mer än en ullaredstripp om två veckor då Shoppa hinns alltid med

kram

• Solaris

Instämmer med dig Ullen, massa kul o ny läsning!!!
    Färdig med ditt liv??? Förstår dock känslan att inte ha så mycket planerat, det kan va riktigt skönt att ha det så ochså.

Stina
    - Det låter inte helt olikt det min syster drabbats av, hoppas bara du inte får nåt liknande symtom igen. Kul med nytt jobb, hur går det med husletandet? ( för jag har för mig att det är på "tapeten nu", om jag inte missminner mig.

Gravid-härligt med skidsemester, vi tänkte åka upp runt nyår t. Branäs så Alida får testa utförsåkning, egentligen vill jag upp redan nu i vårvinter men det är lite tajt om tid för det nu. Just det där med att barnen säger föräldrarnas förnamn istället för mamma o pappa känner jag igen. Det har hänt att Alida sagt Anna till mig istälelt för mamma och det känns skumt o då har jag sagt ahon får säga mamma istälelt eftersom jag är just hennes mamma.

Mia -Det lät riktigt härligt med Sälen! hoppas ni hade en mysig egenhelg du och Sebbe.

Här spånar vi för fullt med diverse olika semesterplaner framöver. Branäs blir det troligtvis vid nyår, men sedan är vi grymt sugna på en solresa ochså, gärna längre bort, men det blir nog nästa vår isf.
    Thailand hägrar, men det kostar ju en del, sedan är vi även sugna på USA och Kap Verde(igen) , Turkiet eller Kanariaöarna så vi får se vart det bär av.
     Blir det Thailand el. USA köper vi nog bara flygstolar och bokar boende själva, för är det nått jag stör mig på nu när man kikar resor så är det allt pålägg som charterbolagen gör, usch

Ananrs går dagarna i ett, tycker jag. Har lite roligheter inplanerade bla. en  stor 30-årsfest framöver och en tumanhand helg i götet med maken, ska bli så lyxigt med shopping utan vagn o barn samt sovmorgon

En annan rolig händelse hos oss är att C:s ena bror ska gifta sig i sommar och ALida o Knut ska vara brudnäbbar, ska bli så himla kul att kolla efter en riktigt söt klänning och ngn fin skjort o byxor till barnen.

Alida 060928 & Knut 090321
  • MiaC

Ullen: Gött med lite lugn i vardagen =) Ullared låter dock hur kul som helst, var där för ett tag sedan men då var det tokmycket folk... mindre kul =/

Solaris: Åååå vad spännande med Branäs... vi har sett mycket reklam för detta ställe så det ska bli kul att få ett utlåtande =)  Vi sitter också och planerar en resa till solen... dock kommer inte denna bli förrän i mitten av september... man får sprida ut härligheterna =)

Gott med lite egentid också, ni kommer garanterat få en helt underbar helg i Götet =)

• Heeso

Solaris: vi var i Branäs vecka 3 och kan varmt rekommendera det med kidsen. Bodde bra - "ski in ski out" - och man kunde gå med vagnen till "Ladan" som ligger på toppen. Rekommenderar er att bo upp på toppen och inte nere i dalen
    Vad gäller Thailand var vi ju där oxå i november - med charter. Vi upplevde dock att det blev ungefär samma pris och vi kollade på rätt mkt alternativ. Men då bokade vi väldigt tidigt (januari och åkte i november). Vi betalade 36000 kr för 2 vuxna, ett barn och en bäbis, inkl bamseklubb. Man kommer undan i pris om man hyr hus men då missar man ju lite bekvämligheten med frukost och så. Lunch och middag äter man ändå ute då det är såpass billigt. Men kolla på att hyra hus på Koh Lanta för där finns det många svenskar som hyr ut.

Vad gäller USA var vi ju där när Agnes var 2 år. Tre dagar i NY och sen 2 veckor i Florida. Då hyrde vi hus ihop med en annan familj. Var super. Hittade huset på Blocket så kolla där. (Det var nån svensk kontakt som hette Ingela..så hon är pålitlig och hade flera objekt). Se länken - det var det ena huset vi bodde i. Var en vecka på Floridas västkust och en vecka på östkusten.

http://www.blocket.se/ostergotland/Harligt_hus_CAPE_CORAL_Restdatum_1_15_april_32194511.htm?ca=15&w=3

Annars lunkar livet på här oxå....är dock sjuk just nu och Agnes har precis varit sjuk. Enbart feber sedan i lördags men är feberfri idag så imorgon blir det dagis. Jag fick feber igår kväll så hoppas det inte blir lika långvarigt som för A...vi åker nämligen till Trysil på söndag.

