Mimmi 71 skrev 2010-05-06 13:26:07 följande:
Hos oss är det 25 glas som skall bytas alla har inte krossats av snön utan några var lite spruckna vid flytt (ärvde mammas växthus).
Usch va tråkigt! Svärmors växthus är nästan alla glas sprukna på oxå så de har bestämmt sig för att göra helt nytt. Därför fick vi deras få hela glas

Hannnas skrev 2010-05-07 09:23:58 följande:
vad var det för spännande föredrag? Spirea gillar jag! men det är för lågväxande, vill upp i iaf 2m höjd...
Hade tänkt föreslå brudspirea med den kanske inte blir 2 m. Hade en sån häck i stan och jag tyckte den var bra hög. Man såg inte över den, och absolut inte barnen!

Annars är hagtorn en tät och snabbväxande häck, men den behöver ju klippas förstås.
Brunnsbo skrev 2010-05-06 22:20:17 följande:
Hejsan. Hoppar in och ut och läser och njuter av era bloggar! En fråga: ni som har växthus. har ni glas eller plast fönster? vad rekommenderar ni? Någon som har byggt själv? Har kommit på att jag vill göra om vårt "äckel-förråd" som är fallfärdigt och allmänt äckligt - vägrar nästan att gå in där. Vill göra om det till ett växthus/orangeri! Har ni sett växthuset i senaste Lantliv? Sånt vill jag ha... Har tyvärr en nej-säjare till man (någon som känner igen sig?). Antar att han ser allt jobb framför sig . Det kostar minst 50 000 vill han ha det till. Men isåfall ska jag leta fönster på Blocket och "vi" gör bygget själva. Tycker det låter mycket. Vi får göra om det mesta kanske kan några väggar bevaras och putsas upp.
Vi har glas i vårt, vet dock inte vad som är bäst.
50000? Det låter väl lite mkt om ni tänkte göra så mkt själv? Eller, vet egentligen inget om det här heller...