pingel skrev 2010-05-17 10:09:56 följande:
Mitt lilla körsbärsträd blommar också för fullt sedan någon vecka tillbaka. Det är inte mycket högre än jag, vi planterade det för två år sedan. Två (2) bär fick vi förra året Och idag såg jag att de första små rädisplantorna började sticka upp i grönsakslandet! Jag går en liten vända runt huset varje dag när jag kommer hem efter att ha lämnat sonen på dagis (jobbar hemma) och inspekterar rabatter och grönsaksland och gör mentala noteringar över hur växandet fortskrider och vad jag behöver fixa den närmaste tiden. Några minuters trädgårdsfrosseri är bästa sättet att börja arbetsdagen på, helst om det är så varmt att man kan sätta sig ner en stund med en kopp hett kaffe och bara glo lite En till här som har bilproblem i form av hoppande, missljudande halvgammal Ford! Finverkstaden hittade i alla fall felet bland tändstiftskablarna efter att billiga fulverkstaden varit där och skruvat (och satt dit nåt billigt skit, får man förmoda). Sura pengar men nödvändigt... hur ska man annars få hem nya plantor och trädgårdsprylar?
Så ljuvligt det lät att hinna med en trädgårdsrunda på morgonen. Inser när jag läser detta att man kanske måste ta tag i dessa tidigar mornar och sena kvällar som jobbet ger.
Idag är jag hemma med feber, förkylning och huvudvärk. Tycket att det vackar vädret ända kunde göra mig gott så det blev en halvtimmes "finrensning" i stenrabatten på framsidan. Det är helt underbart med nya rabatter, med lucker jord som är lättrensade

Ändock fuskade jag med anläggandet och lät en del "restavfall" bilda stomme i den upphöjda rabatten. Därför blir det en runda då och då för att få bukt med kirskålen och gräset som kommer upp. Rabatten skall även kompletteras med ett antal säckar torv i sommar för att få den ännu mer mullig och lucker.