Och sen börjar jag jobba Känns jätte konstigt och är inte alls lika sugen som förra gången...men man kommer väl in i det snabbt.

• MiaC

Hallo Heeso: Ååå så mycket bra tips man fick =) Vi håller som sagt på att leta resa nu men det finns såå  mycket att välja på =/ Man vill ju gärna hitta det perfekt stället liksom.

Förstår att det känns trist att börja jobba igen, det är faktiskt himla gott att vara hemma med de små. Vet inte om det är någn tröst men man kommer ju snbbt in i jobblunken igen.

Trysil låter helt ok =) Jag hoppas att ni får en härlig semester och att alla är friska tillsdess.

• Tina Lisa

Mia, det var länge sen, kul att se dig här. 

Vad ni reser och far, härligt! Vi åker utan barnen vi, det är dags för Rom. I maj ska vi dit om nu inget kör ihop sig. För sommarn har vi satt upp oss på en stuga på Guldholmen, men de delas inte ut förrän i April, så vi får se.

Annars lever vi i ett sjuk och vab-vakuum. Vi har klarat av magsjuka, faber och halsont och är nu inne på feber och snuva. Februari är en förlorad månad. Fast vi har ändå lyckats klämma in ett par 3 årskalas för vår "lille" 3-åring. Så nu är han firad ordentligt.

I helgen har vi inga större planer, ska försöka få lite ordning här hemma. Ser för j-ligt ut. Nya grannar ska vi få också. Alltid lite nervöst, det är ju viktigt när man bor som vi.

• gravid74

Hemma och vabbar för första gången på två år. Anton var lite låg när jag hämtade honom och hade lite feber när vi kom hem. Inatt har han hostat som en besatt. Hade tänkt skicka Axel till förskolan idag men när jag väckte honom var han lite hostig och snorig så då fick han också stanna hemma. Nu sitter de och tittar på TV men de är ganska pigga. Hoppas att de snart blir bra för de ska sova hos mormor och morfar hela helgen

• MiaC

Tina Lisa: Ååå vad gott att kunna åka själva.... och till Rom av alla ställen... underbart =) Jag och P har inte varit iväg själva på hur länge som helst. Vår barnvakt, min syster, är just nu i  Australien och studerar så vi har ingen som Sebbe kan vara hos. Dock kommer hon hem till sommaren så då får vi försöka hitta på nått på tu-man-hand. Stugan på Guldholmen låter helt kanon den med, kanske vi ska passa på att komma och våldgästa er en dag =)

Vår höst var nog ungefär som er vår verkar ha varit, med tanke på sjukhistoriken... jag tor ajg räknade ut att från mitten på oktober till mitten januari har vi varit friska totalt två veckor... helt makalöst... det kommer den ena förkylningen på den andra. Förra veckan var Sebbe sjuk igen, vi får se hur länge det dröjer innan jag eller P åker på nått =(

Gravid: Första gången på två år, jösses... vad gör ni för att hålla er friska? Jag tar mer än gärna emot lite tips =)

• Daggkåpa

Vilken aktivitet de senaste dagarna

Läser ibland, men glömmer att kika in då jag har koll på de flesta av er på fb

Vi har planerat in vår vanliga favvoresa - båtluff till sommaren! Junis tredje!

Vab hela förra veckan, men annars var det längesen vi vabbade. Jobbar ju ifos inte heltid, så ibland sammanfallar det med att jag är hemma ändå.

TinaLisa - hoppas grannarna blir bra, man påverkas ju verkligen av det när man bor som vi gör.

• gravid74

Mia: Det är inte det att dom inte varit sjuka men eftersom jag gick på mammaledighet för två år sedan och Anton bara gått på dagis i en månad så har vi inte behövt anmäla VAB till FK på över två år. Men nu börjar vab-livet.

Kul att se dig här igen Daggkåpa

Svar på tråden *Snackis 10*