Mimmi 71 skrev 2010-06-07 09:22:45 följande:
I mina krukor har jag för tillfället:
1) cerice Million bells tillsammans med ett gräs som har rödaktig "stam" (skall kompletteras med matchande stjärnöga) i en svart kruka.
2) vit änglatrumpet med vit snöflinga inunder i en vit kruka
3) (balkonglådor) cerice Million Bell med limefärgade ytterkanter tillsammans med limegröna/gulgröna heliocryssum.
4) mörk nästintill svart penséer med silvernjurvinda (dessa penseer är helt underbart stora och fina så jag har inte mage att ta bort dem trots att de mer platsar som vårkruka

) i en svart kruka
5) vita penséer tillsammans med en liten frösådd idegran) i ett stort zinktråg.
Sedan har jag två helt underbara vildpelargoner som jag skall planter i ett tråg tillsammans med något matchande tråg och en del kryddväxter som skall komma ned i ytterligare ett tråg (troligtvis zinktråg).
Mina kruker är kanske inte de mest fantasifulla i år, men blomsterlådorna är jag nöjd med. Dessa lime/cerica Million Bells blev jag helt kär i när jag besökte en plantskola i Hunnebostrand och när jag hittade dem hos min lokala plantskola kunde jag inte motstå dem trots att de kostade 69:-/st och jag behövde 6 stycken

Först hade jag planerat "guldpenning" tillsammans med dem, men när jag hittade den limefärgade heliocryssum så bytte jag. Guldpenning planteras istället ut i någon rabatt, de är ju perenna.
Jag har million bells, ljusrosa och cerise + snöflinga i mina balkoglådor

superfina!! blev oxå sädår "kär"