Hejsan tjejer
Har ni något trädgårdsporr att bjuda på ;).....
Hoppas allt e bra med er och att ni njuter till fullo av era underbara täppor och trädgårdar. Själv har jag inte lika mycket tid som jag önskar till trädgårdsarbete. Men har unnat mig lite rundor i Skåne på olika trädgårdsevenemang :). I helgen vankas trädgårdsgille i Landskrona och jag hoppas på expert hjälp med i 15 min av en trädgårdsarkitekt som ska vara med på tillställningen :).
Ang Schersmin så har vi varje år beskurit den i kanterna/topparna efter blommning så den inte är så spretig och det har funkat bra, den blommar lika fint året efter. Själv funderar jag på att stamma upp min som jag har i trädgården. Såg i Christel Kvants bok att en av hennes grannar gjort det och det blev ett sådant finnt träd :).
Ari Gold skrev 2010-07-16 15:51:47 följande:
*tips om rotvattnare noreras*
Håller för fullt på med bygget av vårt växthus nu...det går åt helvete...
regnavdagar.blogspot.com/
Skickar styrka till dig, minns dina planer hoppas ni trots bakslag ror projektet i hamn *peppar*
Daggdroppen skrev 2010-08-15 08:30:16 följande:
Hohoooo, sover ni?!?!?!
Tack för tipset om rotvattnare. Har försökt spana efter det här, men än har jag inte sett någon....
Har ni annars tips på bra växter som passar i framkanten på en rabatt och som blommar på sensommaren/hösten?
Längst bakom har jag pioner, i mitten har jag iris och nu vill jag alltså ha något framtill. Jag har några hosta på prov men är osäker på om jag vill ha det hela vägen runt. Det skulle också vara kul med något som blommar mer. Gärna i blå/lila/rosa (ev röda) blommor. Ej gula. Har för mig att det finns någon aster som blir låg men jag är rädd för att den i så fall inte hinner blomma här. En aster som jag köpte ifjol hann inte blomma

.
Jag säger som kloka MImmi, nävor , den som jag tror Mimmi menar hörs som en blodnäva. Den är helt bedårande och är ett av mina must haves efter trädgårdsrundan, finns i vit och ljusrosa vad jag vet. Annars så är ju höstaster något som kanske kan passa, lite buskformad och blommar med blålila små blommor med gult öga.
mage06 skrev 2010-07-10 00:21:03 följande:
Hej på er! Nej, det är väl inte meningen att man skall hinna med nätet nu i det underbara vädret! Det är ju nu man skall njuta utelivet verkligen! Pionerna är bara fantastiska och svämmar över både täppan och mitt hjärta!

Vi har fått "vattningsförbud" här på ön så nu blir det till att smuggla ut lite vatten då och då
Hannah: Fina du, det var så gulligt sagt
Memoria: Det är fantastiskt fint med lammöron till rosa

Tycker inte att du skall oroa dig för färgen om du tycker om dem. De är fina mot hostan också (växten alltså

). Jag har grått, grönt, vitt, rosa och lite blått och det är väldigt rofyllt faktiskt. Jag tror att du hittar på något bra
Ha en fin helg!
Karma Anna vad kul att se att du hänger kvar, hoppas allt e väl med dig och lilla S och E. Hur gick det med gräset tog det sig? kram kram