*Snackis 10*
Här snackar vi vidare ![]()
Här snackar vi vidare ![]()
Skönt att höra att fler är skeptiska till smink på 4-åringarna. Idag lämnade jag in två tjejer med läppstift på både läppar och kinder, men då var det ju två söta påskkärringar
Ullen: Grattis till både vinsten och till sommarens stora begivenhet! Hur bar du dig åt för att övertala?
Solaris: våra tjejer har kjol eller klänning för det mesta. De får välja kläder själva, men jag brukar protestera lite när Lotta ska på kalas och sätter på sig både klänning och kjol, för jag tycker inte att det är snyggt. Jag har märkt att kjol och klänning kan fastna när man klättrar i träd, men jag ska kolla med personalen om det är ett problem, de är ju i skogen rätt ofta.
Om två dagar ska vi ha 3-års-kalas här. Lotta lovade att inte berätta för Doris vad hon ska få i present, så hon sa istället: "Men Doris, vad önskar du dig? Önskar du dig ett par solglasögon och en termos?" Doris svarade: "Nej, för det har jag redan. I min present."
Men springcykeln är fortfarande hemlig.
Grattis Ullen!!!!! Vad roligt
Har påsklov denna vecka och det är så skönt fast det är iofs fullt upp att ta hand om två vildingar
I helgen var vi i Skåne och hade några sköna dagar.
Idag köpte vi en ny cykelhjälm till Anton för den han hade förra året var alldeles för liten. I eftermiddags tänkte jag att vi skulle ut och cykla lite. Axel på sin nya tvåhjuling och Anton på trehjulingen men Anton blev helt vansinnig när jag tog fram 3-hjulingen och pekade istället på Axels gamla springcykel så jag fick ta fram den istället. Han lyckades ta sig fram med lite hjälp av mig. Det märks att han är lillebror och vill göra allt som Axel gör.
Anton är väldigt sen med pratet , säger några få ord och några tvåordsmeningar som de ska kunna vid två känns som långt borta. Min pappa är jätteorolig för att han inte pratar. Axel snackade ju 5 ordsmeningar när han fyllde två så det är lite skillnad. Men jag är inte så orolig. Är det några av era barn som började prata väldigt sent?
Imorgon ska jag och pojkarna till Slottskogen och ha picknick med min kusin och hennes lilla dotter. Hoppas på fint väder.
Ett jättegrattis, va roligt Ullen!!!! hade det lite smått på känn, lovar, ska inget säga
var blir ni äkta makar???
Gud så roligt, och massa rolig planering, kan jag tänka!
Skönt att höra att det är fler än jag som har byxvägrande döttrar
Jag orkar inte lägga för mkt. energi så hon får välja mellan två olika kjolar/klänningar när hon ska t. förskolan, och de klänningar/kjolar som hon har på lite festligare tillfällen får hon absolut inte ha.
gravid - Det låter som Knut och Anton är i samma stadie gällande talutvecklingen. Alida var ju liksom Axel ochså lite"tidig" i talet, så jag har ochså varit lite orolig, men jag försöker tänka att det kommer, tror det kommer lossna rejält och helt plöstligt snickelisnackar dom hur mycket som helst.
Skojsan - Vi hade ett helt gäng ungar på jobbet med röda/prickiga kinder och röda läppar igår, såååå söta!
Nu har äntligen mitt"påsklov" börjat, Jobbade bara mån,tis,ons, såå skönt, idag blir det allmänt lugnt och lite påskpiffande hemma. Resten av påskhelgen rätt lugn, middag hos vänner, och påskmiddag hos svärföräldrarna på lördag.
GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!!!!!
Ville bara kika in som hastigast....
Grattis Ullen. Vad roligt!
Hoppas ni haft en skön påsk allihop.
Känns lite sorgligt att långhelgen snart är slut.
Alla pojkarna är ute på cykelutflykt så jag nu måste jag redan slita mig från datorn så att jag får upp de planerade hyllorna innan de kommer tillbaka, annars får jag väl skäll ![]()
Har en lugn kväll. U nattar Anton och Axel är hos mina föräldrar. Min mamma hämtade honom på dagis idag.
Igår kastade Anton en leksak rätt i Axels ansikte så han fick en rispa på hornhinnan. Det hände precis innan vi skulle gå till dagis och jobb så jag fick stanna hemma hastigt och olustigt. Han och jag fick åka till Mölndals ögonakut. Han smågrät hela dagen. Jag har aldrig sett honom så ledsen och orolig. Han sa att han hade så himla ont men jag tror att han mest var rädd.
Imorse sa han att det var bra så det var en lättnad.
Anton är i en period där han kastar allting och jag är hela tiden rädd at han ska skada någon. När han ätit klart så kastar han sina bestick rakt över bordet och ibland kastar han ner tallrik och glas i golvet. Om vi säger till honom skrattar han bara och tror att det är en lek. Hoppas att det snart går över.
På lördag har vi tänkt att besöka Cortégen för första gången sen Axel föddes. Hoppas på lika fint väder då.
LMH- Fler som har svårt att slita sig från datorn ibland
gravid- Usch, stackars Axel, skönt att det inte blev värre.
Då kan vi bilda klubb... Knut håller ochså på att kasta saker omkring sig och om man inte tar bort tallrik, pipmugg och bestick tillräckligt snabbt när han naser sig ätit klart så åker det i golvet. Knut skrattar ochså bara när vi tillrättavisar honom, usch, det är så frusterande. Alida var ju aldrig sådan när hon var liten. Mina/våra barn är verkligen som natt o dag.
