• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

huggesmamma skrev 2011-11-13 17:36:20 följande:
    Vilken rolig tråd detta är!!!! 
    Kul att höra och se att så många är nöjda med sin bugga. Har ju inte fått chansen att prova vår än men förhoppningsvis tittar bebisen ut vilken dag som helst så premiäråket blir av!!!
    spännande
    RocketQueen skrev 2011-11-13 17:38:25 följande:
    Nej det är inte den annonsen, dom sa att den är oanvänd pga tråkiga omständigheter. Men det var samma pris som på den annonsen. (kan tyvärr inte citera då jag sitter med mobilen). Men jag ska absolut läsa på mer om fakes. Antar att det är rätt vanligt med så populära vagnar.

Hittade en annan annons där vagnen var billigare, från 2010 och där alla kvitton finns kvar. Kanske bättre att sikta in sig på en sån istället?
    Tack för tipsen
     låter mycket bättre. Kvitto är alltid ett gott täcken. hade dom andra inte de? Drar alltid öronen åt mig när folk inte ens kan motivera varför den inte är använd vart fanns vagnen? Vilken färg?
  • Noiis
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 18:27:28 följande:
    Ingen som vet?
    på fästena finns det små krokar där snodden från sidan av sufletten ska sitta. På frog finns det bara en sån krok medans cameleon har 2
  • Noiis
    RedTopaz skrev 2011-11-13 20:36:07 följande:
    Tack!
    Asereht skrev 2011-11-13 16:24:48 följande:
    Uppvuxen i Viksjö och bodde i Jakan i 8 år senare i Viksjö igen i 2 år sedan flydde vi storstan.
    Aha, men var bor ni nu? =)Föll ihop och fäll upp chassit ett par gånger och kolla att det går smidigt, lås och lås upp bromsen också ett par gånger.
    Noiis skrev 2011-11-13 16:50:07 följande:
    Bluetopaz, jätte fin! Köpt i UK?! Röd/svart e en favvo!
    Tack! Nope, köpt på Blocket, det är en 2009:a. Svårt att hitta buggor med röd bas!
    men då har nog dom köpt den i UK har aldrig sett den spärren som e på dom vita delarna av ramen på nån vagn som inte kommer från UK
  • Noiis
    RedTopaz skrev 2011-11-13 20:52:54 följande:
    Ahaa.. Chassit är iaf utbytt, det hade spruckit sa hon så de skickade bara in en bild på det så fick de ett nytt. Men garantin kanske funkar även om man köper från UK. Du menar de vita knapparna som man fäller vagnen med?
    ja nu e de ju så att garantin bara gäller första köparen, men om dom kan hjälpa till med reklamationer så är de inga problem  
    de e dom som man tar bort ramen med jag menar 
  • Noiis

personligen tycker jag att uk ramarna är bättre!!! kände att jag va tvungen att förklara de så jag menar egentligen att jag inte bara e avis på själva färgen utan även på den

• Noiis
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 22:07:43 följande:
    Jag kanske gör någor fel?

Hjulen fick jag på nu i alla fall, om än med lite våld

Tänkte höra en sak till om froggen, ska det vara så att när man fäller upp den så låser den sig inte i rätt läge föräns sittdelen/Liggdelen klickats på?
    ramen fungerar som lås mekanism. 

ang. sufletten vet jag inte. ska de vara camfästen? för de kan ju va så att dom frog fästena jag sett vart modell äldre med och att dom gjorts om. men de borde dom inte ha gjort :-/ jag vet iaf att det verkligen syns om man har fel fästen. är sufletten helt ny? för de kan ibland ta tid för att den ska sätta sig oxå och helt super slät blir sufletten aldrig. men den ska inte hänga heller.  
  • Noiis

*knaprar värktabletter så de blir lite osammanhängande ibland*
    Ramen funkar som lås mekanism på alla bugaboos vagnar (ej bee) mao. chassit låses aldrig om inte ramen e på. Så ta aldrig av ramen med en väska på chassit........ (fast de brukar man lyckas med sisådär hundra miljoner ggr) de smäller iaf ihop om man har väskan på  

• Noiis
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 22:15:04 följande:
    Hmmm...Nej det blev lite svårt för mig nu ha ha! ang. rätt sida på fästena, ska höger vara på höger om jag står framör vagnen med sittdelen mot mig eller hur ska det vara? Om du förstod...He he...
    barnets höger!

*skickar en näve piller* 
  • Noiis
    annat82 skrev 2011-11-13 22:19:28 följande:
    det har jag aaaldrig gjort
    näää.. just de.... sååå.... va de nog hahaha
    annat82 skrev 2011-11-13 22:39:15 följande:
    Ja, alltså om man tar det som det står höger på och sätter på barnets högra sida så om man inte tänker på hur fästena för själva suflettbågarna sitter så går det ju att sätta fast spännet åt två håll på sittdelsramen. Sen kan man snurra själva armarna ett halvt varv. Var så det var på mina vagnar iaf och som sagt sufletten satt aningens sämre tyckte jag innan jag vände dem

Ibland behöver man bara ta en paus så löser det sig också
     Precis!!! barnets höger så du ska alltså stå bakom ramen (för sitta i sittdelen rekomenderas inte ) eller helt enkelt sätta höger på din vänster (när du står framför)
    HAHA
    visst gör jag de lättare?? Barnets höger alltså när barnet sitter i vagnen, där barnets högerarm är ska den vara. bry dig inte om armarna på fästena, sitter dom på rätt sida så kommer de lösa sig automatiskt.

*skickar en burk och en Skål att skölja ner det med*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21