Tessou skrev 2011-02-15 19:54:38 följande:
Hej alla! Idag fick Elias papper om att han ska operara sin hårda del på gommen den 24:e Mars. Vi kommer vara där 3-4 nätter så han kommer nog fira sin 2-års (26:e) i Uppsala, men förhoppningsvis har vi fått komma hem!
Han får ju inte vara på dagis på 2 veckor efter operationen så vi ska ha vård av barn en varsin vecka. För visst är det vab man har - inte tillfällig föräldrapenning...?
Är så nervös redan, fast jag vet hur duktiga de är!! Och denna operation är ju mindre än mjuka delen - kan dock inte sluta tänka på hur lång tid vi fick vänta på uppvaket och allt blod han hade i munnen å näsan!

Nu är han ju äldre (sist va han ca 6-8 månader) så det blir kanske jobbigare för oss denna gång....?
Kommer inte ihåg hur det funkade med hotell å så.... kan ni berätta för mig? Har glömt bort totalt - men visst är det vårat Landsting (Västmanland) som betalar för rummet?
Medans ni är på sjukhuset är det ju t.fp och därefter kommer min man ta ut vanlig föräldrapenning,orkar inte hålla på med att vabba hit och dit.Jag är arbetssökande så jag är ju ändå hemma och han jobbar skift så han tar ut fp för endast några skift då han ändå är ledig litegranna.
Det är olika om ens hemlandsting betalar,vissa gör det och andra inte.Ring och hör vad som står i ditt barns journal,det ser dom på avdelningen i uppsala.
Vi har ett intyg som ligger i sonens journal så det skriver dom bara ut och vi tar med till hotellet.
Våran lilla ska göra samma op fast nu på tisdag,så jag är också ganska nervös.Dock har vi inte haft några problem med blod eller lång tid på uppvaket men däremot har han haft väldigt väldigt ont ett bra tag.