Älskadeungar skrev 2011-03-17 16:51:36 följande:
Nu är denna delen över. Natten gick bra, hon åt välling vid halv fyra och klarade av fastan jättebra

Sövning, operation och uppvak har gått bra. Har ätit välling och druckit juice och sen slumrat en stund till. Men hon HATAR redan manchetterna.. Det kommer bli krig

Blev opererad av Lilja, och även om det är svullet och stelt så ser man redan nu vad bra det kommer bli! Vilken skicklighet, jag är grymt imponerad. Och tacksam.. Trodde inte min unge kunde bli sötare än hon var

Skönt att det är över och att du är nöjd med resultatet. Philip opererades för en månad sen och jag tyckte att det var grymt jobbigt innan och precis efter för han såg så annorlunda och svullen ut. Philip åt också bra direkt efteråt, men sen blev det några jobbiga dagar då han knappt ville äta förrän han var helt utsvulten stackarn.
Jag upplevde inte manchetterna som så jobbiga och Philip vande sig snabbt. Tog typ aldrig av dem så han fick aldrig känna frihet. Jag vågade inte låta honom vara utan, dels för att jag trodde att det skulle bli jobbigare att ha dem ibland och ibland inte och dels för att han är så snuttig. Han vill hela tiden ha fingrar i munnen och skorpan blev så stor att jag var rädd att han skulle klia, pilla och förstöra. Jag skulle aldrig ha en chans att hinna med när han ville dit och snutta eller klia.
Men sen lyckades han ju snutta på sin axel. Han höll upp armen och jag har nog aldrig sett en så lång tunga... Men stackarn blev förkyld så manchetterna rök all världens väg efter 12 dagar och skorpan försvunnit. Det tog Philip 2 timmar att hitta in med tummen i munnen igen. :)