Nu har vi bokat boende för vår tripp till Astrid Lindgrens värld dit vi ska med goda vänner och deras barn.
Fick övertygat maken om att tältning är ytterst opålitligt då det svenska sommarvädret är allt annat än pålitligt, så nu blev det campingstuga på Björkbackens hotell, stugby och camping, någon som varit där? vart ni nöjda?
Fiuck ingen direkt uppfattning hur nära ALV det ligger, är det gångavstånd dit?
På hemvägen tänkte åka til Kosta Boda outlet, hoppas på massa trevliga fynd i såväl kläd-som
inredningsväg.
Kram på er alla o ha en riktigt skön helg! ![]()
Solaris: Det var där vi var förra sommaren m barnen och bodde i stuga, stugan är inte stor men det finns det mest praktiskt. Men rekommenderarar er att boka frukost när ni kommer dit, väl värt varenda krona
Det är inte gångavstånd till ALV, men väldigt lätt att köra dit. Sen har de en pool som Nina och Elsa gillade i vart fall. Fråga på för vi bodde där i två nätter.
Tack alla för gratulationerna.
Skojsan: Övertalningen var inte så svår egentligen, dels så ska syrran gifta sig nästa sommar och det har vait mycket bröllopsprat och sen insåg han nog att det liksom var dax efter nästan 12år ![]()
Igår var vi på smitt-träff. Vi får se om det tar den här gången, har ju inte lyckats tidigare. Lotta känner en blandning av spänd förväntan och oro inför prickarna, kliandet och febern.
Inne och läser allt ni skriver men hinner inte skriva själv, jag hinner knappt med mig själv just nu, tror det var över en vecka sedan jag satte på TV'n.....
Båda barnen i trotsperiod samt flera resor med jobbet och övertid.....inte skoj.
Fast nu är det över, nu börjar vanliga rutiner igen förutom att Bella fyller år nästa helg och hela släkten kommer, så bestämde mig för att inte bjuda ngra vänner alls, så nu blir det bara familj, lite skönt faktiskt eftersom jag då inte behöver göra ngt speciellt och alla vet hur mitt liv sett ut den senaste månaden. Eller vårt ska jag säga för R. har oxå haft flera jobbresor och övertidstimmar.
Värst var det denna veckan då jag var i Helsingfors tis/ons, skulle landa på landvetter ons 21:00. Samtidigt som R skulle resa till Frankfurt kl. 18:00. Fixade sig dock med barnvakt som var hemma med barnen mellan 17:00 -22:00. Men var himla nervös för att planet skulle bli inställt eller så.
Vi har oxå vabbat en väldans denna våren, där fick vi för att vi nästan inte hade ngn vab alls i höstas.
Grattis ullen! Avis! Jag vill oxå gifta mig....
Här hemma är det Oliver som vill sminka sig, jag får ta på mig läppstift i bilen på väg till jobbet så att han inte ser det för annars är det hysterisk gråt för att han inte får ha röda läppar.
Nej sängen kallar!
Saknar er alla och ta hand om er!!!! Hoppas få tid att skriva mer snart.
Hej alla!
Roligt att höra från dig Stina, det lät hektiskt med jobbresor samma dygn för er båda, men tur att det löste sig med barnvakt. Hur var det nu, har du bytt jobb? har ett svagt minne om du nämnt det här tidigare!? Jobbar du heltid eller gått ner i tjänst?
Grattis i förskott, Isabella!
Tack för infon, Ullen, det ser jättefint ut på bilderna och vattenlekparken verkar som ett "måste" om vädret är fint. Frukost lät bra, skönt att slippa dra med sig massa mat hemifrån eller handla där, utan få det serverat.
Vi längtar i massor och Alida pratar om detta flera ggr i veckan. Vi kommer bara sova en natt där eftersom vi ska vidare mot Kosta Boda sedan.
Skojsan - Då får vi hoppas att smitt-träffen gav resultat!
Annars har vi varit i ett VAB-VACUUM här hemma. Först hade Alida feber och snuva i hela påskhelgen, sedan nästan 2 veckor senare fick Knut ungefär samma, men läkaren diagonstiserade det som maginfluensa.
Hög feber som inte ville ge med sig, lite kräkningar + diarre´, vi trodde först det var "vanlig" magsjuka.
Nu är han helt symtomfri och febrfri sedan igår så det får bli förskola imorgon efter en hel vecka hemma.
Inom kort ska jag åka på en egenhelg till Stockholm. Maken hade en hel del Eurobonus-poäng som han löste in så jag fick en gratis hotellnatt inkl. frukost på ett centralt hotell.
Är ju som ni vet adopterade från Bangladesh och har hittat en facebook-grupp för alla oss som är adopterade därifrån, vi är mkt. färre som kommer därifrån än te.x Indien, Korea,Kina Sydamerika m.fl
Och nu så ska vi alltså efter 1,5 års "pratande"på FB träffas på riktigt. Vi ska bl.a äta på en bengalisk restaurang i Stockholm, där av valet att vi just ska ses där.
Har aldrig varit borta från BÅDE man och barn mer än en heldag så det är första gången jag ska få sova helt själv, sedan blir det förhoppningsvis lite kul shopping ocshå
Längtar!!!!
Kram på er alla