Älskadeungar skrev 2011-03-19 09:34:20 följande:
Åhh, jag förstår precis vad du menar.. Min tjej vill gärna äta på allt!! Jag tänkte också att det är bättre att hon har mancetterna precis hela tiden. Men hon är ju klurig och försöker hitta på utvägar. Vi har redan lagat dem flera gånger, så jag är glad om vi kan klara en vecka.. ;)
Var gjorde ni operationen? Vi har inte blivit tillsagda att tejpa, medan jag hört om flera andra som gjort det. Man brukar ju säga att ärren blir finare ju längre man tejpar.. Opererades själv för två veckor sen och sjuksköterskan där tyckte att jag skulle tejpa åtminstone i flera veckor, och då sitter mina ärr på benet. Kanske borde ringa avdelningen och fråga om det..??
Vi gjorde vår op på Karolinska. Och vi blev tillsagda att tejpa. Fast de har inte sagt hur länge. På hemsidan står det en månad, men jag tänker tejpa på. Vi har ju köpt en rulle som kommer att räcka i evigheter så jag har ingen brådska att sluta. Jag resonerar som Sofia, ju längre desto bättre.
Det är någon speciell plastikkirurgtejp som bara fanns på Apoteket vid sjukhuset. Men det måste gå att få tag på någon annanstans.
Vi tejpade fast Philips manchetter, eller pappbitar, med kirugtejp upp på axlarna. De föll ner hela tiden annars. Då blev det även svårare att böja sönder dem, för de är ju inte dumma de små liven :)