Hannnas skrev 2010-05-09 20:37:52 följande:
Ari... oj vilken härlig tomt med möjligheter! Vår är inte lika stor, men tillräckligt... dock är den i sluttning och det är skitstörigt! Fluffiga... sätt knölarna i krukor NU och driv upp dem inne... sätt knölarna bara en-två cm under jordytan och låt ögat riktas upp, sätt ut dem först när järnnätterna är garanterat över
Ja det var ju smart

Har gjort det nu. Problemet blev bara att jag visst hade ganska många knölar
En sort som jag inte ens vet vad det är

. Var som sagt på en mässa där man fick plocka åt sig växter för värdet av 40 euro men betala för 20 euro och dessutom få några knölar på köpet. Dessa knölar har jag nu glömt bort vad de var

Kanske dahlior?
Hur ser dahliaknölar ut? Jag har många... Några fick hamna i rabatten direkt som prov, så vet jag ju till nytt år om det går att plantera ut direkt.
Annars har jag en skitdag i trädgårsväg idag. Har ju tusen saker jag skulle vilja börja på med men vet inte i vilken ända jag ska börja. Skulle behöva hjälp också med att bland annat köra jord från åkern till tomten, få hem mera stenar osv. Och detta skulle jag ju behöva ha före jag kan göra så mycket mer. Funderar på att förstora en rabatt också men där blir det att gräva massor. Kanske 15 m och 50 cm ner under nuvarande gräsmatta. Och med båda barnen i byxbenen är det inte det lättaste. Plus att jag fysiskt sett är begränsad än. Gah