Ari Gold skrev 2011-03-22 17:56:35 följande:
Jag är i full gång med plantering och trädgårdsplanering!
Idag körde jag hem 8 nya pallkragar till min köksträdgård, dessutom har jag två bottenramat från en kasserad våningsäng som ska bli en odlingslåda. Jag har också snickrat en "kålbur" med nät att sätta över en pallkrage.Den blir nog klar imogon.
Runt 1:a april tänkte jag köra igång växthuset. Innan dess tänkte jag försöka snickra ett till takfönster att sätta in. Det ingick 3 automatluckor till 15 kvm växthus och det känns för lite. Jag borde ha köpt extra fönster som tillbehör, men jag tror inte det är så fruktat knepigt att fixa ett själv.
Åh, så långt du kommit - så långt har jag inte kommit i tanken ens gång
Ny och kompletterande pallkragar kanske man snart kan dra igång, snön smälter bort fort på gräsmattan. Och när du pratar om att köra igång växthuset så inser jag att det är hög tid att få tag på nya glas till mitt

mage06 skrev 2011-03-22 11:04:20 följande:
Hej! Så härligt att dn här tråden tinar upp också! Kul att se dig Mimmi och alla andra! Jag har krattat bort en hel del snö i lilla täppan, man måste ju hjälpa våren lite. Just nu ligger jag med migrän men det är härligt att höra smältvattnet porla i stuprännan!
Det första minstingen, snart tre år, sa i morse var: "idag är det sol då kan man ha sandaler om man vill!"
Inte riktigt men nästan! Om en knapp vecka är blir det sommartid, tjoho!
Hej!