• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Helenapena
    maadicken skrev 2010-03-23 22:47:45 följande:
    riktigt blött börjar det bli nu... regnat hela dagen idag  nä... då satsar jag nog på ett billigt regnställ istället. såg i tråden att ica maxi hade erbjudande denna veckan. kan man läsa deras reklam på nätet? skulle vilja veta hur dom ser ut.finns nämligen för samma pris på cubus som håller på och slår igen här i stan.
    Jag köpte ICA maxi seten och i Borlänge fanns dom i rött/gult samt svart/gult. Jättefina, klara färger
  • Helenapena
    Glittrax skrev 2010-03-23 21:11:19 följande:
    åååh.. behöver råd angående regnställ/galon....idag innan dagis fick dottern på sig fleecefodrade bamsegalonjackan, fleecebyxor och galonhängselbyxorna, men ändå hade hon blivit blöt på byxorna innanför och strumpor?...tänkte inte ta på henne vinteroverallen nåt mer då vi har runt nollan nu... Hon har även fleecefodrade galonbyxor "outwear" från lindex, som blev kvar här hemma men hur står de mot väta?.... galonbyxorna är abeko och trodde de skulle klara vatten, men personalen sa att hon nog fått in snö så därför hon blev blöt. Även fleecefodrade handskarna från abeko blev blöta inuti, är abeko dåliga galonkläder?Har beställt fix skaljacka och överdragsbyxa, hur klarar de väta? sitta i vattenpölar....
    Mina barn har fleecefodrade galonkläder på förskolan nu och det fungerar jättebra!! Kläderna står emot all väta och dom fleecefodrade vantarna från Didriksons likaså
  • Skytten75
    Mimou skrev 2010-03-23 20:27:52 följande:
    Tror att de rear även relativt nya kläder när det börjar bli utplockat av dem! Jag har hittat mumin kläder från senaste omgången på rea för längesen, men då fanns det endast "udda" plagg kvar.
    Tror att det är också så! Har sett båda äppletröjorna och de senaste mummintröjorna på rea!
    Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • Line80

Outwear byxorna är slut i webshoppen hur tror ni utbudet är i butik? man är väl inte redan försent ute när det gäller sånt hoppas jag?!

Mamma till Nicole 2002 & Colin 2005
  • Helenapena
    Line80 skrev 2010-03-24 09:00:12 följande:
    Outwear byxorna är slut i webshoppen hur tror ni utbudet är i butik? man är väl inte redan försent ute när det gäller sånt hoppas jag?!
    I Borlänge fanns det massor i butik i alla fall
  • Skytten75

Vi har också köpt fodrad regnkläder i Ullared. De var jättebra och även dagispersonalen tyckte det. Tösen frös inte alls!

• Skytten75

Imorgon torsdag mellan kl. 18-20 har Lindexbutiken i Mölndal 25% rabbat på ett helt köp!! {#lang_emotions_smile}

• Glittrax
    Helenapena skrev 2010-03-24 08:33:53 följande:
    Mina barn har fleecefodrade galonkläder på förskolan nu och det fungerar jättebra!! Kläderna står emot all väta och dom fleecefodrade vantarna från Didriksons likaså
    hur är deras byxor? midjebyxor eller med hängslen..? min dotter har midjebyxor men sätter hon sig i pölar så kan det nog rinna in..

Hörde av en personal idag att hon igår hade suttit i en vattenpöl och plaskat med händerna... så det hade alltså runnit in både i benen och handskarna... inte så konstigt då att hon blivit blöt.. men handskarna var utanpå regnjackan så hon måste ha plaskat rejält... 

undrar om det finns galonbyxor som man kan dra åt runt foten?
  • Nilam 1

Någon här som har länken till den senaste Rabattkodstråden ??? fattar inte att det ska vara så svårt att söka här på fl.

• TeDrickaren
    Skytten75 skrev 2010-03-24 09:30:00 följande:
    Imorgon torsdag mellan kl. 18-20 har Lindexbutiken i Mölndal 25% rabbat på ett helt köp!!
    Ohh nästan så man vill åka dit!
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11