matsbror skrev 2011-03-27 08:41:17 följande:
Hej!
Första gången jag gör ett inlägg här.
Måste få uttrycka min besvikelse en dryg vecka efter vår sons (25 månader idag, adopterad från Kina) gomoperation. Alla sade att det såg så bra ut under dagarna vi var på Karolinska men nu, 11 dagar
efteråt ser vi ett stort hål som gått upp en bit bak i gommen. Det är ingen liten fistel vad jag kan se utan det har helt enkelt spruckit upp. Det känns tungt.
Hur vanligt är det att detta händer? Vi var helt oförberedda på det. Är det någon som har erfarenhet av något liknande? Vi kommer väl få de flesta svar då vi har uppföljning med Thomas Engstrand, men det är inte förrän den 7 april.
Mvh
Mats
vår lekare sa att det ibland kan uppstå ett litet hål i gommen men att det kan växa fast på nytt av sig själv beroende på hur stort det är. Men säkert finns det operationer som inte ylckas och där hålet far upp.
Jag skulle ringa sjukhuset/läkaren och fråga vad man skall göra. Vår läkare sa att man kan maila bilder som man själv tar om just detta skulle hända, då vi bor ca 35 mil från sjukhuset där vår dotter fick sin op.
kanske ni kan göra samma eller så kan ni få en kontrolltid lite fortare.
hoppas det löser sig