• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Ruso
    Hummelina skrev 2010-03-22 20:52:11 följande:
    Vad svårt det är när man är mittemellan storlekar, speciellt med dubbelstorlekar. Dottern håller på att gå från 92 till 98. Ska beställa strumpbyxor och då blir ju 86/92 litet men 98/104 säkert stooort.
    Har du provat?
    Min dotter som har 104 och 110 passar finfint strumpbyxor i 98/104...
  • ÖNadja
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-03-22 21:21:52 följande:
    På torsdag ska ett av mina lindex ha nån kväll med 25% rabatt, mår dock inte så super med mjölkstockning och infektion och en nyföding att ta hand om meeeeen skulle behöva köpa galonisar till dagis och lite annat smått och gott så får se hur jag gör. Nån som sett om Lindex har några egna/outwear galonisar i år? Så dumt att BAmse bara finns i en killfärg då jag vill ha olika till mina twins. Har haft deras stjärngalonisar i två säsonger nu men nu blir de för små så jag behöver nya.
    Kan rekommendera att kika på www.lager157.se där har dom galonset för 200 kr och frakten tror ja är på 50 kr.  {#lang_emotions_smile}

(inte min butik)
  • Ruso
    Karl Fazer skrev 2010-03-22 20:56:32 följande:
    Fördelen med funktionskläder är att de klarar mer vatten än "vanliga" ytterkläder. MEN Pops funktionskläder eller fix för den delen är inte helt vattentäta. Bara galonkläder är helt vattentätt. Oavsett hur dyra funktionskläder man köper behöver man även ha galonkläder, i alla fall om barnen är på dagis och är ute. Hemma kanske man går in om det regnar mycket...
    Håller nog inte med... för att var på säkra sidan googlade jag lite om galon och vattenpelare.... och galon har 5000mm.... det finns flera funktionskläder som har mycket högre än det, goretex har tydligen 80000!!

Sedan skall ju sömmarna vara tejpade, och vissa funktioneplagg tål mer än andra (vattentäta kallas även de som har 2-3000 mm vattenpelare...)

Och NEJ, NEJ, NEJ Man behöver inte galon!!! Det där är helt fel tänk! Mina barn är både torra och varma i sina funktionskläder, och de går på dagis och är ute varje dag! Och jag har själv gått en timmes promenad i spöregn för att kolla min softshelljacka och blev inte ens fuktig på insidan....

Däremot är ju galon lättare att spola av, och vattentäta kläder måste ju rengöras för att hålla sin funktion. I riktigt geggamojaväder kan det därför vara skönt med galon ibland, likaså på fötterna... goretex är bra, men när det bara är gegga så blir det stövlar hos oss, skiter täpper ändå igen goretex skorna....
  • Måledal
    ÖNadja skrev 2010-03-22 21:49:13 följande:
    Kan rekommendera att kika på www.lager157.se där har dom galonset för 200 kr och frakten tror ja är på 50 kr.  (inte min butik)
    Har du nån erfarenhet om deras fleecefodrade regnställ???
    Eller är det nån annan som vet om det är bra?
  • Helenapena

Ang. galonställ!!!

Jag köpte varsitt ofodrat galonställ (jacka och hängselbyxa) till barnen på Ica Maxi igår. Specialpris den här veckan och nästa, endast 199:-/set! Jättefina!!

Köpte gummistövlar där också, 99:- paret (op 149:- /par)

*TIPSAR*

• Skytten75

Köpte den cupcake-tunnikan igår den med svart botten! Den är snygg!

Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • Line80
    Helenapena skrev 2010-03-23 10:29:51 följande:
    Ang. galonställ!!!Jag köpte varsitt ofodrat galonställ (jacka och hängselbyxa) till barnen på Ica Maxi igår. Specialpris den här veckan och nästa, endast 199:-/set! Jättefina!! Köpte gummistövlar där också, 99:- paret (op 149:- /par)*TIPSAR*
    jag kan tyvärr inte rekomendera Ica Maxis galonställ.. både jag och en vän har haft otur med dom som snabbt gått sönder!
    Mamma till Nicole 2002 & Colin 2005
  • Helenapena
    Line80 skrev 2010-03-23 11:29:30 följande:
    jag kan tyvärr inte rekomendera Ica Maxis galonställ.. både jag och en vän har haft otur med dom som snabbt gått sönder!
    Aj då... lät inget vidare...
    Nåja, dom verkade vara i bra, stark kvalitet med rejäla dragkedjor och knappar men det får väl visa sig. Om dom inte håller måttet blir det reklamation
  • Februarii

Jag måste bara säga att gud, vad fin Fix skaljackan är. Känns precis som po.p ju. Tänkte lägga upp bild på sonen i bildtråden om jag får det att funka. Han valde den gröna och är så stolt :)

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11